- Niestety brak jest w polskim systemie prawa przepisu, który nakazywałby sprzedawcy przyjmowania zwrotu towaru "bez podania przyczyn" t.j. zwrotu nie będącego reklamacją. Wyjątkiem są jedynie towary zakupione "na odległość" (przez telefon, Internet itp.) lub zakupione poza lokalem przedsiębiorcy (czyli np. od akwizytora). Od umowy sprzedaży takich towarów można odstąpić w terminie 10 dni. Natomiast zwrot towarów zakupionych w tradycyjny sposób jest możliwy jedynie wówczas, gdy sprzedawca wyrazi na to zgodę.
Pocieszeniem jest, że dobra wola sprzedawców jest obecnie obserwowana coraz częściej. Handlowcy rozumieją, że umożliwienie klientowi zwrotu towaru buduje zaufanie. Klient potraktowany w wyrozumiały sposób z pewnością będzie chętnie korzystał z usług takiego sprzedawcy w przyszłości. Przyszły zysk handlowca z kontaktu z takim konsumentem może wielokrotnie przewyższyć "stratę" związaną z przyjęciem zwrotu.
Pamiętajmy o ważnej rzeczy. Jeśli sprzedawca zobowiąże się w momencie sprzedaży towaru do przyjęcia zwrotu w konkretnym terminie, to takie zobowiązanie jest dla niego wiążące. Staje się ono bowiem elementem umowy sprzedaży. Jeśli więc sprzedawca obiecuje, że zakupiony towar przyjmie z powrotem to warto jest zadbać o to, by uzyskać od niego odpowiedni zapis np. na odwrocie paragonu, czy faktury.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?