1/11
Widząc blok reklamowy przy ulubionym filmie zwykle udajemy...

Widząc blok reklamowy przy ulubionym filmie zwykle udajemy się po nową puszkę napoju, korzystamy z toalety, stawiamy wodę na gorącą herbatę albo staramy się rozprostować nogi. Reklamy przeszkadzają w oglądaniu, często są głośniejsze i bardziej przekoloryzowane. Są jednak takie reklamy, które zachwycają, przyciągają, szokują. Kampanie, które przełamują tabu, zwracają uwagę na społeczny problem. Kojarzysz te zdjęcia z bilbordów, reklamy z telewizji? O nich mówili wszyscy!

2/11
Polskie marki przełamują tabu i zachęcają do dyskusji już od...
fot. Adrian

Adrian / 2012

Polskie marki przełamują tabu i zachęcają do dyskusji już od dawna! W jednej z kampanii marki Adrian, produkującej rajstopy i produkty pończosznicze, wystąpiła Monika Kuszyńska. Była wokalistka zespołu Varius Manx od 2006 roku porusza się na wózku inwalidzkim. Artystka pojawiła się na bilbordach i plakatach w całej Polsce. Reklamę opatrzono hasłem: "Adrian. Kocha wszystkie kobiety". W tej kampanii promuje się tolerancję i przekonuje o tym, że każda kobieta może być atrakcyjna. Kampania walczy też ze stereotypem smutnej osoby poruszającej się na wózku i walczącej z wszelkimi przeciwnościami losu. To nie jedyna nieszablonowa kampania firmy Adrian. W innych odsłonach na bilbordach pojawiły się modelki w rozmiarze XL, po mastektomii czy mężczyźni w rajstopach.

3/11
Kampania reklamowa popularnej marki biżuterii Tiffany & Co....
fot. Tiffany & Co.

Tiffany & Co. / 2015

Kampania reklamowa popularnej marki biżuterii Tiffany & Co. skradła serca wielu konsumentom, nie tylko tym żyjącym w związkach. „Will You?” to seria siedmiu czarno-białych zdjęć, na których widzimy szczęśliwe pary. Na zdjęciach oprócz profesjonalnych modeli i modelek pojawiają się bohaterowie, którzy w życiu prywatnym również tworzą szczęśliwe związki. Szczególną uwagę zwróciła na siebie para jednopłciowa. Tiffany & Co. przez swoją kampanię chciała pokazać, że istnieje wiele modeli miłości, które możemy spotkać w życiu, Heteroseksualne pary, tworzące związek kobiety i mężczyzn to nie jedyna norma.

4/11
W jednej z kampanii kultowego modelu „Superstar” marka...
fot. Adidas

Superstar Adidas / 2017

W jednej z kampanii kultowego modelu „Superstar” marka Adidas chciała postawić na autentyczność. W kampanii zamiast profesjonalnych modelek i modeli pojawili się artyści, aktywiści i sportsmeni. Na zdjęciach pokazała się także Arvida Byström, szwedzka artystka modelka i fotografka, która od lat głośno sprzeciwia się wobec stereotypizacji. Kampania wywołała burzę w sieci. Modelka prezentowała but na owłosionej nodze. Naruszenie odgórnie przyjętego modelu kobiecego piękna poskutkowało nawet wylaniem się hejtu poza sieć, modelce grożono, nachodzono.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Radość Wisły, smutek Pogoni. Dekoracja po finale Pucharu Polski

Radość Wisły, smutek Pogoni. Dekoracja po finale Pucharu Polski

Wisła Kraków zdobyła Puchar Polski! Drużyna z 1 ligi w europejskich pucharach

Wisła Kraków zdobyła Puchar Polski! Drużyna z 1 ligi w europejskich pucharach

Gorzowianie rozłożyli 100-metrową Biało-Czerwoną. Tak obchodzili Dzień Flagi

Gorzowianie rozłożyli 100-metrową Biało-Czerwoną. Tak obchodzili Dzień Flagi

Zobacz również

Wisła Kraków zdobyła Puchar Polski! Drużyna z 1 ligi w europejskich pucharach

Wisła Kraków zdobyła Puchar Polski! Drużyna z 1 ligi w europejskich pucharach

Najpiękniejszy obrazek finału Pucharu Polski. Kibic Pogoni z fanką Wisły pod rękę

Najpiękniejszy obrazek finału Pucharu Polski. Kibic Pogoni z fanką Wisły pod rękę