1/10
Fiat 500 Electric - 205 egzemplarzy...
fot. Kamil Rogala

Fiat 500 Electric

Fiat 500 Electric - 205 egzemplarzy
Fiat 500e II został po raz pierwszy zaprezentowany w połowie 2020 roku. Fiat 500e II jest również pierwszym modelem w swoim segmencie, który oferuje funkcję jazdy autonomicznej na poziomie drugim. Z zewnątrz Fiat 500e mocno nawiązuje do poprzednika Można się wręcz pokusić o stwierdzenie, że mamy raczej do czynienia z liftingiem niż całkowicie nową generacją. Samochód jest jednak całkowicie nową konstrukcją, bazującą na nowej platformie. Pojawiły się w pełni LED-owe reflektory, które co prawda spłaszczono od góry, ale za sprawą charakterystycznych „brwi” do jazdy dziennej skutecznie nawiązują do okrągłych świateł poprzedniej 500-tki. Zamiast znaczka Fiata na imitacji atrapy chłodnicy pojawiło się duże logo 500. Powrócono też do „pełnych” kloszy tylnych lamp. Nowy Fiat 500e jest o 6 cm dłuższy i szerszy od poprzednika, a jego rozstaw osi wzrósł o 2 cm. Auto mierzy 3632 mm długości, 1900 mm szerokości oraz 1527 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2322 mm. Bagażnik pomieści od 185 do 550 litrów (po złożeniu oparć). Całkowicie nowa jest kabina małego Fiata. Pojawiła się zupełnie nowa deska rozdzielcza z centralnie umieszczonym ekranem multimediów o przekątnej 10,25 cala, zestaw wirtualnych zegarów oraz dwuramienna, spłaszczona u dołu kierownica z logo 500.
Bazowy Fiat 500e ma baterie o pojemności 23,8 kWh, generuje 95 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna to 135 km/h. Zasięg wynosi 190 km. Mocniejszy wariant z bateriami 42 kWh generuje 118 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h i rozpędza się do 150 km/h. Zasięg wynosi od 299 do 322 km, w zależności od wersji nadwozia. Bazowy Fiat 500e hatchback Action kosztuje od 122 000 zł, zaś bogatsze warianty Icon i Red kosztują odpowiednio 133 500 zł i 137 300 zł. Wariant o mocy 118 KM i bateriami 42 kWh zaczyna się od konfiguracji Icon i kosztuje od 147 800 zł. Występuje on też w topowej specyfikacji La Prima By Bocelli za 170 200 zł. Wariant 3+1 z bateriami 23,8 kWh w wersji Icon kosztuje od 139 500 zł, zaś z akumulatorami 42 kWh od 153 000 zł. Bazowe Cabrio Icon z bateriami 23,8 kWh to koszt 143 400 zł, zaś z 42 kWh 156 800 zł za opcję Icon.

2/10
Audi Q4 e-Tron - 216 egzemplarzy...
fot. Kamil Rogala

Audi Q4 e-Tron

Audi Q4 e-Tron - 216 egzemplarzy
Audi QE e-Tron powstało jako element rodziny średniej wielkości SUV-ów grupy Volkswagen, dzieląc platformę MEB z pokrewnymi, choć większymi, modelami i podobnym czasie debiutu w postaci Škoda Enyaq iV i Volkswagen ID.4. Dzięki zastosowaniu płyty podłogowej skonstruowanej z myślą o napędzie elektrycznym, Audi Q4 e-tron charakteryzuje się krótkimi zwisami nadwozia, a także obszerną kabiną pasażerską pozbawioną m.in. tunelu środkowego. Do wykończenia kabiny pasażerskiej wykorzystano 27 różnego gatunku tworzyw pochodzących z recyklingu. Projekt deski rozdzielczej został upodobniony do kompaktowego A3 nowej generacji, wyróżniając się dwoma modułami okalającymi kolejno kierowcę i pasażera, a także dwoma cyfrowymi wyświetlaczami służąycymi kolejno jako zegary oraz ekran systemu multimedialnego. Pod kątem stylistycznym samochód został upodobniony do innych elektrycznych modeli w ofercie Audi, charakteryzując się wyraźnie zarysowanymi nadkolami, dużą imitacją wlotu powietrza, agresywnie zarysowanymi reflektorami i masywną przednią częścią nadwozia. Auto mierzy 4558 mm długości, 1865 mm szerokości oraz 1632 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2764 mm. Bagażnik pomieści od 535 do 1490 l.
Bazowe Audi Q4 e-Tron 35 kosztuje od 212 900 zł, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 sekund, ma napęd na tylną oś i generuje 170 KM. Zasięg wynosi od 327 do 354 km, zaś baterie mają 55 kWh pojemności. Mocniejszy wariant 40 e-Tron generuje 204 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,5 s i ma baterie o pojemności 82 kWh. Zasięg wynosi od 447 do 529 km. Wariant ten kosztuje od 243 900 zł. Za 256 400 zł dostaniemy odmianę 45 e-Tron quattro z napędem AWD, oferującą 265 KM i przyspieszającą od 0 do 100 km/h w 6,9 s. Baterie mają 82 kWh pojemności i zapewniają od 434 do 512 km zasięgu. Topowy wariant 50 e-Tron quattro generuje 299 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s i oferuje zasięg od 434 do 510 km. Kosztuje od 278 400 zł.

