Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZUS przywraca bezpośrednią obsługę klientów. Co i jak załatwisz w placówkach od 4 maja?

Paweł Wańczko
Paweł Wańczko
Ze względu na bezpieczeństwo należy odwiedzać placówki ZUS wyłącznie wtedy, kiedy jest to niezbędne
Ze względu na bezpieczeństwo należy odwiedzać placówki ZUS wyłącznie wtedy, kiedy jest to niezbędne Krzysztof Kapica/Polska Press
Od 4 maja ZUS przywraca bezpośrednią obsługę klientów w swoich placówkach. Będzie można m.in. uzyskać informacje jak złożyć wnioski, dokumenty, a także, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE).

ZUS podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. To bardzo ważne dla osób, które szukają informacji np. na temat rent i emerytur, czy chcą założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE).

- Otwarcie sal odbędzie się z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa - informuje Agata Muchowska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa lubuskiego.

W poniedziałki placówki będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00.

W jednostkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie, bez kontaktu z pracownikami składać dokumenty, wnioski czy pisma.

Platforma Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Tak załatwisz sprawy przez internet

ZUS zachęca do zakładania profili na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, która umożliwia elektroniczny kontakt z Zakładem. Konto można założyć bez wychodzenia z domu, przez internet - za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można to zrobić również w placówkach ZUS korzystając z pomocy pracowników.

W czasie epidemii nie stracisz prawa do renty

Idąc do ZUS pamiętaj o…

Ze względu na bezpieczeństwo należy odwiedzać placówki ZUS wyłącznie wtedy, kiedy jest to niezbędne. Takie osoby powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (przez czas obowiązywania wytycznych rządowych).

Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami).

Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.

Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem opiekunów osób z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska