Prace ziemne na całym odcinku trasy
Jak tłumaczy nam Krzysztof Staniszewski, z departamentu zarządzania drogami w urzędzie miasta, na razie wszystkie roboty są prowadzone zgodnie z planem.
- Główny wykonawca wszedł na plac budowy na przełomie kwietnia i maja. Obecnie na całej długości trasy prowadzone są prace ziemne. Droga została podzielona na trzy sekcje. Na pierwszej z nich, biegnącej od okolic Wilkanowa do ul. Zielonogórskiej, powstają obiekty inżynieryjne pod przyszłą obwodnicą. W kilka miejscach rozpoczęto również przebudowę infrastruktury podziemnej - wylicza Staniszewski. Roboty ziemne na trasie mają zająć kilka najbliższych miesięcy.
Inwestycja potrwa do 2023 roku
Przypomnijmy, nowa obwodnica będzie przebiegać przez południową część Zielonej Góry. Trasa zacznie się na skrzyżowaniu drogi krajowej numer 27 z drogą wojewódzką 282, przejdzie w okolicy tzw. Dzikiej Ochli oraz omijając od południa Jędrzychów zakończy się na rondzie Andrzeja Huszczy. W kluczowych miejscach powstaną trzy ronda oraz przejścia dla zwierząt.
Głównym wykonawcą jest firma Strabag. Budowa 13-kilometrowej trasy pochłonie około 127 mln zł, przy czym miasto otrzymało na ten cel rekordowe dofinansowanie wynoszące aż 114 mln zł. Południowa obwodnica Zielonej Góry powinna być gotowa do końca 2023 roku.
Wideo: Zielona Góra. Trwa budowa parkingu wielopoziomowego przy Palmiarni. Na teren budowy wjechał ciężki sprzęt
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?