Ponad 150 mln zł na lepsze podróże między Drzeńskiem a Kostrzynem
Szybszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów oraz lepsze warunki dla transportu. To wszystko za sprawą kolejnego przebudowanego odcinka Nadodrzanki. Roboty obejmą około 38 km torów. Poprawi się też komfort podróży na 5 stacjach i przystankach. Wartość inwestycji to ponad 150 mln zł.
PKP ogłosiło właśnie przetarg na roboty między Drzeńskiem a Kostrzynem. Jaki jest cel? To kolejne prace zwiększające możliwości transportowe Nadodrzanki. To ważna linia kolejowa, Która łączy południe Polski z portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu. Inwestycja zapewni ponad dwukrotnie szybszy przejazd pociągów. Będą lepsze możliwości dla połączeń pasażerskich i sprawniejszy przewóz towarów.
Zobacz też wideo: Gorzów szykuje się do rewolucji tramwajowej
Przeczytaj również:Kolejowy wiadukt w Zielonej Górze będzie dla rowerzystów [WIDEO]
Ponad 150 mln zł na lepsze podróże między Drzeńskiem a Kostrzynem
Dla podróżnych 10 przebudowanych peronów
PLK przebudują łącznie 10 peronów na stacjach: Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie oraz przystankach osobowych: Radów i Górzyca. Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Lepszy komfort podróży zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zobacz też wideo: Gorzów szykuje się do rewolucji tramwajowej
Przeczytaj również:Kolejowy wiadukt w Zielonej Górze będzie dla rowerzystów [WIDEO]
Ponad 150 mln zł na lepsze podróże między Drzeńskiem a Kostrzynem
Nadodrzanka to nowe możliwości dla pasażerów kolei oraz miasta
Obecnie na lubuskim odcinku Nadodrzanki trwają prace na łącznicach kolejowych Jerzmanice Lubuskie - Rzepin - Drzeńsko. Przebudowywana jest także stacja w Rzepinie. Spowodować ma to lepszą obsługa na peronach, a dzięki wymianie rozjazdów i torów, także sprawniejszy przejazd pociągów.
Rozpoczęły się również prace w torze nr 1 na odcinku Niedoradz – Zielona Góra. Roboty zostaną zakończone w IV kwartale 2018 r. Pociągi przyspieszą tu z 40 do 120 km/h.
Zobacz też wideo: Gorzów szykuje się do rewolucji tramwajowej
Przeczytaj również:Kolejowy wiadukt w Zielonej Górze będzie dla rowerzystów [WIDEO]
Ponad 150 mln zł na lepsze podróże między Drzeńskiem a Kostrzynem
Jeszcze w tym roku ruszy przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Stefana Batorego
W Zielonej Górze wiadukt obecnie stanowi „wąskie gardło” dla transportu autobusowego. Nowy obiekt będzie szerszy. Wiadukt zyska także nowe, wygodniejsze przejścia dla pieszych. Na stacji Zielona Góra ruszy też w tym roku rozbudowa tunelu, umożliwiająca przejście na północną stronę miasta oraz zadaszenie peronów, dojść do peronów i tunelu. Roboty zakończą się w grudniu 2018 r.
Zobacz też wideo: Gorzów szykuje się do rewolucji tramwajowej
Przeczytaj również:Kolejowy wiadukt w Zielonej Górze będzie dla rowerzystów [WIDEO]