Lubuski fragment S3 to środkowy odcinek tej drogi na terenie Polski. W województwach ościennych zachodniopomorskim i dolnośląskim znaczna część trasy została już udostępniona kierowcom. W zachodniopomorskim prace trwają jeszcze między Szczecinem a Świnoujściem, w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rząśnica, roboty budowlane na tych odcinkach ruszą wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie nastąpi w 2021 roku. W przygotowaniu jest ostatni fragment S3 w województwie Zachodniopomorskim - Świnoujście – Troszyn o długości 33 km. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka.
Przeczytaj także:
Apel do premiera w sprawie S3 po zerwaniu umowy z włoskim wykonawcą odcinka Polkowice - Lubin
Nad morze pojedziemy nową drogą. Właśnie oddano do użytku jej pierwszy fragment
Zobacz wideo: Kolumna wojskowa na S3
W województwie Dolnośląskim spore opóźnienie jest na odcinku Polkowice – Lubin. Po zimowej przerwie wykonawca nie wrócił na plac budowy. Wznowienie prac uzależnił od otrzymania dodatkowych pieniędzy. GDDKiA nie zgodziła się na te warunki i zerwała umowę. Teraz musi znaleźć nowego wykonawcę.
Do wybudowania został też najtrudniejszy odcinek łączący Bolków z granicą z Czechami w Lubawce. To bardzo trudny odcinek pod względem geologicznym, w jego ciągu powstaną w sumie cztery tunele. Ten fragment S3 ma być gotowy w 2023 roku.
Przeczytaj także:
Apel do premiera w sprawie S3 po zerwaniu umowy z włoskim wykonawcą odcinka Polkowice - Lubin
Nad morze pojedziemy nową drogą. Właśnie oddano do użytku jej pierwszy fragment
Zobacz wideo: Kolumna wojskowa na S3