Dworzec w Świebodzinie – zakres prac
Renowację przejdzie elewacja budynku. W ramach tych prac zostaną poddane renowacji lub odtworzone (tam, gdzie jest to konieczne) detale architektoniczne, które podkreśli nowa iluminacja budynku. Oprócz tego wymianie ulegną poszycie dachowe oraz stolarka okienna i drzwiowa. Całkowicie nową jakość zyska przestrzeń związana z obsługą podróżnych. Będzie się ona znajdować na parterze budynku, gdzie zlokalizowano hol i poczekalnię, pomieszczenia kasy biletowej, a także ogólnodostępne toalety. Na parterze będą mieścić się również lokale handlowo-usługowe, natomiast na piętrze – pomieszczenia biurowe oraz gminny dom kultury.
Budynek stanie się łatwiej dostępny dla osób z niepełnosprawnościami, m.in. poprzez usunięcie barier architektonicznych, wprowadzenie ścieżek prowadzących, specjalnej dotykowej mapy dworca, a także dobudowanie pochylni, co ułatwi dostęp w miejscach, gdzie jest to konieczne. Do potrzeb wszystkich pasażerów, w tym osób o ograniczonej mobilności czy rodziców z dziećmi, dostosowane zostaną również ogólnodostępne toalety. Dworzec będzie wyposażony w system dynamicznej informacji podróżnych z elektronicznymi tablicami wyświetlającymi rozkład jazdy pociągów oraz nowy system informacji głosowej. Budynek zyska również nowoczesne systemy bezpieczeństwa, czyli monitoring, system kontroli dostępu, a także sygnalizacji włamania i napadu. W ramach inwestycji zostaną wymienione także pozostałe instalacje, których pracę będzie nadzorował system BMS (Building Management System). W sąsiedztwie dworca powstaną dwa miejsca parkingowe oraz dwa postojowe typu kiss&ride.
Czytaj dalej>>>
Zobacz też: Czy zamykać Dworzec PKP w Zielonej Górze?
Dworzec w Witnicy – zakres prac
Renowację przejdzie elewacja budynku. W ramach tych prac zostaną poddane renowacji lub odtworzone (tam gdzie jest to konieczne) detale architektoniczne, a także balustrady. Całość podkreśli nowa iluminacja budynku. Oprócz tego wymianie ulegną poszycie dachowe oraz stolarka okienna i drzwiowa. Całkowicie nową jakość zyska przestrzeń związana z obsługą podróżnych. Będzie się ona znajdować na parterze budynku, gdzie zlokalizowano hol i poczekalnię, pomieszczenia kasy biletowej, a także ogólnodostępne toalety. Na parterze będzie mieścić się również lokal handlowo-usługowy, natomiast na piętrze planowane jest utworzenie siłowni, a na poddaszu – foyer i sali konferencyjnej.
Budynek stanie się łatwiej dostępny dla osób z niepełnosprawnościami, m.in. poprzez usunięcie barier architektonicznych, wprowadzenie ścieżek prowadzących, specjalnej dotykowej mapy dworca, a także dobudowanie pochylni, co ułatwi dostęp budynku. Do potrzeb wszystkich pasażerów, w tym osób o ograniczonej mobilności czy rodziców z dziećmi, dostosowane zostaną również ogólnodostępne toalety. Dworzec będzie wyposażony w system dynamicznej informacji podróżnych z elektronicznymi tablicami wyświetlającymi rozkład jazdy pociągów oraz nowy system informacji głosowej. Budynek zyska również nowoczesne systemy bezpieczeństwa, czyli monitoring, system kontroli dostępu, a także sygnalizacji włamania i napadu. W ramach inwestycji zostaną wymienione także pozostałe instalacje, których pracę będzie nadzorował system BMS (Building Management System). Zmieni się otoczenie dworca. Zostaną wyburzone garaże, a na ich miejscu powstaną miejsce parkingowe. Z kolei budynek dawnego szaletu, zostanie przebudowany na wiatę rowerową.
Czytaj dalej>>>
Zobacz też: Tak wygląda dworzec PKS w Gorzowie
Dworce Babimost, Sulechów oraz Nowiny Wielkie
- Jeśli chodzi o dworce w Babimoście, Sulechowie oraz Nowinach Wielkich to obecnie są na etapie wyboru wykonawcy prac projektowych, dlatego więcej na temat ich przebudowy powiemy po zakończeniu prac nad dokumentacją projektową – informuje Bartłomiej Sarna.
Jak dodaje, obiekty te nie będę objęte tak szerokim zakresem jak pozostałe dworce, głównym celem inwestycji w tym wypadku będzie dostosowanie dworców do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Czytaj dalej>>>
Zobacz też: Czy zamykać Dworzec PKP w Zielonej Górze?
Dworzec w Gorzowie Wielkopolskim
- W ramach PID przeprowadzimy również przebudowę dworca w Gorzowie Wielkopolskim. Inwestycje będzie realizowana w formule „Projektuj i buduj”. Jej głównym celem będzie unowocześnienie budynku, a także zintegrowanie go z mającym powstać w sąsiedztwie węzłem przesiadkowym budowanym przez miasto. Więcej szczegółów będziemy w stanie podać po zakończeniu prac nad dokumentacją projektową – mówi Bartłomiej Sarna.
Zobacz też: Tak wygląda dworzec PKS w Gorzowie