Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zniknęły znaki zakazu i już można przejechać się w Nowej Soli najnowszą drogą. Zobacz zdjęcia

Eliza Gniewek-Juszczak
Eliza Gniewek-Juszczak
Kto jeszcze tędy w Nowej Soli nie jechał, będzie zaskoczony. To całkiem nowa droga w mieście
Kto jeszcze tędy w Nowej Soli nie jechał, będzie zaskoczony. To całkiem nowa droga w mieście Eliza Gniewek-Juszczak
Kiedyś to było niemożliwe, żeby przejechać przez teren fabryki Dozamet w Nowej Soli. Po latach planów inwestycja właśnie dobiega końca. Drogą można już jechać. A w najbliższych tygodniach będą malowane znaki poziome.

Inwestycje w Nowej Soli. Nowa droga przez dawny DOZAMET

Za marketem budowlanym prowadzi w kierunku cmentarza przy ul. Wandy nowa droga, jakiej w dużej części nie było wcale. – To bardzo ważne rozwiązanie komunikacyjne, związane z ewentualnym ograniczeniem w przyszłości wjazdu do centrum naszego miasta samochodów powyżej 3,5 (5) ton – zapowiadał zimą tego roku prezydent Nowej Soli Jacek Milewski. Miasto miało plany dotyczące budowy tej drogi od wielu lat. Udało się doprowadzić sprawę do finału.
Trasa jest gotowa. Zniknęły zakazu, które stanęły na czas budowy, i można tędy przejechać. Z nowej możliwości korzystać będzie ciężki transport, ale też z pewnością osoby, które będą chciały dojechać do cmentarza od zachodniej strony miasta, omijając centrum.

- Kończą się prace przy budowie drogi łączącej rondo DOZAMET z ul. Brzozową. W ramach tej inwestycji zostały także rozbudowane drogi gminne w ciągu ul. Brzozowej i ul. Wyspiańskiego - informuje Ewa Batko rzecznik prasowa Urzędu Miejskiego w Nowej Soli.

Nowa droga przez dawny DOZAMET. Co zostało zrobione?

Powstała nowa droga na długości 619 metrów. Pierwszy odcinek to droga łącząca rondo DOZAMET z ul. Brzozową o długości 190 metrów o szer. 7 m, a drugi to droga łącząca rondo z ul. Brzozową o długości 429 metrów o szerokości 6 m. Rozbudowana została też istniejąca droga na długości 786 metrów. To droga gminna w ciągu ul. Brzozowej i ul. Wyspiańskiego. Ma teraz szerokość sześciu metrów.
Powstały ciągi pieszo-rowerowe. Przebudowane zostały skrzyżowania z drogami powiatowymi w ciągu ul. Wodnej i Hutniczej oraz skrzyżowania z drogami gminnymi w ciągu ulic: Wyspiańskiego i Wandy. Powstała kanalizacja deszczowa o dł. 1263 metrów. Jest nowe oświetlenie. Obowiązuje nowa organizacja ruchu.

- Jeszcze jesienią będzie malowane oznakowanie poziome - zapowiada Ewa Batko. - Termin realizacji to październik.

Budowa drogi otrzymała dofinansowanie w wysokości 60 procent z rządowego programu Fundusz Dróg Samorządowych. Całkowity koszt to niemal 7 mln zł.

ZOBACZ TAKŻE WIDEO: Wojskowy rower Truppenfahrrad z 1940 roku odrestaurował samodzielnie Sebastian Smołaga z Nowej Soli - pasjonat rowerów retro

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska