Audi A6 III (C6) - samochód osobowy z segmentu wyższej klasy średniej; trzecia generacja Audi A6. Po raz pierwszy zaprezentowany podczas Paris Motor Show 2004. Rok później model uzyskał miano „Światowego Samochodu
Roku”.
Najczęstsze awarie:
- Awarie elektrycznego hamulca ręcznego (EPB).
- Awarie koła dwumasowego w silnikach Diesla, awarie wtryskiwaczy, słaby i awaryjny silnik Diesla 2,0 l, pękające wałki rozrządu.
- Zużycie wahaczy, szybkie i nadmierne zużycie zawieszenia.
Ford Focus III - samochód osobowy z segmentu niższej klasy średniej. Zadebiutował w 2010 w Detroit podczas targów motoryzacyjnych. W 2012 zdobył trzecie miejsce w plebiscycie „Europejski Samochód Roku”. Realizuje strategię „One Ford” - sprzedawany jest w tej samej wersji na całym świecie.
Najczęstsze awarie:
- Korozja drzwi, rzadziej: korozja innych części nadwozia.
- Awarie kostki stacyjki.
- Awarie układu ogrzewania, awarie filtra cząstek stałych, aycieki oleju w silnikach Diesla, awarie układu wtryskowego, awarie pompy paliwowej.
- Luzy w tylnym zawieszeniu.
Zobacz również: Polacy kupują samochody na potęgę. "Powinniśmy dążyć do zmniejszenia wieku statystycznego auta"
Volkswagen Polo V 6R- samochód osobowy z segmentu B, oficjalnie zaprezentowany podczas Geneva Motor Show 2009. Rok później model otrzymał tytuły: „Światowy Samochód Roku” oraz „Europejski Samochód Roku”. Oferowany w dwóch typach nadwozia: hatchback (3- i 5-drzwiowy) i sedan.
Najczęstsze awarie:
- Uszkodzenia rozrusznika, awarie świateł.
- Uszkodzenia łańcucha rozrządu (wszystkie silniki benzynowe), awarie hamulców, pękające tłoki w silnikach benzynowych 1,4 l, awarie koła dwumasowego.
- Awarie mocowania stabilizatora, zużycie amortyzatorów.
Opel Meriva II – samochód osobowy typu minivan (segment B), debiutujący podczas Geneva Motor Show 2010. Trzy lata później model poddano face liftingowi. Produkcję Opla Merivy II zakończono w 2017 roku, a jego następcą został miejski crossover Crossland X.
Najczęstsze awarie:
- Korozja (głównie tylnej klapy).
- Słabej jakości elektroniki.
- Usterki przekładni kierowniczej, awarie wtryskiwaczy, awarie tylnych hamulców, problemy z uszczelką pod głowicą.
- Zużycie zawieszenia (szczególnie stabilizatorów).
Zobacz również: Polacy kupują samochody na potęgę. "Powinniśmy dążyć do zmniejszenia wieku statystycznego auta"