ZIELONA GÓRA. W poniedziałek odbiór inwestycji kolejowych. Co jeszcze trzeba poprawić? [ZDJĘCIA]

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Modernizacja peronów na stacji Zielona Góra Główna - luty 2020
Modernizacja peronów na stacji Zielona Góra Główna - luty 2020 Leszek Kalinowski
Kończy się modernizacja i zadaszanie peronów na największej stacji kolejowej w Lubuskiem - w Zielonej Górze. Odbiór inwestycji zaplanowano w poniedziałek. Niektóre ekrany infokiosków są jednak nieczytelne, bo ekrany zrobiły się... brązowe od plam. Czy zostaną wymienione? - pytają nasi Czytelnicy.

Obecnie na dworcu trwają jeszcze prace wykończeniowe, związane z budową zadaszeń. Kiedy się one zakończą?
- Prace na stacji Zielona Góra zostaną zakończone zgodnie z podawanym przez nas wcześniej terminem. Już 17 lutego planujemy rozpoczęcie odbiorów końcowych inwestycji. Oznacza to zakończenie wszystkich zasadniczych robót na stacji – wyjaśnia Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Trwa głosowanie...

Jak oceniasz modernizację peronów na stacji PKP Zielona Góra Główna?

Pan Mieczysław napisał do naszej redakcji, że postawione wcześniej na peronach informacje elektroniczne zostały mocno uszkodzone, ekrany są całe brązowe i napisy nie będą widoczne dla pasażerów. Pyta więc, czy zostaną one wymienione na nowe?
- Rzeczywiście na niektórych urządzeniach stwierdziliśmy usterki matryc. Zostało to już zgłoszone producentowi, który został zobowiązany do zdiagnozowania awarii i jej usunięcia – odpowiada R. Śledziński,

Rzeczywiście na niektórych urządzeniach stwierdziliśmy usterki matryc. Zostało to już zgłoszone producentowi

Inny nasz Czytelnik, pan Stefan, zwraca natomiast uwagę na fakt, że wszystkie infokioski na dworcu PKP nie są zadaszone, co spowoduje, że łatwo będą się psuć.

- Elektroniczne tablice informacyjne zostały już podwieszone pod wiatami. Urządzenia są podłączone, obecnie trwają ich testy. Natomiast znajdujące się na stacji infokioski nie wymagają zadaszenia. Są one skonstruowane w ten sposób, by warunki atmosferyczne nie wpływały na ich funkcjonowanie – tłumaczy R. Śledziński.

Z kolei pan Tomasz zauważył, że na tablicy ustawionej na końcu peronu 3 - jest napis: Zielona Góra - a powinien być Zielona Góra Główna? Pyta za pośrednictwem „GL”, czy to zostanie poprawione? Czy będę jakieś nowe tablice?

Na stacji zamontowane są już poprawne tablice Zielona Góra Główna

- Na stacji zamontowane są już poprawne tablice Zielona Góra Główna. Ostatnia tablica, na końcu peronu nr 3 (z napisem Zielona Góra), tez już została ostatnio zdemontowana. I na jej miejscu pojawiła się nowa – odpowiada przedstawiciel PKP PLK S.A.

Pana Franciszka natomiast interesuje – poruszana już na naszych łamach – sprawa przejścia z peronu 1a.
- Czy odbyły się już jakieś rozmowy w sprawie przejścia z peronu 1a w kierunku dworca PKS (tu wystarczy usunąć jedną bramkę z ogrodzenia), co ułatwiłoby życie podróżnym. Jeśli tak, to kiedy istniałaby szansa uruchomienia takiego przejścia? – pyta zielonogórzanin.

