Renault Scenic II
Renault Scenic II - zadebiutował w 2003 roku, podczas Geneva Motor Show. Jest to samochód o nadwoziu typu minivan. Obecnie produkowana jest czwarta generacja tego auta. Był produkowany w latach 2003 - 2009. Jest polecany przez mechaników w 25 proc.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,1/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 2,9/6): Bardzo awaryjna elektronika: czujniki, wspomaganie, hamulec postojowy, wyświetlacz itd., awarie cewek zapłonowych sagem.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,2/6): Awarie turbosprężarki, awarie systemu wtryskowego, awaryjna skrzynia biegów.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,8/6): Zużycie zawieszenia (głównie przednie), zużycie klocków hamulcowych.
Zobacz również: Opaski zaciskowe i taśma - niezbędnik samochodowego MacGyvera. Bez tego wiele aut by nie jeździło:
Źródło:TVN Turbo
POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:Na OC wydajemy 40 proc. pensji. Kto płaci najmniej, a kto najwięcej? Co zrobić, żeby płacić mniej za ubezpieczenie pojazdu?
Renault Laguna II
Renault Laguna II to samochód z segmentu klasy średniej, w sprzedaży od 2001 roku. Model zdobył drugie miejsce w plebiscycie "Europejski Samochód Roku 2002". Był produkowany w latach 2001 - 2007. Jest polecany przez mechaników w 35 proc.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,5/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 2,7/6): Szereg usterek elektryki: lampy, hamulce, zamki. Awarie: sterowania UPC/BSI, blokady kierownicy, szyb, silnika.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,6/6): Awarie turbosprężarki, awarie wtryskiwaczy, wyciek oleju, problemy z zaworem EGR.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,9/6): Problemy głównie z tylnym zawieszeniem.
Zobacz również: Opaski zaciskowe i taśma - niezbędnik samochodowego MacGyvera. Bez tego wiele aut by nie jeździło:
Źródło:TVN Turbo
POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:Na OC wydajemy 40 proc. pensji. Kto płaci najmniej, a kto najwięcej? Co zrobić, żeby płacić mniej za ubezpieczenie pojazdu?
Peugeot 307 (2001 – 2011)
Peugeot 307 – samochód osobowy zaliczany do segmentu C. Model zadebiutował w sprzedaży w 2001 roku jako następca Peugeota 306, a rok później uzyskał tytuł „European Car of the Year”.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,5/6): Szybkie rdzewienie nadkoli, korozja podwozia i dołu drzwi.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 2,7/6): Elektryka, wilgoć w elektronice, awarie cewki zapłonowej, awaryjna elektronika (ogółem).
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,8/6): Problemy z wtryskiwaczami w silniku Diesla, problemy z turbosprężarką w silniku Diesla.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,8/6): Słabe przednie zawieszenie.
Zobacz również: Najlepsi mechanicy z Polski zjechali do Poznania. "Oni mają potężną wiedzę i genialne myślenie na temat samochodów"
Źródło:TVN Turbo
Mazda 6 I (2002-2007)
Mazda 6 I – model produkowany jako następca Mazdy 626. Samochód osobowy klasy średniej. Zdobywca drugiego miejsca w plebiscycie „Europejski Samochód Roku 2003”. Oferowany w trzech typach nadwozia: liftback, sedan oraz kombi.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 2,7/6): Szybkie rdzewienie nadkoli, korozja podwozia i dołu drzwi.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,3/6): Problemy z czujnikami ciśnienia.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,9/6): Awaryjny silnik Diesla 2,0 - 136 KM, awarie turbosprężarki*, awarie łańcucha rozrządu, awarie łożyskowania wału korbowego.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Zużycie tylnego zawieszenia.
Zobacz również: Najlepsi mechanicy z Polski zjechali do Poznania. "Oni mają potężną wiedzę i genialne myślenie na temat samochodów"
Źródło:TVN Turbo