Badanie stanu amortyzatorów
Ważną kwestią jest również dodanie do badania technicznego obowiązkowej oceny stanu amortyzatorów. Dotychczas pracownicy stacji mogli to sprawdzić, gdy zachodziło podejrzenie nadmiernego zużycia tej części pojazdu. Teraz ma być to obowiązkowe.
Klasyfikacja usterek
Nowelizacja dotyczy zmiany w klasyfikacjach usterek, które są stosowane podczas oględzin pojazdów. Do tej pory niedomagania dzielono na usterki drobne (UD), usterki istotne (UI) oraz usterki stwarzające zagrożenie (USZ). Od 1 listopada 2022 r. podział przewiduje usterki drobne (UD), usterki poważne (UP) oraz usterki niebezpieczne (UN). Jeśli stwierdzone zostaną usterki poważne, ich opis znajdzie się w zaświadczeniu wystawianym po badaniu technicznym. Auto nie przejdzie badania. Jeśli będą to usterki niebezpieczne, samochód nie przejdzie badania, a do tego obowiązkowo "diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny".
Podwyżki OC
Jak podaje businessinsider.com.pl - Cena ubezpieczenia OC komunikacyjnego na koniec I kw. 2022 r. wynosiła 488 zł i była niższa niż rok wcześniej o prawie 2 proc. Jak wyjaśnia prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) Jan Grzegorz, KNF zobowiązuje ubezpieczycieli do tego, aby składki, które zbierają od kierowców pokryły co najmniej koszty wypłacanych odszkodowań oraz koszty prowadzonej działalności.
Podwyżki OC
— Wyższe koszty szkód, wynikające z jakichkolwiek uwarunkowań, oznaczają wyższe ceny polis dla klientów — wyjaśnia. Zwrócił uwagę, że kierowców nie będzie interesowało to, jaki wpływ na ceny będą miały rekomendacje same w sobie, tylko jaki będzie ogólny koszt podwyżek. — A będzie on znaczący — wskazał ekspert dla businessinsider.