5/52
Z terenówki do bunkra – tak w skrócie można określić...
fot. Maciej Dobrowolski

Członkowie Klubu offroadowego 4x4 Dream Team zakochali się w starym bunkrze w Czerwieńsku, więc postanowili go wyremontować! [ZDJĘCIA]

Z terenówki do bunkra – tak w skrócie można określić „drogę”, jaką przebyli członkowie stowarzyszenia offroadowego 4x4 Dream Team. Klub wziął pod swoją opiekę Obiekt 762 w Skansenie Fortyfikacyjnym Czerwieńsk i przywrócił go do czasów świetności.

Klub offroadowy 4x4 Dream Team wziął pod swoją opiekę Obiekt 762 w Skansenie Fortyfikacyjnym Czerwieńsk i przywrócił go do czasów świetności.

Stowarzyszenie 4x4 Dream Team, zrzeszające miłośników samochodów terenowych, bardzo często wyznacza trasy swoich zlotów szlakiem lubuskich fortyfikacji. W styczniu 2017 roku klub odwiedził jeden ze zrujnowanych bunkrów w pobliżu przeprawy promowej Czerwieńsk - Brody.

- Zatrzymaliśmy się przy Bauwerk 762 Oderstellung. Jest to element pasa niemieckich fortyfikacji Oderstellung na linii Odry, na odcinku obrony Rothenburg - Czerwieńsk. Bunkier został wybudowany na przełomie 1935 i 1936 roku otrzymując status obiektu obserwacyjno-bojowego - tłumaczy Adam Malerowicz, prezes 4x4 Dream Team. - Oprócz zamiłowania do terenówek w naszym stowarzyszeniu jest też wielu fanów wojskowości. Od początku zakochaliśmy się w obiekcie 762. Postanowiliśmy, że warto byłoby przywrócić go do czasów świetności!

Przeczytaj też: Zobacz skany poniemieckiego bunkra [ZDJĘCIA]

Stowarzyszenie ze swoim pomysłem zwróciło się do Skansenu Fortyfikacyjnego Czerwieńsk, który opiekuje się tym pasem umocnień. - To był odważny pomysł, ale skansen zgodził się na naszą propozycję. Staliśmy się oficjalnymi opiekunami bunkra Bauwerk 762 - twierdzi A Malerowicz. - Od razu po podpisaniu stosownej umowy ostro wzięliśmy się do pracy, aby odrestaurować cały schron.

Warto wiedzieć, odporność obiektu jest oficjalnie sklasyfikowana, jako B1 - grubość stropu wynosi 80 cm, natomiast ścian 1 metr. Sam bunkier jest ciekawą budowlą pod względem uzbrojenia i zastosowania pancerzy, bowiem posiada dwa stanowiska strzeleckie z płytami pancernymi typu 7P7 przeznaczonymi na dwa ciężkie karabiny maszynowe typu MG 08. Dodatkowo budowla została wyposażona w małą kopułę obserwacyjną typu 9aP7, która miała zapewnić dobre pole widzenia, bowiem bunkier usytuowano na zakręcie Odry.

- Obiekt 762 łącznie posiada pięć pomieszczeń. Do najważniejszych należy izba załogi, gdzie żołnierze mogli odpoczywać. To w tym pomieszczeniu mogło łącznie spać osiemnastu członków załogi, którzy w razie alarmu obsadzali stanowiska bojowe i obserwacyjne - mówi A. Malerowicz. - Schron 762 miał za zadanie ostrzeliwanie przeprawy promowej na Odrze, tak aby wróg nie był w stanie przeprawić się na drugą stronę.

