Siedziba Miejskiego Zakładu Komunikacji zmienia się nie do poznania. Stare obiekty zostały wyburzone, powstają nowe. A autobusy kursują tak, jakby nic się nie działo...
Jak podkreśla dyrektor MZK Barbara Langner, inwestycja nie może wpływać na jakość świadczonych usług. Klienci nie mogą odczuć np. tego, że wyburzona została stara myjnia. Na razie postawiono więc namiot, w którym autobusy myje się ręcznie. Za to jak powstanie nowa, to pojazdy będą automatycznie nie tylko myte, ale i osuszone. A to zawsze był problem w zimowe dni. Przebudowę zajezdni wykonuje firma Exalo Drilling. Koszt 27,4 mln zł. Dzięki niej miejsce to będzie nowoczesne, bezpieczne, a przede wszystkim dostosowane do nowego, elektrycznego taboru. Pierwsze autobusy na prąd przyjadą do nas na początku lipca (kolejne co dwa tygodnie od 10 września do końca listopada). Do tego czasu musi być gotowe dla nich miejsce, także na dwóch, trzech pętlach. By mogły one kursować po mieście. Kierowcy i pracownicy MZK będą je oceniać, by kolejne partie przychodziły już po uwzględnieniu ewentualnych uwag.
W nowej zajezdni ma być 25 ładowarek. Z jednej będą mogły się ładować dwa autobusy. Chodzi o to, by nie przekraczać zamówionej mocy. Optymalnie korzystać z urządzeń. Także tych na 11 pętlach. Warto przypomnieć, że ładowarki produkuje dla nas zielonogórska firma Ekoenergetyka, lider w Europie.
Teren przy ul. Chemicznej zmienia się z dnia na dzień. Prace śledzi i uwiecznia na pamiątkę pracownik MZK Andrzej Bujnowski. Jego zdjęcia zostaną wykorzystane na wystawie w przyszłym roku. Wtedy to MZK obchodzić będzie 65-lecie istnienia.
Dyrektor Barbara Langner też na bieżąco obserwuje prace na placu.
- Rozebrane są cztery budynki - podkreśla i pokazuje. - Tu mieliśmy magazyn z płyty obornickiej, halę wymiany oleju. Tam była hala nr 2, czyli myjnia, tam lakiernia, wymiennikowalnia... Materiał z rozbiórki jest kruszony i wykorzystywany do nowej nawierzchni. Z powodu inwestycji musieliśmy wydzierżawić teren za płotem MZK od PKP, gdzie tymczasowo parkują nasze autobusy.
Nowy plac postojowy zostanie zadaszony. A hala będzie podzielona na kilka części: techniczną, warsztatową, biurową, socjalną...
- Będzie nowoczesny kanał, ruchome podnośniki kolumnowe, by pracowało się bezpiecznie i wygodnie, na miarę XXI wieku - zauważa B. Langner.
Zobacz też: Podpisanie umowy na przebudowę pętli autobusowych MZK w Zielonej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?