reklama

ZIELONA GÓRA: Na peronach na stacji kolejowej zacznie się burzenie. A potem? [ZDJĘCIA]

kaliZaktualizowano 
Trwa zadaszanie peronów na stacji Zielona Góra - stan robót na 15 października 2019 roku. Koniec inwestycji zapalnowano do końca grudnia 2019 roku. Leszek Kalinowski
Do końca roku na całej stacji zamontowane zostanie ponad 1000 m2 zadaszenia, zapewniającego ochronę przed deszczem i słońcem.

Jak informuje Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych - na stacji w Zielonej Górze podróżnych będą chroniły stalowo-szklane wiaty nad łącznikiem przy Centrum Przesiadkowym. Ponad 1000 m2 osłon, to kolejne udogodnienia, które powstanie do końca roku. Przedsięwzięcie za ok. 23,5 mln zł. realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we współpracy z miastem.

Dla podróżnych szykowane jest zadaszenie nad łącznikiem między peronem nr 3 a Centrum Przesiadkowym. Na stalowych podporach wiat układane jest pokrycia ze szkła. Wkrótce zacznie się rozbiórka betonowych osłon nad zejściami do przejścia podziemnego. Zastąpi je nowoczesna wiata, wpisująca się formą w charakter otoczenia. Bezpieczeństwo podróżnych zwiększy jasne oświetlenie, dzięki lampom, które zostaną podwieszone pod wiatami. Na peronie ustawione będą ławki oraz nowe oznakowanie. Komfort korzystania ze stacji zapewnia już wiata nad peronem nr 1. Modernizacja stacji przebiega zgodnie z harmonogramem. Do końca roku na całej stacji zamontowane zostanie ponad 1000 m2 zadaszenia, zapewniającego ochronę przed deszczem i słońcem.
Wygodnie pociągiem dzięki PLK

Przedłużony tunel

W Zielonej Górze do pociągu można już łatwo wejść z wyższych, zmodernizowanych, peronów z antypoślizgową nawierzchnią. Jest nowe oświetlenie i monitoring, a podróż ułatwia też informacja głosowa i wizualna. Większą liczbę połączeń z jednej z największych stacji w województwie lubuskim zapewnia nowy peron 1a.

Dostęp do pociągów poprawiło rozbudowane z 20 do 44 m przejście podziemne miedzy ul. Towarową a Dworcową. Zapewnia ono dogodne dojście do peronów i usprawnia komunikację w mieście. Zmodernizowany obiekt ma windy oraz pochylnie. Na poręczach są specjalne nakładki w alfabecie Braille’a, które pomagają osobom niewidzącym i niedowidzącym w drodze do pociągu.

Lepsza komunikacja przy stacji

Prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. poprawią też system komunikacji w Zielonej Górze. W sąsiedztwie stacji, na ul. Stefana Batorego, gotowy jest już zmodernizowany wiadukt kolejowy. Przebudowana konstrukcja oraz przyczółki na lata zapewnią pociągom sprawny dojazd do stacji od strony Czerwieńska. Dla kierowców powstanie szersza jezdnia. Nie będzie już „wąskiego gardła”, które utrudniało przejazd autobusom komunikacji miejskiej. Mieszkańcy osiedli Na Olimpie i Stefana Batorego zyskają bezpieczne dojście do centrum miasta dwoma chodnikami. Otwarcie wiaduktu uzależnione jest od zakończenia budowy jezdni, do czego zobowiązało się Miasto.

Inwestycja finansowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Urząd Miasta Zielona Góra realizowana jest w ramach modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Szczecina, tzw. Nadodrzanki. Prace na stacji warte są ok. 23,5 mln zł, a modernizacja wiaduktu
ok. 6,3 mln zł. Roboty nie wpływają na obsługę podróżnych.

Zobacz również: Zielona Góra. Centrum Przesiadkowe oficjalnie otwarte

ZOBACZ TEŻ

SULECHÓW/ BABIMOST Teraz pociągi pojadą szybciej. Co się zmi...

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

z
zielonogórzanka

Zadaszenie na peronach powinno sięgać nad pociągi i chronić pasażerów przed opadami. Wiaty sa zbyt krótkie, pasażerowie będą wsiadać do pociągów przemoknięci. Brawo dla ''projektantów''!

G
Gość

Po pierwsze Zielona Góra Główna a po drugie to największą stacja w województwie i miasto .Aglomeracja Zielona Góra

K
Kolej na mózg
21 października, 9:17, Kolej na mózg:

Stacja pierwsze Stacja Zielona Góra Główna. Wiata na pierwszym i drugim peronie jest z blachy, czy to oddaje charakter miejsca? Wątpię. Co za uzasadnienie.. A na peronie trzecim ze szkła bo tam jest inny " charakter "?

Stacja pierwsze->po pierwsze

K
Kolej na mózg

Stacja pierwsze Stacja Zielona Góra Główna. Wiata na pierwszym i drugim peronie jest z blachy, czy to oddaje charakter miejsca? Wątpię. Co za uzasadnienie.. A na peronie trzecim ze szkła bo tam jest inny " charakter "?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3