Odrestaurowanie bunkra okazało się ciężkim i kosztownym przedsięwzięciem. Członkowie 4x4 Dream Team nie żałują jednak tych 10 miesięcy, które poświęcili na remont Bauwerk 762. - Prace dotyczyły zarówno pomieszczeń, jak i zewnętrznych umocnień. Wzorowaliśmy się na oficjalnych dokumentach i zdjęciach, tak aby bunkier zachował swój unikalny historyczny charakter. Musieliśmy wszystko osuszyć, odmalować ściany i sufit, odnowić żelazne i metalowe elementy wyposażenia - mówi Dominik Kaczmarek, członek stowarzyszenia. - W środku pociągnęliśmy również przewody, zrobiliśmy elektrykę a także wstawiliśmy piec, który ogrzewa pomieszczenia. We wszystkich pracach radą służyli im przedstawiciele skansenu.

Przeczytaj też: Przy budowie Trasy Aglomeracyjnej odkryto... schron z czasów wojny!

- Cieszę się, że znalazła się grupa pasjonatów, która postanowiła zaopiekować się jednym z naszych bunkrów. Takich grup jest więcej, dzięki czemu jesteśmy w stanie w szybszym tempie odnawiać obiekty, które wchodzą w skład skansenu fortyfikacyjnego - mówi Jan Wota ze Stowarzyszenia Turystyczno Motorowodnego „Odra - Czerwieńsk”. Prowadzenie skansenu jest jednym z kilku elementem działalności tej organizacji. - Jesteśmy otwarci na współpracę z innymi chętnymi do opieki nad naszymi fortyfikacjami. Nie ograniczamy się jedynie do stowarzyszeń związanych z historią. Wymogiem jest, aby zachować rys i substancję historyczną danych obiektów.

Adam Malerowicz podkreśla, że remont nie byłby możliwy bez pomocy osób z zewnątrz. - Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim, którzy wsparli nas w działaniach. Całość modernizacji kosztowała 15 tysięcy złotych, więc nie jest to mała kwota. Na przykład w stowrzeniu repliki oryginalnych drzwi do bunkra pomogła nam lubuska firma 4xDrive - twierdzi A. Malerowicz.

4x4 Dream Team traktuje obiekt 762, jako swoją bazę wypadową do terenowych przejazdów turystycznych. Stowarzyszenie zamierza wykorzystać bunkier w przygotowywanym zlocie Szlakiem Lubuskich Fortyfikacji, który obejmuje również swoim zasięgiem m.in. fabrykę amunicji Brożek, kompleks fabryczny w Zasiekach czy też Lubuskie Muzeum Wojskowe w Drzonowie. Co roku, odbywają się dwie edycje tej imprezy.

Entuzjazm wśród członków 4x4 Dream Team wciąż musi być duży, bowiem klub przymierza się do objęcia opieką również obiektu Bauwerk 761. - Damy radę! - przekonuje Adam Malerowicz.

Przeczytaj też: Bunkry w okolicy Czerwieńska gotowe do zwiedzania!

Zobacz też wideo: Magazyn Informacyjny GL 09.02.2018



6/52
Z terenówki do bunkra – tak w skrócie można określić...
fot. Maciej Dobrowolski

Członkowie Klubu offroadowego 4x4 Dream Team zakochali się w starym bunkrze w Czerwieńsku, więc postanowili go wyremontować! [ZDJĘCIA]

Z terenówki do bunkra – tak w skrócie można określić „drogę”, jaką przebyli członkowie stowarzyszenia offroadowego 4x4 Dream Team. Klub wziął pod swoją opiekę Obiekt 762 w Skansenie Fortyfikacyjnym Czerwieńsk i przywrócił go do czasów świetności.

Klub offroadowy 4x4 Dream Team wziął pod swoją opiekę Obiekt 762 w Skansenie Fortyfikacyjnym Czerwieńsk i przywrócił go do czasów świetności.

Stowarzyszenie 4x4 Dream Team, zrzeszające miłośników samochodów terenowych, bardzo często wyznacza trasy swoich zlotów szlakiem lubuskich fortyfikacji. W styczniu 2017 roku klub odwiedził jeden ze zrujnowanych bunkrów w pobliżu przeprawy promowej Czerwieńsk - Brody.

- Zatrzymaliśmy się przy Bauwerk 762 Oderstellung. Jest to element pasa niemieckich fortyfikacji Oderstellung na linii Odry, na odcinku obrony Rothenburg - Czerwieńsk. Bunkier został wybudowany na przełomie 1935 i 1936 roku otrzymując status obiektu obserwacyjno-bojowego - tłumaczy Adam Malerowicz, prezes 4x4 Dream Team. - Oprócz zamiłowania do terenówek w naszym stowarzyszeniu jest też wielu fanów wojskowości. Od początku zakochaliśmy się w obiekcie 762. Postanowiliśmy, że warto byłoby przywrócić go do czasów świetności!

Przeczytaj też: Zobacz skany poniemieckiego bunkra [ZDJĘCIA]

Stowarzyszenie ze swoim pomysłem zwróciło się do Skansenu Fortyfikacyjnego Czerwieńsk, który opiekuje się tym pasem umocnień. - To był odważny pomysł, ale skansen zgodził się na naszą propozycję. Staliśmy się oficjalnymi opiekunami bunkra Bauwerk 762 - twierdzi A Malerowicz. - Od razu po podpisaniu stosownej umowy ostro wzięliśmy się do pracy, aby odrestaurować cały schron.

Warto wiedzieć, odporność obiektu jest oficjalnie sklasyfikowana, jako B1 - grubość stropu wynosi 80 cm, natomiast ścian 1 metr. Sam bunkier jest ciekawą budowlą pod względem uzbrojenia i zastosowania pancerzy, bowiem posiada dwa stanowiska strzeleckie z płytami pancernymi typu 7P7 przeznaczonymi na dwa ciężkie karabiny maszynowe typu MG 08. Dodatkowo budowla została wyposażona w małą kopułę obserwacyjną typu 9aP7, która miała zapewnić dobre pole widzenia, bowiem bunkier usytuowano na zakręcie Odry.

- Obiekt 762 łącznie posiada pięć pomieszczeń. Do najważniejszych należy izba załogi, gdzie żołnierze mogli odpoczywać. To w tym pomieszczeniu mogło łącznie spać osiemnastu członków załogi, którzy w razie alarmu obsadzali stanowiska bojowe i obserwacyjne - mówi A. Malerowicz. - Schron 762 miał za zadanie ostrzeliwanie przeprawy promowej na Odrze, tak aby wróg nie był w stanie przeprawić się na drugą stronę.

Odrestaurowanie bunkra okazało się ciężkim i kosztownym przedsięwzięciem. Członkowie 4x4 Dream Team nie żałują jednak tych 10 miesięcy, które poświęcili na remont Bauwerk 762. - Prace dotyczyły zarówno pomieszczeń, jak i zewnętrznych umocnień. Wzorowaliśmy się na oficjalnych dokumentach i zdjęciach, tak aby bunkier zachował swój unikalny historyczny charakter. Musieliśmy wszystko osuszyć, odmalować ściany i sufit, odnowić żelazne i metalowe elementy wyposażenia - mówi Dominik Kaczmarek, członek stowarzyszenia. - W środku pociągnęliśmy również przewody, zrobiliśmy elektrykę a także wstawiliśmy piec, który ogrzewa pomieszczenia. We wszystkich pracach radą służyli im przedstawiciele skansenu.

Przeczytaj też: Przy budowie Trasy Aglomeracyjnej odkryto... schron z czasów wojny!

- Cieszę się, że znalazła się grupa pasjonatów, która postanowiła zaopiekować się jednym z naszych bunkrów. Takich grup jest więcej, dzięki czemu jesteśmy w stanie w szybszym tempie odnawiać obiekty, które wchodzą w skład skansenu fortyfikacyjnego - mówi Jan Wota ze Stowarzyszenia Turystyczno Motorowodnego „Odra - Czerwieńsk”. Prowadzenie skansenu jest jednym z kilku elementem działalności tej organizacji. - Jesteśmy otwarci na współpracę z innymi chętnymi do opieki nad naszymi fortyfikacjami. Nie ograniczamy się jedynie do stowarzyszeń związanych z historią. Wymogiem jest, aby zachować rys i substancję historyczną danych obiektów.

