Zamknij

Gazeta Lubuska

Most nad Odrą w Cigacicach, czyli wąskie gardło na S3 [ZDJĘCIA, WIDEO]

most nad Odrą w Cigacicach

Mariusz Kapała

Następne
Przeglądaj również za pomocą strzałek na klawiaturze [1/14] Następne

Budowa mostu w Cigacicach to wąskie gardło na S3

<b>Trwa budowa drugiej nitki trasy S3 między Sulechowem a Zieloną Górą. Drogowcy uwijają się jak w ukropie, ale przed nimi ciężkie zadanie. Nawet po skończeniu budowy nowej drogi, ekspresówka będzie miała wąskie gardło. Będzie nim most nad Odrą w Cigacicach.</b>

Odcinek lubuskiej S3 między Sulechowem a Zieloną Górą ma długość około 18 kilometrów i będzie kosztować 299 mln zł. Rozbudowa ma polegać na dobudowaniu dwóch pasów ruchu do już istniejącej, dwupasmowej nitki. W efekcie trasa S3 na tym odcinku będzie posiadała cztery pasy ruchu, po dwa w każdą stronę.

<iframe src="http://get.x-link.pl/4aea037b-68be-28e7-2bb9-87928500447a,d0e00a18-6ad2-4b74-a9a9-c7ec20bd663f,embed.html" width="700" height="380" frameborder="0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen=""></iframe>

<b>Zobacz też: </b> <b><a href="http://www.gazetalubuska.pl/wiadomosci/gorzow-wielkopolski/g/budowa-s3-w-gorzowie-idzie-pelna-para-zdjecia-wideo,9957412,18348636/"><font color=blue>Budowa S3 w Gorzowie idzie pełną parą [ZDJĘCIA, WIDEO]</font></a></b>

Zakończenie inwestycji planowane jest na sierpień 2017 r. Ale jest jeden problem. To most nad Odrą w Cigacicach. W tym miejscu kierowcy jeszcze do 2019 r. będą odczuwali uciążliwości związane z remontem. Powód? Drogowcy najpierw wybudują nowy most, ale tylko na dwóch pasach ruchu. Później zburzą ten istniejący obecnie i w jego miejsce wybudują nową przeprawę. Dopiero wtedy będzie można przejechać przez Odrę jednym z czterech pasów ruchu.

<iframe src="https://www.google.com/maps/d/embed?mid=17Gi8kKS27AUrV-oSBlAITk1uJUc&hl=pl" width="640" height="480"></iframe>

Budowa nowych mostów będzie skomplikowana i w tym czasie na tym odcinku S3 kierowcy będą mieli do pokonania wąskie gardło. Wyburzenie istniejącego mostu jest konieczne, ponieważ jest on w fatalnym stanie technicznym. Wybudowana w latach 80. przeprawa nie spełnia obowiązujących obecnie norm i wymaga gruntownego remontu. Do tego konstrukcja mostu została nadwyrężona przez powodzie, z którymi mieliśmy do czynienia w ostatnich latach. To wszystko sprawia, że remont przeprawy jest nieopłacalny.

<b>Zobacz też: </b> <b><a href="http://www.gazetalubuska.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regionu/g/budowa-drugiej-nitki-obwodnicy-miedzyrzecza-na-trasie-s3-kiedy-koniec-prac,10683034,20307150/"><font color=blue>Budowa drugiej nitki obwodnicy Międzyrzecza na trasie S3. Kiedy koniec prac?</font></a></b>

<center><div class="fb-like-box" data-href="https://www.facebook.com/gazlub/?fref=ts" data-width="600" data-show-faces="true" data-stream="false" data-header="true"></div></center>

Najnowsze wiadomości

reklama

Polecamy