9/13
Ta niezwykła mutacja może dotyczyć aż 5% populacji! Ale...

Słodkich snów!

Ta niezwykła mutacja może dotyczyć aż 5% populacji! Ale spokojnie, większość z nas uzna ją za pozytywną! Jako gatunek, potrzebujemy ok. 8 godzin snu, aby dobrze funkcjonować. Jeśli ktoś z was potrzebuje o wiele mniej, przyczyną jest najprawdopodobniej genetyka. Badacze z Uniwersytetu w Kalifornii przeprowadzili testy dotyczące snu i cyklu dobowego. Dwie ze zbadanych osób, które wykazywały szczególnie niskie zapotrzebowanie na sen, okazały się posiadaczkami oryginalnej wersji genu, który zań odpowiadał.

10/13
Jo Cameron to szkocka emerytka, którą wiele osób uważa za...

Szkocka mutacja

Jo Cameron to szkocka emerytka, którą wiele osób uważa za wyjątkową szczęściarę – nie odczuwa ona bólu. W wieku 65 lat zgłosiła się do lekarza z problemem z biodrem – okazało się, że wymaga ono wymiany. Szkotka utrzymywała jednak, że nie czuła z tego powodu bólu, ani nawet większego dyskomfortu. Wywiad medyczny wykazał, że Cameron posiada bogatą historię medyczną – w ciągu swojego życia przecięła się i poparzyła wiele razy – nigdy jednak nie odczuwała bólu, a jej rany szybko się goiły, nie pozostawiając żadnych blizn. Dotychczas odkryto dwie mutację genów, które mogą być przyczyną tych zmian. Co więcej – mutacje te sprawiają, że nie Cameron prawie nie odczuwa niepokoju lub paniki, nie jest podatna na stany depresyjne. Przypuszcza się jednak, że geny te mogą być odpowiedzialne za permanentne roztargnienie i zapominalstwo Szkotki. Nic dziwnego, że odkrycie budzi zainteresowanie zarówno genetyków, anestezjologów, jak i psychologów i psychiatrów.

11/13
Członkowie pewnej rodziny w Connecticut w Stanach...

Kości z żelaza

Członkowie pewnej rodziny w Connecticut w Stanach Zjednoczonych posiadają niezwykłą mutację genetyczną, którą badacze Uniwersytetu w Yale nazwali roboczo anty-osteoporozą. Ich kościec jest wyjątkowo gęsty i mocny i nie wykazuje osłabienia, które u większości osób następuje z wiekiem. Wygląda na to, że za wszystko jest odpowiedzialna pojedyncza mutacja genu.

12/13
Rzuty baseballisty Antonio Alfonseci są znane miłośnikiem...
fot. shgmom56/https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/

Przybij szóstkę!

Rzuty baseballisty Antonio Alfonseci są znane miłośnikiem tego sportu. Z pewnością, ich perfekcja jest skutkiem długoletniej praktyki i ćwiczeń. Trudno jednak nie zastanowić się, czy znakomita precyzja nie jest choć po części spowodowana… dodatkowym szóstym palcem u dłoni. Alfonseca urodził się z rzadką mutacją znaną jako polidaktylia, która polega na obecności dodatkowego palca lub palców.

Kontynuuj przeglądanie galerii