Adam Malerowicz podkreśla, że remont nie byłby możliwy bez pomocy osób z zewnątrz. - Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim, którzy wsparli nas w działaniach. Całość modernizacji kosztowała 15 tysięcy złotych, więc nie jest to mała kwota. Na przykład w stowrzeniu repliki oryginalnych drzwi do bunkra pomogła nam lubuska firma 4xDrive - twierdzi A. Malerowicz.

4x4 Dream Team traktuje obiekt 762, jako swoją bazę wypadową do terenowych przejazdów turystycznych. Stowarzyszenie zamierza wykorzystać bunkier w przygotowywanym zlocie Szlakiem Lubuskich Fortyfikacji, który obejmuje również swoim zasięgiem m.in. fabrykę amunicji Brożek, kompleks fabryczny w Zasiekach czy też Lubuskie Muzeum Wojskowe w Drzonowie. Co roku, odbywają się dwie edycje tej imprezy.

Entuzjazm wśród członków 4x4 Dream Team wciąż musi być duży, bowiem klub przymierza się do objęcia opieką również obiektu Bauwerk 761. - Damy radę! - przekonuje Adam Malerowicz.

Przeczytaj też: Bunkry w okolicy Czerwieńska gotowe do zwiedzania!

Zobacz też wideo: Magazyn Informacyjny GL 09.02.2018



7/52
Z terenówki do bunkra – tak w skrócie można określić...
fot. Maciej Dobrowolski

Członkowie Klubu offroadowego 4x4 Dream Team zakochali się w starym bunkrze w Czerwieńsku, więc postanowili go wyremontować! [ZDJĘCIA]

Z terenówki do bunkra – tak w skrócie można określić „drogę”, jaką przebyli członkowie stowarzyszenia offroadowego 4x4 Dream Team. Klub wziął pod swoją opiekę Obiekt 762 w Skansenie Fortyfikacyjnym Czerwieńsk i przywrócił go do czasów świetności.

Klub offroadowy 4x4 Dream Team wziął pod swoją opiekę Obiekt 762 w Skansenie Fortyfikacyjnym Czerwieńsk i przywrócił go do czasów świetności.

Stowarzyszenie 4x4 Dream Team, zrzeszające miłośników samochodów terenowych, bardzo często wyznacza trasy swoich zlotów szlakiem lubuskich fortyfikacji. W styczniu 2017 roku klub odwiedził jeden ze zrujnowanych bunkrów w pobliżu przeprawy promowej Czerwieńsk - Brody.

- Zatrzymaliśmy się przy Bauwerk 762 Oderstellung. Jest to element pasa niemieckich fortyfikacji Oderstellung na linii Odry, na odcinku obrony Rothenburg - Czerwieńsk. Bunkier został wybudowany na przełomie 1935 i 1936 roku otrzymując status obiektu obserwacyjno-bojowego - tłumaczy Adam Malerowicz, prezes 4x4 Dream Team. - Oprócz zamiłowania do terenówek w naszym stowarzyszeniu jest też wielu fanów wojskowości. Od początku zakochaliśmy się w obiekcie 762. Postanowiliśmy, że warto byłoby przywrócić go do czasów świetności!

Przeczytaj też: Zobacz skany poniemieckiego bunkra [ZDJĘCIA]

Stowarzyszenie ze swoim pomysłem zwróciło się do Skansenu Fortyfikacyjnego Czerwieńsk, który opiekuje się tym pasem umocnień. - To był odważny pomysł, ale skansen zgodził się na naszą propozycję. Staliśmy się oficjalnymi opiekunami bunkra Bauwerk 762 - twierdzi A Malerowicz. - Od razu po podpisaniu stosownej umowy ostro wzięliśmy się do pracy, aby odrestaurować cały schron.

