Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZUS przypomina przedsiębiorcom o elektronicznym podpisie

Elżbieta Suchowierska www.poranny.pl
Do korzystania z elektronicznej formy przekazu dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS zobowiązani są wszyscy przedsiębiorcy zgłaszający do ubezpieczeń powyżej pięciu osób (fot. Tomasz Gawałkiewicz)
Do korzystania z elektronicznej formy przekazu dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS zobowiązani są wszyscy przedsiębiorcy zgłaszający do ubezpieczeń powyżej pięciu osób (fot. Tomasz Gawałkiewicz)
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że od 21 lipca bezpieczny podpis będzie jedyną uznawaną formą potwierdzania przesyłek elektronicznych w korespondencji z ZUS.

Już blisko 900 tys. polskich firm posługuje się bezpiecznym podpisem elektronicznym. Liczba ta z miesiąca na miesiąc rośnie o kilkadziesiąt tysięcy.

Do korzystania z elektronicznej formy przekazu dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS zobowiązani są wszyscy przedsiębiorcy zgłaszający do ubezpieczeń powyżej pięciu osób.

21 lipca 2009 r. wygaśnie ważność wszystkich niekwalifikowanych certyfikatów elektronicznych, którymi dotychczas można opatrywać przesyłaną do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dokumentację rozliczeniową.

Certyfikaty wystawiane za pośrednictwem Punktów Rejestracji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz związane z nimi klucze publiczne i prywatne zostaną zastąpione przez bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego.

Popularność bezpiecznego podpisu elektronicznego stale rośnie. Od początku 2009 r. liczba przedsiębiorców posługujących się tego typu podpisem wzrosła o blisko 300 tys. i obecnie posługuje się nim już 841 tys. firm. Tylko w maju płatnicy przekazali do ZUS ponad 1,6 mln przesyłek opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym.

Czytaj też: Będzie nowa ustawa o podpisach elektronicznych

Podpis elektroniczny to nie tylko możliwość przesyłania dokumentów ubezpieczeniowych i ich korekt przy pomocy programu "Płatnik”. To także szeroka gama innych usług elektronicznych oferowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Dzięki niemu można m.in. złożyć elektroniczny wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek w Elektronicznym Urzędzie Podawczym (http://eup.zus.pl).

Zaletą bezpiecznego podpisu jest jego indywidualność i przypisanie do konkretnej osoby. Podpis jest niemożliwy do podrobienia i daje możliwość pełnej weryfikacji osoby, która go złożyła.

Więcej informacji na temat bezpiecznego podpisu elektronicznego wraz z adresami centrów certyfikacyjnych można znaleźć na stronie internetowej ZUS pod adresem: www.zus.pl/bezpiecznypodpis.

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska