- Zielonogórska firma - Ekoenergetyka-Polska - dostarczy do stolicy Francji 274 ładowarki o mocy 90 kW każde.
- To oznacza, że w rezultacie infrastruktura ładowania będzie dysponowała mocą niemal 24,5 MW! Polski producent przygotował projekt zgodnie z wymaganiami RATP (Autonomiczny zarząd transportu paryskiego), dlatego ładowarki, które trafią do dwóch paryskich zajezdni – Centre Bus de Lilas oraz Pleyel -będą występowały aż w trzech konfiguracjach.
Ekoenergetyka dostarczy różne wersje ładowarek
Pierwsza wersja ładowarek jest standardowa. Następna zaś z satelitką, dzięki której możliwe jest ładowanie autobusów parkujących w tych częściach zajezdni, w których występuje ograniczona przestrzeń. Trzecia opcja to rozwiązanie wyposażone w specjalny zwijak kablowy, dzięki któremu jest możliwość opuszczenia przewodu z sufitu do gniazda autobusu.
– Jedną z największych zalet projektowanych przez Ekoenergetykę rozwiązań jest ich customizacja. Produkowane przez nas stacje ładowania dopasowujemy do konkretnych wymagań klienta zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym. Nowoczesną infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych, która znajdzie się w Paryżu, przygotowujemy zgodnie z wymaganiami RATP – podkreśla Maciej Wojeński, wiceprezes zarządu Ekoenergetyka-Polska SA. .
Ładowarki to odpowiedź na potrzeby rynku e-mobility
Francuski operator nie pierwszy raz podejmuje współpracę z liderem rynku emobility. Już w 2018 roku oba podmioty podpisały kontrakt na dostawę stacji ładowania do najbardziej zaludnionego regionu kraju Île-de-France. Ekoenergetyka dostarczyła do Paryża 96 stacji ładowania o mocach 60 i 100 kW.
– Wygrany dwa lata temu przetarg był dla nas ogromnym sukcesem. To było nasze pierwsze zamówienie na rynku francuskim – kontrakt z jednym z największych operatorów we Francji – mówi Maciej Wojeński, wiceprezes zarządu Ekoenergetyka-Polska SA. Kolejna umowa dowodzi, że produkowana przez polskiego producenta infrastruktura ładowania autobusów elektrycznych to odpowiedź na potrzeby rozwijającego się rynku e-mobility.
Zobacz też:
Zielona Góra wymieniła autobusy na elektryczne, Paryż też to robi
Producent infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych od lat koncentruje się na budowaniu rzeczywistej elektromobilności.
- Umowy z międzynarodowymi, dużymi operatorami w największych miastach Europy, tak jak w przypadku RATP i Paryża, to jeden z elementów strategii rozwoju. Konsekwentnie dążyliśmy do globalizacji przedsiębiorstwa, rozbudowywaliśmy centra badawcze i zwiększaliśmy zdolności produkcyjne, by realizować coraz większe kontrakty – mówi Bartosz Kubik, jeden z założycieli spółki.
Umowa pomiędzy RATP i Ekoenergetyką jest częścią planu regionalnego urzędu transportu Île-de-France Mobilités (IDFM), który chce zrezygnować ze wszystkich autobusów napędzanych silnikami diesla. Francuski operator zadeklarował w 2014 r. zmianę technologiczną i ekologiczną, która polega na wyeliminowaniu z floty autobusów dieslowych i zastąpienie ich całkowicie zeroemisyjnymi do 2025 r. Te działania mają na celu zmniejszenie emisji generowanej przez flotę RATP o 50 procent.
Ruszyła Polsko-Indonezyjska Platforma na Rzecz Elektromobilności
Warto dodać, że niedawno ruszyła Polsko-Indonezyjska Platforma na Rzecz Elektromobilności. Nową inicjatywę, realizowaną we współpracy z Polską Izbą Rozwoju Elektromobilności (PIRE), zainaugurowano podczas oficjalnej wizyty Ambasador Indonezji w Polsce w firmie Ekoenergetyka-Polska S.A.
Siti Nugraha Mauludiah, Ambasador Republiki Indonezji w Polsce, przyjechała do Zielonej Góry na zaproszenie Ekoenergetyki-Polska S.A. oraz PIRE. Spotkała się z zarządem firmy, by omówić rozwój współpracy ze stroną indonezyjską, która jest zainteresowana wdrażaniem rozwiązań i produktów stworzonych zielonogórską firmę.
- Wizyta pani Ambasador nie ma wymiaru jedynie symbolicznego. Rozpoczynamy współpracę, której owoce będziecie można zobaczyć w najbliższych miesiącach - mówiła prezes Ekoenergetyki-Polska S.A. Dagmara Duda. - Zainaugurowaliśmy Polsko-Indonezyjską Platformę na Rzecz Elektromobilności i przekazujemy naszą nowoczesną stację ładowania Axon, która już w I kwartale 2021 roku zostanie zainstalowana w Indonezji. To pierwszy krok na drodze rozwoju naszej współpracy, w ramach której będziemy się dzielić wiedzą i doświadczeniem, a jednocześnie proponować nowoczesne rozwiązania dla stawiających na elektromobilność miast, operatorów systemów transportu i użytkowników pojazdów elektrycznych.
Przekazana przez Ekoenergetykę stacja ładowania jest wyposażona w trzy standardowe wtyczki i protokoły, które umożliwiają ładowanie wszystkich typów samochodów. Stacja dysponuje mocą 50, 100 i 150 kW. Produkt umożliwia jednoczesne ładowanie trzech pojazdów, a wysoka moc wyjściowa pozwala na szybkie ładowanie baterii.
Zielonogórska firma od ponad dekady projektuje i produkuje nowoczesne i niezawodne stacje ładowania wysokiej mocy do pojazdów elektrycznych. Dostarczyła m.in. ładowarki do autobusów elektrycznych, które jeżdżą teraz ulicami Zielonej Góry. Dziś firma zatrudnia 112 osób.
- Zobacz też:
- KOLEJNA FIRMA POMAGA SZPITALOWI
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?