Ekoenergetykę założyli absolwenci Uniwersytetu Zielonogórskiego: Bartosz Kubik i Maciej Wojeński. Działalność rozpoczęli w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości. W 2009 roku była to praktycznie firma dwuosobowa, dziś zatrudnionych jest tam około 120 osób. Mówi się jednak o tym, że jeśli przedsiębiorstwo dalej będzie się rozwijać w takim tempie, to w najbliższych latach kadra może się nawet podwoić. Ekoenergetyka skupia się na technologiach związanych z elektromobilnością, dostarcza m.in. ładowarki do autobusów elektrycznych.
Ekoenergetyka - Centrum Badawczo-Rozwojowe
Obecnie w Parku Przemysłowo-Technologicznym w Zielonej Górze Nowym Kisielinie trwa budowa Centrum Badawczo-Rozwojowego należącego do zielonogórskiego Ekoenergetyki. W sierpniu informowaliśmy o tym, że zielonogórskie przedsiębiorstwo dostarczy infrastrukturę do ładowania autobusów elektrycznych o łącznej mocy 7,2 MW, na jedną z zajezdni Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH). To drugi z największych operatorów transportu publicznego w północnych Niemczech. Obsługuje rejon Hamburga i zakłada wymianę całego taboru autobusów na elektryczne do 2030 roku. Teraz firma odniosła sukces także we Francji.
Ekoenergetyka-Polska w konsorcjum z firmą El-Cab właśnie wygrała przetarg na dostarczenie infrastruktury ładowania dla francuskiego przewoźnika RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens). Umowa obowiązuje na dwa lata z możliwością przedłużenia o kolejne 12 miesięcy. Jak twierdzą przedstawiciele firmy całkowita kwota zamówienia może wynieść aż 50 mln euro.
Wielka firma w Paryżu
- Wygrany przetarg dla RATP to dla nas ogromny sukces. To nasze pierwsze zamówienie na rynku francuskim i to z jednym z największych operatorów we Francji - mówi Maciej Wojeński, wiceprezes. Grupa RATP, pochodzącą z Paryża, obecna jest na czterech kontynentach i w 14 krajach. Obsługuje rocznie ponad 16 mln pasażerów.
- RATP to główna firma transportowa w Paryżu - twierdzi Krzysztof Burda, menadżer ds. marketingu w Ekoenergetyce. - Przetarg nie był łatwy do wygrania. Wymagania były bardzo wysokie i brały w nim udział największe firmy z branży elektromobilności. Tym bardziej cieszy nas fakt, że doszło do podpisania umowy - przekonuje K. Burda.
Ekoenergetyka zobowiązała się do dostarczenia, co najmniej 62 ładowarek o mocy minimalnej 50 kW, zaprojektowanych zgodnie z wymogami operatora. Pierwsze zajezdniowe stacje ładowania o mocy 60 i 100 kW mają zostać dostarczone już w lutym 2019 roku. Zasilą autobusy kursujące w regionie Île-de-France. Jest to najgęściej zaludniony region Francji, który skupia około 18 proc. ludności kraju.
Z dynamicznego rozwoju zielonogórskiego przedsiębiorstwa cieszy się prezydent Janusz Kubicki. - Pamiętam początki Ekoenergetyki, kiedy firma stawiała dopiero pierwsze kroki. Jako miasto staraliśmy się jej pomóc, bowiem wierzyliśmy, że w przyszłości może odnieść znaczy sukces na rynku. Chciałbym, aby w Zielonej Górze powstawało więcej takich innowacyjnych przedsiębiorstw, bowiem to później przynosi duże korzyści miastu i jego mieszkańcom - tłumaczy J. Kubicki.
ZOBACZ:NASZE DOBRE LUBUSKIE - PRODUKTY I USŁUGI WARTE POLECENIA
EKOENERGETYKA NAŁADUJE ZIELONOGÓRSKIE AUTOBUSY
Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?