Zielona Góra. Za kilka lat wszystkie ścieżki rowerowe w naszym województwie mają połączyć się w jedną całość

Aleksandra PazdaZaktualizowano 
Dzięki projektowi ,,Odra Velo - Oder Velo" w województwie lubuskim powstanie jedna linia szlaków rowerowych. Aleksandra Pazda
Lubuskie już niedługo ma się stać prawdziwym rajem dla rowerzystów. Wszystkie ścieżki rowerowe w województwie mają zostać połączone w jedną całość i prowadzić będą aż do naszych zagranicznych sąsiadów. Do tego ma powstać aplikacja mobilna dla użytkowników tras.

14 czerwca oficjalnie podpisano porozumienie dotyczące projektu pod nazwą ,,Odra Velo – Oder Velo Budowa systemu informacji turystycznej dla rozwoju infrastruktury rowerowej na pograniczu polsko – niemieckim”.

Celem projektu jest stworzenie koncepcji, na bazie której będzie można stworzyć jeden ciąg ścieżek rowerowych. Oznacza to, że trasy w województwie lubuskim tworzyłyby jedną, długą ścieżkę, dzięki czemu cykliści nie będą musieli przejeżdżać kawałka drogi przez las lub jezdnię. Szlaki rowerowe mają łączyć się z niemieckimi trasami.

Ale zacznijmy od początku...

Najpierw twórcy projektu muszą zebrać od wszystkich gmin, powiatów, stowarzyszeń prywatnych i turystycznych informacje o istniejących już szlakach rowerowych na terenie województwa lubuskiego, a następnie je zinwentaryzować. Następnie do końca przyszłego roku przedstawiona zostanie koncepcja rozwoju szlaków turystycznych. Wszystko po to, by mieszkańcy Polski i Brandenburgii mogli korzystać w sposób jednolity ze ścieżek.

Rowerowa aplikacja mobilna w trzech językach

Na bazie tej koncepcji ma powstać aplikacja w języku polskim, niemieckim i angielskim, która ułatwi poruszanie się po ścieżkach i pozwoli na dokładne zaplanowanie trasy.

Zobacz również:

Lubuskie! Tu się żyje. 100 km nie męczy! Kiedy tylko mogę, biorę swój rower i uciekam za miasto

- W aplikacji będą znajdowały się istniejące szlaki rowerowe. Dzięki temu rowerzyści będą mogli zaplanować swoją trasę i wyznaczyć pewne cele do osiągnięcia, czyli atrakcje turystyczne i inne ciekawe miejsca warte odwiedzenia. Pojawi się również możliwość uwzględnienia trudności trasy – mówi Jarosław Falkowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji.

A jak to jest w innych krajach?

Jak mówiła przedstawicielka Departamentu le Lot z Republiki Francuskiej, jeszcze do niedawna Francja była zacofana pod względem infrastruktury rowerowej. W tej chwili władze koncentrują się tam na tym, by szerzyć promocję tego rodzaju aktywności.

Natomiast w porównaniu do Niemiec Polska zostaje w tyle. Tam rewitalizacja ścieżek została przeprowadzona już dawno. Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko czekać na rok 2021, w którym to projekt ma zostać zakończony, a lubuskie stanie się w prawdziwym rajem dla rowerzystów.

POLECAMY:

polecane: FLESZ: Szczepienia na wyjazdy zagraniczne

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
G
Gość
2019-06-16T11:02:08 02:00, Gość:

Tak jest Niemcy uciekali z Holandii na rowerach teraz wjada do Polski dywizja es es Brandenburg macie się czym chwalić platformersi.... Phi

2019-06-19T11:29:37 02:00, Gość:

Trudno nawet skomentować poziom twojej głupoty...

Masakra jaki jesteś poj....ny

G
Gość
2019-06-16T11:02:08 02:00, Gość:

Tak jest Niemcy uciekali z Holandii na rowerach teraz wjada do Polski dywizja es es Brandenburg macie się czym chwalić platformersi.... Phi

Trudno nawet skomentować poziom twojej głupoty...

G
Gość

Lubuska niech da nagrodę za deweloperskie przedsięwzięcia dla artado np tak jak to zrobiła 3 lata temu... Media ściekowe lokalne

G
Gość

Tak jest Niemcy uciekali z Holandii na rowerach teraz wjada do Polski dywizja es es Brandenburg macie się czym chwalić platformersi.... Phi

I
Iga
2019-06-14T16:05:14 02:00, Gość:

Tak jest, a głównym przykładem jakości i terminowości wykonania oraz bezkolizyjności ścieżek będzie droga z Zielonej Góry do Sulechowa. A oczywistym przecież jest, że mieszkańcy Lubuskiego bardziej potrzebują połączenia rowerowego z Brandenburgią niż lokalnych dróg.

Racja...nasze krajowe łącza rowerowe powinny być ważniejsze...przedewszystkim

G
Gość

Tak jest, a głównym przykładem jakości i terminowości wykonania oraz bezkolizyjności ścieżek będzie droga z Zielonej Góry do Sulechowa. A oczywistym przecież jest, że mieszkańcy Lubuskiego bardziej potrzebują połączenia rowerowego z Brandenburgią niż lokalnych dróg.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3