Od 15 marca br. nie tylko zmienia się rozkład jazdy pociągów, ale także rozpoczynają się remonty linii kolejowych. Na odcinku Zielona Góra - Sulechów - Babimost - Zbąszynek zostaną uruchomione autobusy zastępcze. Tak przynajmniej wyczytałem w rozkładzie internetowym – napisał do nas Czytelnik. – Ciekawy jestem, jak to będzie wyglądało? Skąd będą odjeżdżać autobusy? Gdzie kupuje się bilety na taki przejazd, gdzie po trasie zatrzymywać się będą takie autobusy?
Postoje w Sulechowie i Babimoście
Rzecznik prasowy Lubuski Zakład POLREGIO w Zielonej Górze, Paweł Nijaki, informuje, że od 16 marca br. od godz. 9.30 PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadza zamknięcie torowe na linii 358 na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk. W związku z zamknięciem POLREGIO w Zielonej Górze zaplanowało uruchomienie na wspomnianym odcinku autobusów komunikacji zastępczej. Autobusy będą realizowały przejazd na trasie Zielona Góra – Zbąszynek (wybrane kursy w relacji Czerwieńsk - Zbąszynek) z postojami m.in. w Sulechowie oraz Babimoście. Bilety na te połączenia można nabyć, jak w każdym innym przypadku w kasach biletowych POLREGIO oraz u obsługi pociągu, która będzie obecna w pojazdach komunikacji zastępczej. Każdy pojazd realizujący połączenia komunikacji zastępczej będzie dostosowany do liczbie podróżnych na danej trasie. Dodatkowo w dniach od 14 do 16 marca na stacji w Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim pojawią się informatorzy mobilni służący pomocą podróżnym w związku z wchodzącym w życie nowym rozkładem jazdy. Od 14 do 22 marca informatorzy pokierują również podróżnych do przystanku komunikacji zastępczej na stacji Zielona Góra Główna i Zbąszynek.
Czy Intercity będzie też wprowadzało komunikację zastępczą?
Mirosław Siemieniec z zespołu prasowego PLK Polskie Linie Kolejowe S.A. przekazał, że
od połowy marca rozpocznie się przebudowa linii Zbąszynek – Czerwieńsk. Zakres prac na linii jednotorowej wymaga, wprowadzenia na odcinku Zielona Góra – Zbąszynek zastępczej komunikacji autobusowej dla pociągów PKP Intercity:
- • IC Zielonogórzanin relacji Warszawa – Zielona Góra – Warszawa;
- • TLK Czartoryski relacji Lublin – Zielona Góra – Lublin;
- • IC Wawel relacji Kraków – Zielona Góra – Kraków;
- • TLK Bachus relacji Gdynia – Zielona Góra – Gdynia;
- • TLK Stoczniowiec relacji Gdynia – Zielona Góra – Gdynia;
- • TLK Ukiel relacji Olsztyn – Zielona Góra – Olsztyn.
Przystanki zastępczych autobusów będą zlokalizowane:
- przy dworcu Zielona Góra Główna, ul. Sulechowska 1;
- w Sulechowie, ul. Dworcowa 2, przed budynkiem dworca;
- w Babimoście, ul. Dworcowa 2, przed budynkiem dworca;
- w Zbąszynku, Plac Dworcowy 4 u zbiegu ulic Kosieczyńska i PCK, przed budynkiem dworca.
Ważna zmiana dla Lubuszan jest ta, że na tory wraca kilka pociągów. IC Czartoryski będzie jeździł w relacji Lublin – Zielona Góra – Lublin, przez Warszawę i Poznań.
Inne nowości?
IC Brda natomiast połączy Warszawę z Bydgoszczą. Dodatkowo pociąg IC Orłowicz, kursujący obecnie w relacji Kraków – Warszawa, wraca do pełnej relacji Kraków – Olsztyn.
Od 21 marca PKP Intercity uruchomi dodatkowy, kursujący w weekend, pociąg TLK Pobrzeże BIS, który obsłuży rosnącą liczbę pasażerów między centralną Polską a Trójmiastem. Od 15 marca w Przysusze (woj. mazowieckie) zatrzymywać się będą trzy pociągi: IC Orłowicz, IC Sienkiewicz oraz IC Kolberg, wszystkie w relacji Olsztyn – Kraków – Olsztyn. Mieszkańcy Sobolewa (woj. mazowieckie) zyskają dostęp do usług PKP Intercity, będzie się tam zatrzymywać pociąg TLK Nida relacji Kielce – Warszawa – Kielce.
Pod koniec pierwszego kwartału br. planowane jest udostępnienie pasażerom nowej usługi car-sharingu, czyli możliwości wynajmu samochodów elektrycznych przy dworach kolejowych. Pilotażowo nowa usługa PKP Mobility będzie dostępna przy dworcu Gdynia Główna.
Informatorzy mobilni
Na czas wprowadzenia korekty rozkładu jazdy,15 i 16 marca na dziesięciu dworcach w największych miastach Polski (Warszawa Centralna, Wschodnia i Zachodnia, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kraków Główny, Poznań, Szczecin, Wrocław) do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni. Pomogą ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, będą służyć informacjami pomocnymi w podróży.
Informacje dotyczące obowiązującego rozkładu jazdy pociągów są dostępne na stacjach i przystankach w formie plakatów, w wyszukiwarkach portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP. Obecnie testowana jest nowa funkcja aplikacji BILKOM – mailowe i SMS-owe powiadomienia o opóźnieniach pociągów dla podróżnych, którzy kupią bilety przez internet.
Centrum działa całą dobę
Centrum Wsparcia Klienta (CWK) to działający całodobowo zespół, który zapewnia pasażerom pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień na kolei, spowodowanych np. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, CWK organizuje zastępczy transport podróżnych do stacji docelowej czy wydawanie poczęstunków na dworcach. Pracownicy CWK współpracują z załogami pociągów pasażerskich oraz koordynują obsługę pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej.
ZOBACZ TEŻ
POLECAMY TEŻ
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?