- Jeśli chodzi o przejście z peronu 1a na stacji w stronę parkingu będziemy rozważać usprawnienia dojścia w ten sposób. Przypomnę jednak, że w związku z prowadzonymi pracami obowiązuje nas tzw. trwałość projektu. Z tego względu w najbliższym czasie nie możliwości wprowadzenia zmian w dojściu na platformę – wyjaśnia . W momencie, kiedy pojawi się taka możliwość, czyli po upływie okresu trwałości, oczywiście przeanalizujemy taką możliwość.
Wiele pytań naszych Czytelników wzbudziła tez wycinka dwóch lip na przejściu z peronu 1 na 3 oraz ostre przycięcia drzew przy peronie 3.

Jak tłumaczą przedstawiciele PKP PLK, przepisy nakładają obowiązek utrzymania bezpieczeństwa na sieci kolejowej oraz wykonania i utrzymania pasów przeciwpożarowych. Do oczyszczenia terenu zobowiązany jest zarządca infrastruktury kolejowej. W Polsce – także w woj. lubuskim – coraz częściej dochodzi do anomalii pogodowych. W wyniku silnych wiatrów, tylko w 2018 roku, na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Zielonej Górze zanotowaliśmy 26 przypadków związanych z powalonymi drzewami lub połamanymi przez silny wiatr konarami, które spadały na tory i wstrzymywały ruch pociągów. Jest to bardzo poważne zagrożenie. Tego typu sytuacje doprowadziły do opóźnienia 54 pociągów pasażerskich. Właściwe utrzymanie terenów wokół linii kolejowych ma zapobiegać i ograniczać tego typu zdarzenia.

ZOBACZ TEŻ

System informacji na przystankach MZK zmieniał się przez lata. Kiedyś wystarczały małe tabliczki z rozkładem jazdy. Teraz oprócz nich o odjazdach informują nas elektroniczne tablice. Wkrótce będzie ich więcej w mieście.

ZIELONA GÓRA. Będą nowe, elektroniczne tablice. Sprawdź, czy...

Briefing prasowy w hotelu Ruben na temat wdrożenia pierwszego systemu hotelowego - Zielona Góra - 23 stycznia 2020 roku

ZIELONA GÓRA: Pierwszy taki system hotelowy w Europie dział...

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Maciej
14 lutego, 0:27, Gość:

Zielona Góra główna... I tak to jest jedyny dworzec w Zielonej Górze bo Zielona Góra Przylep i Stary i Nowy Kisielin to tylko przystanki kolejowe będące usytuowane na tzw.zadupiach.Potrzeba kilka nowych dworców w mieście tak aby nie trzeba było wysiadać na tym głównym gdzie wielu osobom wysiadka tam nie pasuje.

Była infrastruktura do stworzenia kolei miejskiej na bazie torów dawnej kolei szprotawskiej, która szła przez całe centrum w kierunku starego browaru. Ale miasto stwierdziło, że lepiej zrobić tam ścieżkę rowerową..

G
Gość

Zielona Góra główna... I tak to jest jedyny dworzec w Zielonej Górze bo Zielona Góra Przylep i Stary i Nowy Kisielin to tylko przystanki kolejowe będące usytuowane na tzw.zadupiach.Potrzeba kilka nowych dworców w mieście tak aby nie trzeba było wysiadać na tym głównym gdzie wielu osobom wysiadka tam nie pasuje.

G
Gość

U mnie na działce też chcieli wycinać drzewa bo za blisko torów. Zabroniłam, to mnie straszą, że będę odpowiadała za straty kolei.

A że szyny leżą na doszczętnie spróchniałych podkładach to inna sprawa.

Zresztą o tępocie kolejarzy świadczy choćby teraz wyjęcie a wcześniej nie zaprojektowanie płotu bez jednego przejścia na peronie 1a.

J
Jarpako

Ciekawi mnie gdzie kolejowy januf posadził drzewa (i ile sztuk) w zamian za te wycięte? Teraz wszędzie jest beton, beton i bez tlenu z drzew. Gratuluję betoniakom inwencji.

Dodaj ogłoszenie