Warto wiedzieć, odporność obiektu jest oficjalnie sklasyfikowana, jako B1 - grubość stropu wynosi 80 cm, natomiast ścian 1 metr. Sam bunkier jest ciekawą budowlą pod względem uzbrojenia i zastosowania pancerzy, bowiem posiada dwa stanowiska strzeleckie z płytami pancernymi typu 7P7 przeznaczonymi na dwa ciężkie karabiny maszynowe typu MG 08. Dodatkowo budowla została wyposażona w małą kopułę obserwacyjną typu 9aP7, która miała zapewnić dobre pole widzenia, bowiem bunkier usytuowano na zakręcie Odry.

- Obiekt 762 łącznie posiada pięć pomieszczeń. Do najważniejszych należy izba załogi, gdzie żołnierze mogli odpoczywać. To w tym pomieszczeniu mogło łącznie spać osiemnastu członków załogi, którzy w razie alarmu obsadzali stanowiska bojowe i obserwacyjne - mówi A. Malerowicz. - Schron 762 miał za zadanie ostrzeliwanie przeprawy promowej na Odrze, tak aby wróg nie był w stanie przeprawić się na drugą stronę.

Odrestaurowanie bunkra okazało się ciężkim i kosztownym przedsięwzięciem. Członkowie 4x4 Dream Team nie żałują jednak tych 10 miesięcy, które poświęcili na remont Bauwerk 762. - Prace dotyczyły zarówno pomieszczeń, jak i zewnętrznych umocnień. Wzorowaliśmy się na oficjalnych dokumentach i zdjęciach, tak aby bunkier zachował swój unikalny historyczny charakter. Musieliśmy wszystko osuszyć, odmalować ściany i sufit, odnowić żelazne i metalowe elementy wyposażenia - mówi Dominik Kaczmarek, członek stowarzyszenia. - W środku pociągnęliśmy również przewody, zrobiliśmy elektrykę a także wstawiliśmy piec, który ogrzewa pomieszczenia. We wszystkich pracach radą służyli im przedstawiciele skansenu.

Przeczytaj też: Przy budowie Trasy Aglomeracyjnej odkryto... schron z czasów wojny!

- Cieszę się, że znalazła się grupa pasjonatów, która postanowiła zaopiekować się jednym z naszych bunkrów. Takich grup jest więcej, dzięki czemu jesteśmy w stanie w szybszym tempie odnawiać obiekty, które wchodzą w skład skansenu fortyfikacyjnego - mówi Jan Wota ze Stowarzyszenia Turystyczno Motorowodnego „Odra - Czerwieńsk”. Prowadzenie skansenu jest jednym z kilku elementem działalności tej organizacji. - Jesteśmy otwarci na współpracę z innymi chętnymi do opieki nad naszymi fortyfikacjami. Nie ograniczamy się jedynie do stowarzyszeń związanych z historią. Wymogiem jest, aby zachować rys i substancję historyczną danych obiektów.

Adam Malerowicz podkreśla, że remont nie byłby możliwy bez pomocy osób z zewnątrz. - Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim, którzy wsparli nas w działaniach. Całość modernizacji kosztowała 15 tysięcy złotych, więc nie jest to mała kwota. Na przykład w stowrzeniu repliki oryginalnych drzwi do bunkra pomogła nam lubuska firma 4xDrive - twierdzi A. Malerowicz.

4x4 Dream Team traktuje obiekt 762, jako swoją bazę wypadową do terenowych przejazdów turystycznych. Stowarzyszenie zamierza wykorzystać bunkier w przygotowywanym zlocie Szlakiem Lubuskich Fortyfikacji, który obejmuje również swoim zasięgiem m.in. fabrykę amunicji Brożek, kompleks fabryczny w Zasiekach czy też Lubuskie Muzeum Wojskowe w Drzonowie. Co roku, odbywają się dwie edycje tej imprezy.

Entuzjazm wśród członków 4x4 Dream Team wciąż musi być duży, bowiem klub przymierza się do objęcia opieką również obiektu Bauwerk 761. - Damy radę! - przekonuje Adam Malerowicz.

