Obecnie na dworcu trwają jeszcze prace wykończeniowe, związane z budową zadaszeń. Kiedy się one zakończą?
- Prace na stacji Zielona Góra zostaną zakończone zgodnie z podawanym przez nas wcześniej terminem. Już 17 lutego planujemy rozpoczęcie odbiorów końcowych inwestycji. Oznacza to zakończenie wszystkich zasadniczych robót na stacji – wyjaśnia Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Pan Mieczysław napisał do naszej redakcji, że postawione wcześniej na peronach informacje elektroniczne zostały mocno uszkodzone, ekrany są całe brązowe i napisy nie będą widoczne dla pasażerów. Pyta więc, czy zostaną one wymienione na nowe?
- Rzeczywiście na niektórych urządzeniach stwierdziliśmy usterki matryc. Zostało to już zgłoszone producentowi, który został zobowiązany do zdiagnozowania awarii i jej usunięcia – odpowiada R. Śledziński,
Rzeczywiście na niektórych urządzeniach stwierdziliśmy usterki matryc. Zostało to już zgłoszone producentowi
Inny nasz Czytelnik, pan Stefan, zwraca natomiast uwagę na fakt, że wszystkie infokioski na dworcu PKP nie są zadaszone, co spowoduje, że łatwo będą się psuć.
- Elektroniczne tablice informacyjne zostały już podwieszone pod wiatami. Urządzenia są podłączone, obecnie trwają ich testy. Natomiast znajdujące się na stacji infokioski nie wymagają zadaszenia. Są one skonstruowane w ten sposób, by warunki atmosferyczne nie wpływały na ich funkcjonowanie – tłumaczy R. Śledziński.
Z kolei pan Tomasz zauważył, że na tablicy ustawionej na końcu peronu 3 - jest napis: Zielona Góra - a powinien być Zielona Góra Główna? Pyta za pośrednictwem „GL”, czy to zostanie poprawione? Czy będę jakieś nowe tablice?
Na stacji zamontowane są już poprawne tablice Zielona Góra Główna
- Na stacji zamontowane są już poprawne tablice Zielona Góra Główna. Ostatnia tablica, na końcu peronu nr 3 (z napisem Zielona Góra), tez już została ostatnio zdemontowana. I na jej miejscu pojawiła się nowa – odpowiada przedstawiciel PKP PLK S.A.
Pana Franciszka natomiast interesuje – poruszana już na naszych łamach – sprawa przejścia z peronu 1a.
- Czy odbyły się już jakieś rozmowy w sprawie przejścia z peronu 1a w kierunku dworca PKS (tu wystarczy usunąć jedną bramkę z ogrodzenia), co ułatwiłoby życie podróżnym. Jeśli tak, to kiedy istniałaby szansa uruchomienia takiego przejścia? – pyta zielonogórzanin.
- Jeśli chodzi o przejście z peronu 1a na stacji w stronę parkingu będziemy rozważać usprawnienia dojścia w ten sposób. Przypomnę jednak, że w związku z prowadzonymi pracami obowiązuje nas tzw. trwałość projektu. Z tego względu w najbliższym czasie nie możliwości wprowadzenia zmian w dojściu na platformę – wyjaśnia . W momencie, kiedy pojawi się taka możliwość, czyli po upływie okresu trwałości, oczywiście przeanalizujemy taką możliwość.
Wiele pytań naszych Czytelników wzbudziła tez wycinka dwóch lip na przejściu z peronu 1 na 3 oraz ostre przycięcia drzew przy peronie 3.
Jak tłumaczą przedstawiciele PKP PLK, przepisy nakładają obowiązek utrzymania bezpieczeństwa na sieci kolejowej oraz wykonania i utrzymania pasów przeciwpożarowych. Do oczyszczenia terenu zobowiązany jest zarządca infrastruktury kolejowej. W Polsce – także w woj. lubuskim – coraz częściej dochodzi do anomalii pogodowych. W wyniku silnych wiatrów, tylko w 2018 roku, na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Zielonej Górze zanotowaliśmy 26 przypadków związanych z powalonymi drzewami lub połamanymi przez silny wiatr konarami, które spadały na tory i wstrzymywały ruch pociągów. Jest to bardzo poważne zagrożenie. Tego typu sytuacje doprowadziły do opóźnienia 54 pociągów pasażerskich. Właściwe utrzymanie terenów wokół linii kolejowych ma zapobiegać i ograniczać tego typu zdarzenia.
Polub nas na fb
Obserwuj nas na Instagramie
ZOBACZ TEŻ
POLECAMY TEŻ
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?