Droga Świdnica-Wilkanowo
Rozbudowa drogi krajowej nr 27 na odcinku Świdnica - Wilkanowo
Orientacyjna długość odcinka to ponad 3 km. Nośność drogi zostanie dostosowana do 11,5 t/oś. Na tym odcinku projektant będzie miał za zadanie zlikwidować tzw. wąskie gardła, czyli niebezpieczne zwężenia na drodze. Dokumentacja techniczna ma powstać w ciągu 75 miesięcy. Sześć firm złożyło swoje oferty w postępowaniu przetargowym.
Czytaj także: Sześć nowych obwodnic w Lubuskiem. Gdzie powstaną?
Zobacz wideo: Program budowy 100 obwodnic w całej Polsce
Żary – rozbudowa DK 27
Rozbudowa drogi krajowej nr 27 na odcinku od węzła Żary do miejscowości Żary
Zadanie obejmuje ponad 9-kilometrowy odcinek drogi krajowej zlokalizowany pomiędzy węzłem Żary a miejscowością Żary. Oprócz dostosowania nośności do 11,5 t/oś, droga zostanie poszerzona, zlikwidowane zostaną niebezpieczne zwężenia. Droga zostanie doposażona w dwukierunkową ścieżkę rowerową na odcinku około 4 km. Na wykonanie tego zadania wykonawca będzie miał 86 miesięcy. W postępowaniu przetargowym oferty złożyło sześć firm.
Czytaj także: Sześć nowych obwodnic w Lubuskiem. Gdzie powstaną?
Zobacz wideo: Program budowy 100 obwodnic w całej Polsce
Droga Żary - Nowogród Bobrzański
Rozbudowa drogi krajowej nr 27 na odcinku Żary - Nowogród Bobrzański
Przebudowane zostaną dwa odcinki drogi krajowej nr 27 o łącznej długości prawie 13 km. W ramach dokumentacji technicznej wykonawca będzie miał za zadanie m.in. zaprojektować budowę obejścia wsi Bieniów o szacunkowej długości 3 km. Planowana rozbudowa drogi oraz budowa obwodnicy m. Bieniów w sposób znaczący poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt dokumentacji technicznej ma powstać w ciągu 87 miesięcy. Dwie firmy złożyły swoje oferty postępowaniu przetargowym.
Czytaj także: Sześć nowych obwodnic w Lubuskiem. Gdzie powstaną?
Zobacz wideo: Program budowy 100 obwodnic w całej Polsce
Droga Nowogród Bobrzański - Świdnica
Rozbudowa drogi krajowej nr 27 na odcinku Nowogród Bobrzański - Świdnica
Przebudowany zostanie ok. 11-kilometrowy odcinek DK 27. Głównym zadaniem będzie dostosowanie nośności nawierzchni, po której mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku na pojedynczą osi do 11,5 t. Ponadto przeprojektowane zostaną niebezpieczne łuki, gdzie dochodzi do częstych wypadków. Nowy projekt obejmie także skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 290 oraz skrzyżowane do miejscowości Piaski, z wlotami pod ostrym kątem i dużą liczbą punktów kolizyjnych.
Projekt dokumentacji technicznej ma powstać w ciągu 86 miesięcy. Pięć firm złożyło swoje oferty w tym postępowaniu.
Czytaj także: Sześć nowych obwodnic w Lubuskiem. Gdzie powstaną?
Zobacz wideo: Program budowy 100 obwodnic w całej Polsce