Przeczytaj też: Bunkry w okolicy Czerwieńska gotowe do zwiedzania!

Zobacz też wideo: Magazyn Informacyjny GL 09.02.2018



8/52
Z terenówki do bunkra – tak w skrócie można określić...
fot. Maciej Dobrowolski

Członkowie Klubu offroadowego 4x4 Dream Team zakochali się w starym bunkrze w Czerwieńsku, więc postanowili go wyremontować! [ZDJĘCIA]

Z terenówki do bunkra – tak w skrócie można określić „drogę”, jaką przebyli członkowie stowarzyszenia offroadowego 4x4 Dream Team. Klub wziął pod swoją opiekę Obiekt 762 w Skansenie Fortyfikacyjnym Czerwieńsk i przywrócił go do czasów świetności.

Klub offroadowy 4x4 Dream Team wziął pod swoją opiekę Obiekt 762 w Skansenie Fortyfikacyjnym Czerwieńsk i przywrócił go do czasów świetności.

Stowarzyszenie 4x4 Dream Team, zrzeszające miłośników samochodów terenowych, bardzo często wyznacza trasy swoich zlotów szlakiem lubuskich fortyfikacji. W styczniu 2017 roku klub odwiedził jeden ze zrujnowanych bunkrów w pobliżu przeprawy promowej Czerwieńsk - Brody.

- Zatrzymaliśmy się przy Bauwerk 762 Oderstellung. Jest to element pasa niemieckich fortyfikacji Oderstellung na linii Odry, na odcinku obrony Rothenburg - Czerwieńsk. Bunkier został wybudowany na przełomie 1935 i 1936 roku otrzymując status obiektu obserwacyjno-bojowego - tłumaczy Adam Malerowicz, prezes 4x4 Dream Team. - Oprócz zamiłowania do terenówek w naszym stowarzyszeniu jest też wielu fanów wojskowości. Od początku zakochaliśmy się w obiekcie 762. Postanowiliśmy, że warto byłoby przywrócić go do czasów świetności!

Przeczytaj też: Zobacz skany poniemieckiego bunkra [ZDJĘCIA]

Stowarzyszenie ze swoim pomysłem zwróciło się do Skansenu Fortyfikacyjnego Czerwieńsk, który opiekuje się tym pasem umocnień. - To był odważny pomysł, ale skansen zgodził się na naszą propozycję. Staliśmy się oficjalnymi opiekunami bunkra Bauwerk 762 - twierdzi A Malerowicz. - Od razu po podpisaniu stosownej umowy ostro wzięliśmy się do pracy, aby odrestaurować cały schron.

Warto wiedzieć, odporność obiektu jest oficjalnie sklasyfikowana, jako B1 - grubość stropu wynosi 80 cm, natomiast ścian 1 metr. Sam bunkier jest ciekawą budowlą pod względem uzbrojenia i zastosowania pancerzy, bowiem posiada dwa stanowiska strzeleckie z płytami pancernymi typu 7P7 przeznaczonymi na dwa ciężkie karabiny maszynowe typu MG 08. Dodatkowo budowla została wyposażona w małą kopułę obserwacyjną typu 9aP7, która miała zapewnić dobre pole widzenia, bowiem bunkier usytuowano na zakręcie Odry.

- Obiekt 762 łącznie posiada pięć pomieszczeń. Do najważniejszych należy izba załogi, gdzie żołnierze mogli odpoczywać. To w tym pomieszczeniu mogło łącznie spać osiemnastu członków załogi, którzy w razie alarmu obsadzali stanowiska bojowe i obserwacyjne - mówi A. Malerowicz. - Schron 762 miał za zadanie ostrzeliwanie przeprawy promowej na Odrze, tak aby wróg nie był w stanie przeprawić się na drugą stronę.

