5/10
Kia Niro EV - 338 egzemplarzy...
fot. KIA

Kia Niro EV

Kia Niro EV - 338 egzemplarzy
Kia Niro II została zaprezentowana po raz pierwszy w 2021 roku. Studyjną zapowiedzią zupełnie nowej, drugiej generacji Kii Niro był przedstawiony w kwietniu 2019 roku futurystycznie stylizowany prototyp Kia HabaNiro. Pod kątem wizualnym samochód rozwinął formułę poprzednika, zyskując jednakże znacznie bardziej awangardową stylizację nadwozia. Charakterystycznym elementem stały się obszerne, wielokształtne nisko umieszczone klosze reflektorów z wkomponowanym pasem diod LED w formie czterech kresek w kształcie wykresu EKG. Wlot powierza przyjął tym razem kształt nisko osadzonego trapezu, a typowy dla Kii motyw tygrysiego nosa tym razem umieszczono w plastikowej poprzeczce rozciągającej się na całej szerokości między maską a reflektorami. Awangardowym akcentem został charakterystycznie pomalowany słupek C, który inaczej niż reszta nadwozia pokryto ciemniejszym lakierem. Tylną część nadwozia przyozdobiły z kolei dwurzędowe lampy, na czele z górną utrzymaną w typowym dla nowych Kii motywie bumeranga. Estetyka kabiny pasażerskiej została ściśle upodobniona do innych premier południowokoreańskiego producenta z 2021 roku, na czele z modelami Sportage i EV6. Mamy zatem dwuramienną kierownicę i 2 ekrany o przekątnej 10,25 cala. Niro mierzy 4420 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1545 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2720 mm. Bagażnik pomieści 370 litrów.
Kia Niro EV oferowana jest z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM i bateriami o pojemności 64,8 kWh. Napęd trafia na przednią oś, zaś zasięg wynosi 460 km. Auto kosztuje od 191 900 zł za wersję M, 212 900 zł za L oraz 230 900 zł za XL. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 s, a prędkość maksymalna to 167 km/h.
Dane sprzedaży dotyczą jednak łącznej liczby nowej Kii Niro oraz poprzedniej, którą oferowano jeszcze kilka miesięcy temu. Oferowano ją w latach 2018-2022, zaś w 2019 roku przeprowadzono modernizację. Bazowa wersja rozwijała 135 KM, miała baterie 39,2 kWh i oferowała 312 km zasięgu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 9,8 s. Mocniejsza miała 204 KM i baterie 64 kWh oraz oferowała 485 km zasięgu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 7,8 s.

6/10
Nissan Leaf - 384 egzemplarze...
fot. Nissan

Nissan Leaf

Nissan Leaf - 384 egzemplarze
Nissan Leaf II oznaczony kodem fabrycznym ZE1 został zaprezentowany oficjalnie po raz pierwszy 5 września 2017 roku. Drugie wcielenie Leafa ma nową, bardziej tradycyjną i niższą sylwetkę, która wygląda agresywniej i nowocześniej, a dzięki nowym bateriom i lepszej efektywności napędu ok. 40% większy zasięg. Leaf II oferuje też lepsze osiągi oraz system półautonomicznej jazdy, a także funkcję One-Pedal, pozwalającą na przyspieszanie i hamowanie wyłącznie za pomocą pedału gazu (pomaga w tym wydajna rekuperacja). Od września 2021 r. największym rynkiem zbytu elektrycznego Nissana jest Europa. Nissan Leaf występuje wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback. Samochód mierzy 4490 mm długości, 1812 mm szerokości oraz 1530 mm wysokości (N-Connecta 1540 mm). Rozstaw osi liczy 2700 mm, zaś bagażnik pomieści od 394 do 1176 litrów.
Bazowy Leaf ma baterie o pojemności 39 kWh i generuje 150 KM oraz 320 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 144 km/h. Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu wynosi od 270 do 285 km, w zależności od wersji. W odmianie Acenta kosztuje od 155 900 zł. Mocniejsza odmiana ma akumulatory o pojemności 64 kWh i generuje 217 KM oraz 340 Nm. W jej przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,9 s, a prędkość maksymalna to 157 km/h. Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu wynosi 385 km. Kosztuje od 192 900 zł za konfigurację N-Connecta. Na szczycie oferty plasuje się wersja Tekna za 202 900 zł z bateriami 64 kWh.