3/10
Peugeot e-208 - 261 egzemplarzy...
fot. Peugeot

Peugeot e-208

Peugeot e-208 - 261 egzemplarzy
Peugeot e-208 zadebiutował w 2019 roku wraz ze spalinowymi odmianami II generacji miejskiego hatchbacka. Druga generacja Peugeota 208 diametralnie zmieniła koncepcję. Samochód stał się nie tylko dłuższy, ale i szerszy i zyskał inne proporcje. Poza dłuższą maską i większą ilością ostrych kantów, samochód zyskał też charakterystyczne diody do jazdy dziennej w kształcie kłów i podłużne, tylne lampy połączone plastikową poprzeczką. Kokpit nawiązuje estetyką do innych, przedstawionych w ostatnim czasie modeli Peugeota - poza nową generacją tzw. i-Cockpitu, pojawił się większy ekran dotykowy i awangardowo stylizowane przyrządy konsoli centralnej. Auto mierzy 4055 mm długości, 1765 mm szerokości oraz 1430 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2540 mm. Bagażnik pomieści od 311 do 1106 l.
Peugeor e-208 rozwija 136 KM oraz 260 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 s i rozpędza się do 150 km/h. Baterie o pojemności 50 kWh zapewniają 362 km zasięgu. Auto kosztuje od 148 600 zł za wariant Active, 152 800 zł za Active Pack, 156 700 zł za Allure, 159 900 zł za Allure Pack oraz 167 400 zł za GT.

4/10
Tesla Model Y - 318 egzemplarzy...
fot. Tesla

Tesla Model Y

Tesla Model Y - 318 egzemplarzy
14 marca 2019 Elon Musk zaprezentował Teslę Model Y na imprezie w studiu projektowym Tesli w Hawthorne w Kalifornii, gdzie ogłoszono specyfikacje i pokazano pojazd. Model Y jest średniej wielkości SUV-em Tesli opartym na platformie sedana Model 3. SUV Tesli oferuje opcjonalnie dwa miejsca w trzecim rzędzie siedzeń dając możliwość skonfigurowania samochodu nawet dla siedmiu pasażerów. Auto jest produkowane od 2020 roku, mierzy 4750 mm długości, 1920 mm szerokości oraz 1626 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2891 mm.
Bazowa Tesla Model Y kosztuje od 274 990 zł za odmianę z napędem na tylne koła i zasięgiem 430 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,9 s, a prędkość maksymalna to 217 km/h. Odmiana z większymi bateriami, a więc Long Range, kosztuje od 314 990 zł i oferuje 533 km zasięgu. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 sekund i rozpędza się do 217 km/h. Na szczycie oferty stoi najmocniejszy wariant Performance, kosztujący od 329 990 zł. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s, rozpędza się do 250 km/h i oferuje 514 km zasięgu.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Lubuszanin w finale Mam Talent! Teo Tomczuk spod Małomic w telewizyjnym show!

Lubuszanin w finale Mam Talent! Teo Tomczuk spod Małomic w telewizyjnym show!

To były emocjonujące derby piłkarskie. Podział punktów w meczu Odry z Lechią

To były emocjonujące derby piłkarskie. Podział punktów w meczu Odry z Lechią

Grand Prix Chorwacji. Bartosz Zmarzlik zaczął od finału [zdjęcia]

Grand Prix Chorwacji. Bartosz Zmarzlik zaczął od finału [zdjęcia]

Zobacz również

Zdrowie pod kontrolą, czyli darmowe badania w Focus Mall w Zielonej Górze

Zdrowie pod kontrolą, czyli darmowe badania w Focus Mall w Zielonej Górze

Utwór "Muzyka gestów" Jakuba Junga zwyciężył w Konkursie Młodych Kompozytorów

Utwór "Muzyka gestów" Jakuba Junga zwyciężył w Konkursie Młodych Kompozytorów