Odrestaurowanie bunkra okazało się ciężkim i kosztownym przedsięwzięciem. Członkowie 4x4 Dream Team nie żałują jednak tych 10 miesięcy, które poświęcili na remont Bauwerk 762. - Prace dotyczyły zarówno pomieszczeń, jak i zewnętrznych umocnień. Wzorowaliśmy się na oficjalnych dokumentach i zdjęciach, tak aby bunkier zachował swój unikalny historyczny charakter. Musieliśmy wszystko osuszyć, odmalować ściany i sufit, odnowić żelazne i metalowe elementy wyposażenia - mówi Dominik Kaczmarek, członek stowarzyszenia. - W środku pociągnęliśmy również przewody, zrobiliśmy elektrykę a także wstawiliśmy piec, który ogrzewa pomieszczenia. We wszystkich pracach radą służyli im przedstawiciele skansenu.

Przeczytaj też: Przy budowie Trasy Aglomeracyjnej odkryto... schron z czasów wojny!

- Cieszę się, że znalazła się grupa pasjonatów, która postanowiła zaopiekować się jednym z naszych bunkrów. Takich grup jest więcej, dzięki czemu jesteśmy w stanie w szybszym tempie odnawiać obiekty, które wchodzą w skład skansenu fortyfikacyjnego - mówi Jan Wota ze Stowarzyszenia Turystyczno Motorowodnego „Odra - Czerwieńsk”. Prowadzenie skansenu jest jednym z kilku elementem działalności tej organizacji. - Jesteśmy otwarci na współpracę z innymi chętnymi do opieki nad naszymi fortyfikacjami. Nie ograniczamy się jedynie do stowarzyszeń związanych z historią. Wymogiem jest, aby zachować rys i substancję historyczną danych obiektów.

Adam Malerowicz podkreśla, że remont nie byłby możliwy bez pomocy osób z zewnątrz. - Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim, którzy wsparli nas w działaniach. Całość modernizacji kosztowała 15 tysięcy złotych, więc nie jest to mała kwota. Na przykład w stowrzeniu repliki oryginalnych drzwi do bunkra pomogła nam lubuska firma 4xDrive - twierdzi A. Malerowicz.

4x4 Dream Team traktuje obiekt 762, jako swoją bazę wypadową do terenowych przejazdów turystycznych. Stowarzyszenie zamierza wykorzystać bunkier w przygotowywanym zlocie Szlakiem Lubuskich Fortyfikacji, który obejmuje również swoim zasięgiem m.in. fabrykę amunicji Brożek, kompleks fabryczny w Zasiekach czy też Lubuskie Muzeum Wojskowe w Drzonowie. Co roku, odbywają się dwie edycje tej imprezy.

Entuzjazm wśród członków 4x4 Dream Team wciąż musi być duży, bowiem klub przymierza się do objęcia opieką również obiektu Bauwerk 761. - Damy radę! - przekonuje Adam Malerowicz.

Przeczytaj też: Bunkry w okolicy Czerwieńska gotowe do zwiedzania!

Zobacz też wideo: Magazyn Informacyjny GL 09.02.2018



Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

W Stanowicach na żużlu ścigają się dzieci. Później rosną z nich mistrzowie świata

W Stanowicach na żużlu ścigają się dzieci. Później rosną z nich mistrzowie świata

Lechia i Warta podzieliły się punktami. Dwie czerwone kartki w derbach

Lechia i Warta podzieliły się punktami. Dwie czerwone kartki w derbach

Zielone Ogrody nad Odrą w Nowej Soli. Sadzonki warzyw i kwiatów są po kilka złotych

Zielone Ogrody nad Odrą w Nowej Soli. Sadzonki warzyw i kwiatów są po kilka złotych

Zobacz również

Miało być ciastko na deser, a wyszedł zakalec. Stal znów przegrała w Arenie Gorzów

Miało być ciastko na deser, a wyszedł zakalec. Stal znów przegrała w Arenie Gorzów

Nad zalewem w Małomicach świętowali rycerze św. Floriana

Nad zalewem w Małomicach świętowali rycerze św. Floriana