Lubuskie mazury
Lubuskie Mazury - jeziora w okolicy Dobiegniewa i Strzelec Krajeńskich. Tworzą najdłuższy po jeziorach mazurskich szlak żeglugowy w Polsce.
Szlak Małych Mazur Lubuskich liczący łącznie tysiąc hektarów lustra wody jest idealny dla kajakarzy i żeglarzy. Prowadzi przez bardzo malowniczą okolicę, w której nie brakuje ptactwa wodnego, a nawet pływających wysp kwiatowych. Szlak żeglowny łączy cztery jeziora: Lipie, Chomętowskie, Osiek i Słowa.
Bory Dolnośląskie
Bory Dolnośląskie - największy w Polsce kompleks leśny. Zajmuje powierzchnię ok. 1650 km kw.
Most Kolejowy w Stanach
Most kolejowy w Stanach - zdaniem jednych jest to najdłuższy żelazny most kolejowy w Europie, według innych najdłuższy most, ale tylko na rzece.
Tak czy inaczej nie tylko wielbiciele kolei uznają go za cymes. Wiadomo, że zbudowany został w 1905 roku przez sławną firmę Beuchelt z Zielonej Góry, stal sprowadzono z Rudy Śląskiej. Aby most zabezpieczyć, na obu przyczółkach wzniesiono zespoły ceglanych strażnic. W pierwszych dniach lutego 1945 r. most został wysadzony przez oddziały niemieckie. Odbudowano go w latach 50. minionego wieku. Linia kolejowa funkcjonowała do połowy lat 90.
Kolejarze z całej Europy przymierzali się, aby zorganizować tutaj swój zlot. Zachwycają się nim jednak także wielbiciele... fortyfikacji. Został ufortyfikowany przez zastosowanie dwóch blokhauzów posadowionych na obydwu przyczółkach mostowych. Jak chcą specjaliści, to założenie budowlane jest jednym z najbardziej interesujących przykładów ufortyfikowanej przeprawy rzecznej. Zastosowano tutaj sporo interesujących rozwiązań.
Najdłuższy drewniany most w III Rzeszy
Najdłuższy drewniany most w Trzeciej Rzeszy. Most na Warcie między wioskami Krebbel (obecnie Krobielewo w gm. Przytoczna) i Kleinkrebbel (obecnie Krobielewko w gm. Skwierzyna) wybudowany został w 1938 r. Miał 317 m. długości i był najdłuższym drewnianym mostem w ówczesnych Niemczech.
Most miał znaczenie strategiczne, gdyż niespełna dziesięć kilometrów na wschód od tego miejsca znajdowała się polsko-niemiecka granica. Mimo drewnianej konstrukcji, był na tyle solidny, że mogły po nim jeździć nawet czołgi Panzerkampfwagen II, które w zależności od wersji ważyły od siedmiu do 12 ton.
Most został wysadzony pod koniec stycznia 1945 r. przez wycofujących się Niemców. Potem rozebrano jego resztki. Do 1983 r. między wioskami kursował prom.
Pierwszy most wybudowali w tym miejscu Szwedzi w połowie XVII wieku w czasie Potopu.