reklama

ZIELONA GÓRA: Zamkną nam przejazd kolejowy na al. Wojska Polskiego? [WIDEO]

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Mieszkańcy osiedla Leśnego, ale nie tylko oni, zaniepokojeni są ogłoszeniem, które pojawiło się na przejeździe kolejowym przy al. Wojska Polskiego. Napisano w nim, że przejazd może być zlikwidowany. Co trzeba zrobić, by się tak nie stało?

- O co tu chodzi? Jak to przejazd kolejowy ma być zlikwidowany? - pyta pani Marta, która idąc do domu na osiedlu Leśnym, zauważyła na przejeździe kolejowym wywieszone ogłoszenie. - Wyraźnie w nim napisano, że potrzebne jest teraz zawarcie umowy między PKP PLKS.A. a właścicielem drogi. I dalej straszy się, że jeśli potencjalny użytkownik drogi w ciągu 30 dni nie zgłosi się do PKP PLK Zakładu Linii Kolejowych w Zielonej Górze, celem zawarcia umowy najmu - przedmiotowy przejazd zostanie zlikwidowany.

- To niesamowite - komentuje pan Łukasz.

- Zupełnie tego nie rozumiem. Przecież to jak u Barei w filmie - zauważa pan Paweł, który jedzie właśnie na rowerze z osiedla Leśnego na osiedle Zacisze.

- To przejście przebiega przez drogę wyjazdową z miasta w kierunku Krosna Odrzańskiego. I co? Teraz nie wydostaniemy się z miasta? - pyta pani Mariola.

Trzeba teraz nadać drodze numer

Co na to PKP PLK S.A.?

- Jako zarządca infrastruktury kolejowej jesteśmy zobowiązani do przestrzegania obowiązujących przepisów - mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK S.A.- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 20 października 2015r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie, szczegółowo określa funkcjonowanie przejazdów kolejowo-drogowych. Zgodnie z tymi przepisami, w ciągu drogi niepublicznej może istnieć wyłącznie przejazd niepubliczny (kategorii „F”), który działa na podstawie umowy zawartej z użytkownikiem przejazdu.

Radosław Śledziński dodaje, że aleja Wojska Polskiego w Zielonej Górze nie jest już drogą powiatową. Znalazła się w zarządzie miasta Zielona Góra. Od czasu tej zmiany droga nie została jednak jeszcze oznaczona numerem, formalnie nie ma więc statusu drogi publicznej. - Zwracaliśmy się już do samorządu z pisemną prośbą o podjęcie kroków w tej sprawie i wszczęcie procedury dotyczącej nadania numeru drogi al. Wojska Polskiego, a tym samym określenia jej statusu - mówi R. Śledziński. -

Wówczas przejazd, zgodnie z przepisami, będzie mógł działać na dotychczasowych zasadach.

To zamieszanie nie jest nikomu potrzebne

Radny Marcin Pabierowski przyznaje, że pismo wpłynęło do miasta i sprawa jest wyjaśniana. Jego zdaniem, nie ma powodu, by likwidować przejazd. To byłoby jakieś nieporozumienie. Wszystko musi pozostać jak jest. I tak się pewnie stanie. Niepotrzebne to zamieszanie.

- Teraz to traktuje jako pomyłkę, bo innej argumentacji nie ma. Droga publiczna wymaga infrastruktury kolejowej - mówi Marcin Pabierowski i dodaje, że PKP zlikwidowało już przejście przez tory na ulicy Bananowej. Choć go nie ma, ludzie nadal w tym miejscu przechodzą. Teraz nielegalnie. Zamiast ułatwiać życie mieszkańcom, to się je utrudnia..

ZOBACZ TEŻ

ZIELONA GÓRA: Protest mieszkańców w sprawie budowy drogi na ...

ZIELONA GÓRA: Na wiadukcie robią remont, pod nim też. Bez po...

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Postawić szlabany w poprzek szyn i dodatkowo postawić dla pociągów znak "ustąp pierwszeństwa przejazdu "

O
Ogórek
13 września, 15:00, Ogórek:

Najwyższy czas na całkowitą likwidację kolei.

Generuje niewyobrażalne koszty, nie przynosi dochodów, które by te koszty rekompensowały.

Pociągi jeżdżą dla kolejarzy, nie są ze sobą skomunikowane, bo po co?

13 września, 17:56, Garniturek:

Ręce opadają jak się czyta takie komentarze...

A co tu nieprawdziwego?

Podaj wartość zysku spółek kolejowych. Bez państwowych dotacji / nie mówię tu o dopłatach do ulg przejazdowych/ ten moloch już by dawno podzielił los PKS ów. Teraz PiS próbuje reanimacji nieboszczyka.

G
Garniturek
13 września, 15:00, Ogórek:

Najwyższy czas na całkowitą likwidację kolei.

Generuje niewyobrażalne koszty, nie przynosi dochodów, które by te koszty rekompensowały.

Pociągi jeżdżą dla kolejarzy, nie są ze sobą skomunikowane, bo po co?

Ręce opadają jak się czyta takie komentarze...

O
Ogórek

Najwyższy czas na całkowitą likwidację kolei.

Generuje niewyobrażalne koszty, nie przynosi dochodów, które by te koszty rekompensowały.

Pociągi jeżdżą dla kolejarzy, nie są ze sobą skomunikowane, bo po co?

G
Gość

BAREJA BYŁ WIELKI...!!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3