Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zielona Góra. Testowanie słupków na deptaku. Niebawem nowe urządzenia ruszą na całego

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Testowanie na deptaku słupków potrwa dwa tygodnie
Testowanie na deptaku słupków potrwa dwa tygodnie Julia Tymczyszyn, Leszek Kalinowski
Trwa testowanie chowanych słupków na deptaku. Dzięki nim ruch w tym miejscu zostanie jeszcze bardziej ograniczony. By można było po starówce spacerować wygodnie i bezpiecznie.

- Słupki miały być schowane w ziemi, a one stoją, to te takie czarne jakby skrzynki? – pyta pan Mieczysław. I jak to ma działać, przecież samochód bez problemy tędy przejedzie.

Tymczasem to nie o te słupki chodzi. Te zabezpieczające deptak przed wjazdem pojazdów schowane są w ziemi. Na razie…

Testowanie na deptaku słupków potrwa dwa tygodnie

Zielona Góra. Testowanie słupków na deptaku. Niebawem nowe u...

Pojazdy uprzywilejowane wjadą na deptak bez problemu

Podczas testowania widzimy migające światełko na tzw. skrzynce. Kiedy pojawia się czerwone, nie przejedziemy przez deptak. Droga będzie wolna, gdy słupki schowają się w ziemi. Stanie się to dzięki aplikacji w telefonie.

Projekt zakłada, że nie będzie żadnej ulicy prowadzącej na deptak, na której nie będzie blokad. Nie da się ich ominąć i samowolnie wjechać na deptak. Oczywiście, wyjątkiem będzie karetka pogotowia, straż pożarna czy inne pojazdy uprzywilejowane. Nie będą mieć też problemu z wjazdem na deptak mieszkańcy kamienic na Starym Mieście czy zaopatrzeniowcy sklepów i restauracji.

Gdy uprawniony do wjazdu na deptak samochód podjedzie do takiej blokady, ta automatycznie się schowa. Po przejechaniu - znów się podniesie. Nie ma możliwości, by ktoś wjechał za autem upoważnionym na gapę.

W przypadku karetki wystarczy krótki sygnał dźwiękowy. Mieszkańcy korzystać będą z aplikacji w telefonie.

Testowanie na deptaku słupków potrwa dwa tygodnie
Testowanie na deptaku słupków potrwa dwa tygodnie Julia Tymczyszyn, Leszek Kalinowski

Najwięcej słupków na ulicy Dra Pienieżnego

Inwestycja ta kosztowała ponad 3 mln zl. Biuro Projektowe ASP przygotowało projekt z 23 lokalizacjami. W 12 punktach pojawiły się blokady ze słupkami chowanymi, a w 11 ze stałymi (to także np. donice, które uniemożliwią wjazd na starówkę).
- W sześciu lokalizacjach zaprojektowano dodatkowe punkty z kamerami - uzupełnienie istniejącego systemu monitoringu - informuje zielonogórski magistrat.

Najwięcej chowanych słupków zostało zamontowanych przy ulicy Dra Pieniężnego (tu bardzo często kierowcy fragment deptaka obok Muzeum Ziemi Lubuskiej traktują jak skrót).

Zobacz też wideo, co miało być w Zielonej Górze, ale się nie udało:

O czym marzyła przez lata Zielona Góra? Wcale nie o tramwajach, jak chcą złośliwi. Wiele się o tych inwestycjach mówiło. Wywoływały one wiele emocji. Jedni bardzo chcieli, by te marzenia się spełniły, inni pukali się w czoło. Jaka byłaby dziś Zielona Góra, gdyby te planowane zadania stały się rzeczywistością?  Czy te niespełnione marzenia, kiedyś zostaną kiedyś zrealizowane?

To miało powstać w Zielonej Górze, ale się nie udało. O czym...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska