Jeśli przedsiębiorstwo, któremu odbiorca zwleka z zapłatą, powiadomiło pisemnie odbiorcę o zamiarze wstrzymania dostaw, odbiorca może w ciągu 14 dni złożyć reklamację dotyczącą dostarczania paliw gazowych lub energii. Do czasu jej rozpatrzenia, nie wstrzymuje się dostaw.
Przedsiębiorstwo ma 14 dni na jej rozpatrzenie, a jeżeli reklamacja nie zostanie rozpatrzona w tym terminie, uważa się, że została uwzględniona.
Jak uniknąć odcięcia prądu, kiedy mamy problem z opłaceniem rachunków? Czytaj dalej --->
Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, istnieje możliwość wystąpienia do Koordynatora ds. Negocjacji przy Prezesie URE z wnioskiem o rozwiązanie sporu. W takiej sytuacji również nie wstrzymuje się dostaw od czasu rozwiązania sporu.
– Co ważne, przedsiębiorstwo musi wyrazić zgodę na udział w postępowaniu mediacyjnym, które ma być prowadzone przez Koordynatora – podkreśla URE.
Jak uniknąć odcięcia prądu, kiedy mamy problem z opłaceniem rachunków? Czytaj dalej --->
W najgorszej sytuacji znajdziemy się, gdy dostawy już zostały wstrzymane, ale również w takich przypadkach można znaleźć rozwiązanie. Tu także odbiorca w pierwszej kolejności powinien zwrócić się do przedsiębiorstwa energetycznego.
Jak uniknąć odcięcia prądu, kiedy mamy problem z opłaceniem rachunków? Czytaj dalej --->
Odbiorca może wtedy złożyć reklamację, a przedsiębiorstwo jest zobowiązane do wznowienia dostaw w ciągu trzech dni do czasu jej rozpatrzenia. Jeśli i to nie zadziała, można wystąpić do miejscowego Oddziału Terenowego URE o rozpatrzenie sporu dotyczącego nieuzasadnionego wstrzymania dostarczania paliw gazowych lub energii. Prezes URE może wtedy wydać postanowienie, w którym określa warunki wznowienia bądź kontynuowania dostaw do czasu rozstrzygnięcia sporu.
Czytaj też: Co zrobić, żeby obniżyć rachunki za prąd? Oto proste i skuteczne sposoby