Od wczoraj na adresy mailowe wielu osób w Polsce rozsyłane są wiadomości e-mail z prośbą o podanie danych dotyczących kart płatniczych (łącznie z numerem PIN oraz CVV2/CVC2).
To próba wyłudzenia danych. Pod żadnym pozorem nie należy przekazywać nadawcom maila oraz nie wprowadzać na podanym w wiadomości adresie strony www żadnych danych.
Bank Zachodni WBK, ani żaden z jego pracowników nie wysyłał wiadomości w tej sprawie i nigdy nie wysyła do swoich klientów próśb o podanie numerów kart, numerów PIN do kart oraz numerów NIK lub hasła PIN do usług BZWBK24.
Po otrzymaniu informacji o próbach wyłudzania danych służby informatyczne BZWBK wspólnie z organami ścigania niezwłocznie podjęły działania w celu zablokowania serwerów, z których rozsyłane są fałszywe maile.
W przypadku wprowadzenia danych na fałszywej stronie należy niezwłocznie zastrzec kartę, której dane zostały podane. Można to zrobić telefonicznie pod numerami telefonów:
- dla kart debetowych
linia ulgowa: 0801 666 056* oraz numery pełnopłatne: (+48) 61 856 53 26 lub (+48) 61 856 54 80,
- dla kart kredytowych standardowych
linia ulgowa: 0801 655 555* oraz numer pełnopłatny: (+48) 61 856 54 55,
- dla kart kredytowych Gold
linia ulgowa: 0801 600 000* oraz numer pełnopłatny: (+48) 61 856 54 60
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?