Zielona Góra: seniorka o mały włos nie straciła oszczędności życia. Na szczęście czujnością wykazali się pracownicy poczty

RED.
Niewiele brakowało, a zielonogórzanka straciłaby oszczędności życia!
Niewiele brakowało, a zielonogórzanka straciłaby oszczędności życia! archiwum GL
Udostępnij:
Dzięki czujności pracowników poczty, pewna starsza zielonogórzanka uniknęła utraty dużej sumy pieniędzy. - Pracownica, podejrzewając próbę oszustwa powiadomiła policję - informuje rzeczniczka zielononogórskiej policji podinsp. Małgorzata Stanisławska.

Do zdarzenia doszło we wtorek 2 listopada. Do placówki pocztowej w Zielonej Górze przyszła starsza kobieta i poprosiła o wypłatę wszystkich pieniędzy z konta. Kasjerkę zdziwiła ta nagła prośba, bo kobieta gromadziła pieniądze na koncie od wielu lat. Seniorka była też bardzo zdenerwowana.

Pracownica Poczty Polskiej rozmawiając z seniorką zrozumiała, że ta, być może padła ofiarą oszustów. Kasjerka nie zastanawiała się i o sprawie natychmiast poinformowała policję.

Fałszywy policjant zadzwonił do starszej kobiety

Gdy mundurowi pojawili się na miejscu, natychmiast zaczęli działać. Szybko ustalili, że seniorka została zmanipulowana przez oszustów. Starsza kobieta myślała, że przekazuje pieniądze policji... Dosłownie w ostatniej chwili uratowała ją czujność pracownicy Poczty Polskiej.

- Policjanci zielonogórscy już kilka lat temu opracowali specjalne pismo dla pracowników instytucji bankowych i pocztowych z instrukcjami, na co zwrócić uwagę i jak zachować się gdy mamy podejrzenie, że klient może być manipulowany przez oszusta. Pismo trafiło do wszystkich placówek z prośbą o poinformowanie pracowników i zwrócenie uwagi na zawarte w nim wskazówki. Od tego czasu policjanci zielonogórscy wielokrotnie otrzymali zgłoszenia od pracowników o podejrzanych transakcjach i dzięki czujności bankowców oraz pocztowców, a także ich szybkiej reakcji, co najmniej kilkanaście osób nie straciło pieniędzy. Zdarzały się też przypadki, że przelewy były blokowane dosłownie w ostatniej chwili. Ostatnia taka skuteczna interwencja pracownic Poczty Polskiej miała miejsce kilka tygodni temu i dotyczyła tej samej placówki - informuje podinsp. Małgorzata Stanisławska z KMP w Zielonej Górze.

Co może wskazywać, że osoba jest poddana manipulacji przez oszustów:

  • osoba zdenerwowana, która cały czas prowadzi rozmowę telefoniczną
  • nagle żąda wypłaty dużej sumy pieniędzy
  • wydaje dyspozycję przelania oszczędności na nieznane konto, często zagraniczne
  • żąda natychmiastowej likwidacji lokaty bankowej, nawet pomimo utraty zgromadzonych odsetek

WIDEO: Fałszywy oficer, policjant, wnuczek – oszuści zakładają różne maski, poszkodowani tracą oszczędności życia

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie