Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zielona Góra: Podróż przez pół doby czyli kolej XXI wieku

(wak)
Drażni nas komunikacja kolejowa. Po artykule o Lubuszaninie napisał do nas Czytelnik wyliczając zalety pociągu do Terespola i dopytując się, dlaczego bilety są tak drogie.

@ Rozpoczynając studia w Zielonej Górze cztery lata temu (pochodzę z woj. podlaskiego) miałem bezpośrednie połączenie Terespol - Zielona Góra. Połączenie było bardzo wygodne (...). Później zaczęły się kłopoty. Zmieniono rozkład i w Poznaniu należało się przesiadać do innego pociągu, przesiadka trwała niby tylko ok. 10 minut, ale była o godz. 3 w nocy.
Teraz jest jeszcze gorzej. Przesiadka trwa trzy godziny!! Od godz. 3.00 w nocy do godz. 6.00 nad ranem trzeba koczować na dworcu w Poznaniu. (...) Podróż z jednego końca Polski na drugi, zajmuje grubo ponad pół doby, zwłaszcza, że to tylko ponad 500 km. Zastanawiam się, czy naprawdę tak ciężko przywrócić dawne pociągi?
Wiem, że PKP zasłania się małą rentownością połączenia. A może w takim razie zaproponuje pasażerom coś innego? By bez zbytniej męki i kosztów dotrzeć w oba końce kraju?! Bo połączenia są, ale z przesiadkami na IC. A studenta nie stać na takie luksusy. Bo jak się ma cena biletu 30 zł, jaką płaciłem kiedyś, do dzisiejszej, grubo ponad 100 zł? Pozdrawiam.
Grzegorz Czarnecki

.

Grzegorz Dwojak, dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze potwierdza spostrzeżenia czytelnika: - Likwidacja pociągu do Terespola wynikała z rozpoczęcia remontu dworca w Poznaniu, ale gdy prace się skończą, połączenie wróci.

Pociąg będzie jechał przez Warszawę. I pasażerowie bez przesiadek dojadą aż do granicy wschodniej. Będzie to pociąg pospieszny, więc i ceny biletów nie powinny być wysokie. Zmiany wejdą wraz z nowym rozkładem w grudniu tego roku lub w styczniu 2009 r.

A co z różnymi cenami biletów? Różnice wynikają z tego, że do pociągów osobowych (regionalnych) i pospiesznych dopłacają samorządy lub Ministerstwo Infrastruktury. InterCity i EuroCity nie mają żadnych dopłat, stąd kursy są droższe dla pasażerów.

Ile kosztuje droga do Warszawy

z Gorzowa Wlkp.

  • 56 zł - PKP (normalny, pospieszny, II kl.)
  • ok. 183 - samochodem, 150 zł paliwo plus 3x11 zł opłaty za autostradę m. Poznaniem a WWą)
  • PKS - nie ma autobusu do Wwy

    z Zielonej Góry
  • 56 zł - PKS
  • 90 zł - PKP (Lubuszanin, II klasa, normalny)
  • ok. 170 zł - dojazd samochodem do Poznania, stamtąd InterCity (II kl., normalny)
  • ok. 180 zł - samochodem, ok. 148 zł paliwo plus 3x11 zł opłaty za autostradę m. Poznaniem a WWą
  • od ok. 300 do 614 zł - samolot (cena biletu zależy od terminu, w którym kupujemy bilet), do tego trzeba dodać dojazd autem do lotniska w Babimoście - 40 km, ok. 14 zł za paliwo.

    Liczyliśmy koszty paliwa, przy zużyciu 8 litrów (4,3 zł za litra) na 100 km
  • Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!
    Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska