Terra Group posiada swoją siedzibę w biurach galerii Focus Mall w Zielonej Górze. Przedsiębiorstwo to ogólnopolski lider branży architektury i dekorowania przestrzeni miejskiej, które w swoim portfolio może się pochwalić tysiącami interesujących produktów. Znajdziemy tutaj zarówno nowoczesne stylowe donice, kaskadowe konstrukcje kwietnikowe czy też świąteczne ozdoby na każdą okazję. Zielonogórska firma coraz częściej kieruje swoją ofertę do indywidualnych klientów dostrzegając trend, w którym to my sami, jako mieszkańcy, chcemy zadbać o przestrzeń, w której żyjemy.
Polska zyskuje barwy
Co warto podkreślić, Terra Group to przedsiębiorstwo rodzinne, które w tym roku obchodzi jubileusz 25-lecia istnienia. – Jestem zakochany w tej firmie, to były wspaniałe lata – twierdzi Bogusław Albinowski, właściciel i dyrektor generalny. – Pamiętam, jak zaczynaliśmy, kiedy polskie miasta były smutne i szare. Dziś Polska rozkwita barwami. Przygotowując pierwsze projekty, zależało nam na tym, aby postawić na barwy naturalne, aby wprowadzić do przestrzeni miejskiej roślinność. To właśnie z tego powodu przygotowaliśmy pierwsze wieże kwiatowe, które zawojowały całą Polskę. Dziś posiadamy produkty, których brakuje na Zachodzie. Dlatego wchodzimy również odważnie na zagraniczne rynki – przekonuje Albinowski, właściciel.
I faktycznie, dziś instalacje kwiatowe Terra Group możemy znaleźć już w 60 proc. miast w naszym kraju. Zachwycające kaskadowe konstrukcje można podziwiać m.in. na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie, na ul. Piotrkowskiej w Łodzi, ale również na rynku w Poznaniu czy też właśnie w Zielonej Górze.
Wieże kwiatowe strzałem w dziesiątkę
Co było kluczem do sukcesu? – Przygotowaliśmy produkt niestandardowy, którego nikt inny wcześniej nie oferował. Jego konstrukcja nie jest wcale taka oczywista. Na pewno dużym sukcesem okazało się wprowadzenie kwietnika kaskadowego na lampę. Obecnie posiadamy już szeroką gamę różnych modeli. Osobiście lubię piękne kuliste kwietniki – twierdzi właściciel Terra Group. I jednocześnie przyznaje, że podczas tych 25 lat przedsiębiorstwo musiało zmierzyć się z wieloma wyzwaniami. - Najtrudniejszym momentem było dla mnie odejście syna Macieja z firmy. Był z nami od początku, mocno się zaangażował, miał wiele różnych pomysłów. Obecnie podąża jednak inną ścieżką, znalazł własny kierunek. Mam nadzieję, że wróci jednak pewnego dnia do Terra Group – opowiada Bogusław Albinowski.
Własna agencja reklamowa
Zielonogórska firma posiada już 14 głównych marek produktów. Ale co ciekawe, także własną agencję reklamową, dzięki której jest w stanie prowadzić działania marketingowe. – Powoli przygotowujemy się do tego, aby oferować nasze usługi również innym przedsiębiorstwom – tłumaczy Natalia Zalopana, specjalista do spraw marketingu. – Przygotowujemy wizualizacje projektów, obsługujemy media społecznościowe czy też prowadzimy działania związane z pozycjonowaniem treści w sieci. Jesteśmy pod tym względem samowystarczalni. Jak to wygląda w praktyce?
– Od siedmiu lat prowadzę na przykład bloga inspirowaninatura.pl, gdzie poruszam tematykę zieleni w miejskiej przestrzeni, ale też doradzam, jak dbać o własne rośliny. To moja praca, ale również i pasja. Co miesiąc, zagląda tam od 5 do 7 tys. internautów, sam fanpage posiada już 13 tys. obserwujących – twierdzi Natalia Zalopana. W Terra Group pracuje obecnie 30 osób. – Chyba mam szczęście do ludzi. Od początku, nawet, kiedy siedziba firmy znajdowała się jeszcze w Gubinie, trafiałem na pracowników, którzy mocno angażowali się w nasze działania. I chyba im się tutaj podobało, bowiem nawet po zakończeniu współpracy utrzymujemy relacje. Naszą ekipę i aktualne oferty pracy można śledzić na stronie terra.today. U nas panuje po prostu luźna, fajna atmosfera, szczególnie że średnia wieku w zespole to jedynie 35 lat – przekonuje dyrektor Albinowski.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Na terenie po byłej Estradzie rusza budowa nowej galerii handlowej w Zielonej Górze. A już wkrótce także ronda!
Innowacje w naszym domu
W Terra Group ze spokojem spoglądają w przyszłość. – Mamy nowe pomysły. Jednym z nich jest nasza marka Make It Home (makeithome.pl). To są ciekawe ozdoby czy też dodatki, którymi przyozdobimy nasze domy i mieszkania. Na przykład podświetlane doniczki to idealne rozwiązanie dla tych, którzy lubią łączyć wiele funkcji w jednym przedmiocie – uważa Bogusław Albinowski. – To wpisuje się w szerszy trend. W przeszłości w Polsce zaczęliśmy od upiększania infrastruktury miejskiej. Dzisiaj świat poszedł do przodu i coraz więcej ludzi pragnie również we własnych domach wprowadzić innowacyjne rozwiązania. W Terra Group zamierzamy wyjść naprzeciw tym potrzebom! Kwietniki kaskadowe (wiezekwiatowe.pl) ustawione są również na ulicy Kupieckiej w Zielonej Górze, gdzie przyciągają uwagę mieszkańców i turystów
Materiał powstał przy współpracy z Terra Group
ZOBACZ - GWIAZDOWSKI O WPŁYWIE EURO NA BIZNES
Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?