7/10
Skoda Enyaq iV - 411 egzemplarzy...
fot. Kamil Rogala

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV - 411 egzemplarzy
Enyaq iV powstał jako pierwszy samochód elektryczny skonstruowany przez Škodę od podstaw dla takiego źródła napędu. Premierę modelu, która odbyła się 1 września 2020 roku, poprzedziła prezentacja dwóch prototypów. Škoda Enyaq iV została oparta o modułową platformę MEB Volkswagena, na której skonstruowano także bliźniaczy model Volkswagen ID.4. Samochód wyróżnia się awangardową sylwetką, z agresywnie zarysowanymi wąskimi reflektorami, a także dużą imitacją wlotu powietrza, która w topowym wariancie została wyposażona w nietypowe rozwiązanie - świecące wypełnienie składające się z pionowych poprzeczek i poziomej, przecinającej linii łączącej optycznie ten element z reflektorami. Pas boczny zyskał falujące, wyraźnie zaakcentowane przetłoczenie, z kolei tylna część nadwozia - wzorem modeli Octavia czy Scala - wąskie, strzeliste lampy z wykonane w technologii LED z motywem litery C lampami. Enyaq iV otrzymał aerodynamiczną sylwetkę nadwozia, ze współczynnikiem oporu powietrza równym 0,27. Kokpit Enyaq iV utrzymany został w futurystycznym wzornictwie rozwijającym projekt z przedstawionego rok wcześniej czwartego wcielenia modelu Octavia. Kokpit wykończono z połączenia materiału i aluminium, z niewielkim cyfrowym prędkościomierzem na wprost kierowcy i dużym, 13-calowym ekranem dotykowym. Enyaq iV mierzy 4648 mm długości, 1877 mm szerokości oraz 1618 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2765 mm. Bagażnik pomieści 586 litrów.
Bazowa Skoda Enyaq iV z bateriami o pojemności 62 kWh i napędem na tylne koła kosztuje od 212 250 zł, generuje 179 KM i oferuje 396 km zasięgu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 s. Mocniejsza odmiana z bateriami 77 kWh i napędem na tył oferuje 204 KM oraz 544 km zasięgu, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,6 s. Kosztuje ona od 239 500 zł. Wariant z napędem AWD (80x) i dwoma silnikami generuje 265 KM i oferuje 521 km. Wyceniono go na 249 950 zł. Są też bogatsze odmiany Clever, Plus, Advanced oraz Maxx. Za 249 950 zł dostaniemy sportowo stylizowaną odmianę Coupe z bateriami 77 kWh i napędem na tył, oferującą 554 km zasięgu.

8/10
Kia EV6 - 424 egzemplarze...
fot. Kamil Rogala

Kia EV6

Kia EV6 - 424 egzemplarze
Kia EV6 zadebiutowała w marcu 2021 roku i jest spokrewniona z Hyundaiem Ioniq 5. Kia EV6 to wizytówka koreańskiej marki i jednocześnie pierwszy samochód elektryczny typu BEV skonstruowany na nowej platformie podłogowej E-GMP. Auto jest średniej wielkości crossoverem. Mierzy 4680 mm długości, 1880 mm szerokości oraz 1550 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2900 mm. Bagażnik pomieści 520 litrów. Najnowsza Kia EV6 jest pierwszym modelem zaprojektowanym według nowego języka stylistycznego, który według założeń ma łączyć przeciwności. owej stylistyce towarzyszy odświeżone logo marki oraz slogan określający najnowszy design. Brzmi on “opposites united”. Największym zaskoczeniem jest brak tygrysiego nosa, który zastąpiono szczątkowym grillem w postaci wąskiej blendy łączącej reflektory. Podobny motyw znajdziemy także w tylnej części pojazdu. Zadbano też o aerodynamikę, np. poprzez zintegrowanie klamek z drzwiami. Auto oferuje możliwość ładowania prądem o napięciu 800 V, co oznacza zatem znaczące skrócenie czasu ładowania. Akumulator ​​EV6 można naładować od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut.
Bazowa Kia EV6 ma baterie o pojemności 58 kWh i napęd na tył oraz jeden silnik elektryczny. Auto generuje 170 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,5 s i rozpędza się do 185 km/h. Zasięg liczy 394 km, zaś cena startuje od 209 900 zł za bazowy wariant EV6. Są też bogatsze odmiany EV6 Plus oraz EV6 GT-Line. Mocniejszy wariant rozwija 229 KM, ma baterie o pojemności 77,4 kWh i napęd na tył. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,3 s, a prędkość maksymalna to 185 km/h. Zasięg wynosi od 504 do 528 km. Auto w tej wersji zaczyna się od 241 900 zł. Odmiana z napędem na osie ma te same baterie, jednak już dwa silniki elektryczne i generuje 325 KM. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s i rozpędza się do 188 km/h. Jej zasięg wynosi od 484 do 506 km i kosztuje ona od 264 900 zł. Gamę wieńczy odmiana GT o mocy aż 585 KM. Korzysta również z baterii 77,4 kWh, ma napęd na obie osie, zaś jej zasięg to 424 km. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 s i rozpędza się do 260 km/h. Kosztuje od 399 900 złotych.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Gorzowianie dwa razy na podium zawodów Pucharu Świata w kajakarstwie

Gorzowianie dwa razy na podium zawodów Pucharu Świata w kajakarstwie

To największa taka impreza w Polsce. Winobranie 2024 będzie wystrzałowe

To największa taka impreza w Polsce. Winobranie 2024 będzie wystrzałowe

Tu uciekł z Warszawy Maciej Stuhr. Zobacz wyjątkowe siedlisko aktora – galeria zdjęć

Tu uciekł z Warszawy Maciej Stuhr. Zobacz wyjątkowe siedlisko aktora – galeria zdjęć

Zobacz również

Tak teraz wygląda pogorzelisko przy Marywilskiej. Byliśmy na miejscu

AKTUALIZACJA
Tak teraz wygląda pogorzelisko przy Marywilskiej. Byliśmy na miejscu

Radni województwa wybrali Marszałka Województwa Lubuskiego

Radni województwa wybrali Marszałka Województwa Lubuskiego