1/5
Hyundai Bayon 1.2 MPI 5MT Pure - 74 200 zł...
fot. Hyundai

Hyundai Bayon 1.2 MPI 5MT Pure - 74 200 zł
Miejski crossover Hyundaia zadebiutował w 2021 roku i oprócz awangardowej stylizacji wyróżnia się także przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem. Samochód zaprojektowano z myślą o Europie i plasuje się poniżej Kony jako podstawowy SUV w gamie Hyundaia. Pod kątem wizualnym Bayon zaadaptował z większych modeli pas przedni z dwoma rzędami oświetlenia tworzonego przez wyżej umieszczony pasek diod LED oraz niżej zamontowane reflektory ze światłami drogowymi. Atrapa chłodnicy zyskała kształt trapezu, z kolei boczne przetłoczenia upodobniły model do pokrewnego i20. Tylną część nadwozia przyozdobiły charakterystyczne lampy w kształcie bumerangów, a także poprzeczka dzieląca klapę bagażnika na pół. Projekt deski rozdzielczej w całości zaadaptowano z pokrewnego i20, oferując w topowym wariancie 10,25-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego i 8 cali w wariancie podstawowym. Ponadto, w zależności od konfiguracji Hyundai Bayon może oferować dwubarwne malowanie kabiny pasażerskiej i nastrojowe oświetlenie. Hyundai Bayon mierzy 4180 mm długości, 1775 mm szerokości oraz 1490 mm wysokości (1500 mm z 17-calowymi felgami). Rozstaw osi liczy 2580 mm. Bagażnik pomieści od 411 do 1205 litrów.

Bazowy Hyundai Bayon 1.2 MPI Pure z 5-biegową skrzynią manualną kosztuje od 74 200 zł i rozwija 84 KM oraz 118 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,5 s , a prędkość maksymalna to 165 km/h. Bogatsza odmiana Modern to koszt 80 500 zł, zaś Smart 85 200 zł. Wariant 1.2 MPI oferowany jest także z opcjonalną instalacją LPG za 6100 zł. W ofercie jest też turbodoładowana jednostka 1.0 R3 T-GDI generująca 100 KM oraz 172 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,7 s (z przekładnią DCT 11,7 s), a prędkość maksymalna to 183 km/h (z DCT 180 km/h). Bayon 1.0 T-GDI z 6-biegową skrzynią manualną występuje od odmiany Modern i kosztuje 82 700 zł. Konfiguracja Smart kosztuje od 87 800 zł, zaś topowa Executive 94 100 zł. Dopłata do 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni DCT wynosi 5300 zł.

2/5
Kia Stonic 1.2 DPI 5MT M - 74 900 zł...
fot. Kamil Rogala

Kia Stonic 1.2 DPI 5MT M - 74 900 zł
Oficjalne informacje, fotografie i specyfikację na temat Kii Stonic producent przedstawił w drugiej połowie czerwca 2017 roku. Pod kątem technicznym pojazd zbudowany został na bazie podobnej wielkości osobowego modelu Rio, konstruując go specjalnie z myślą o rynku europejskim, a także południowokoreańskim. Samochód utrzymano w estetyce tożsamej z innymi, oferowanymi wówczas modelami Kii. Charakterystyczną cechą stały się wąskie reflektory, chromowana obwódka atrapa chłodnicy, a także popularne w segmencie B opcjonalne dwubarwne malowanie nadwozia. Projektując kabinę pasażerską, Kia zdecydowała się zaadaptować projekt deski rozdzielczej z pokrewnego modelu Rio, wzbogacając go o opcjonalne kolorowe wstawki. Konsolę centralną zdominował ekran dotykowy umożliwiający łączność z systemami Apple CarPlay i Android Auto. W sierpniu 2020 roku Kia przedstawiła model Stonic po restylizacji. Pod kątem wizualnym, samochód zyskał nowy układ diod LED w reflektorach, które przyjęły postać czterech kresek. Ponadto, Kia Stonic po modernizacji zyskała nowy, większy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8 cali, zaś pod maskę trafiły układy mild hybrid. Kia Stonic mierzy 4140 mm długości, 1760 mm szerokości oraz 1520 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2580 mm. Bagażnik pomieści 332 litry.

Bazowa Kia Stonic M za 74 900 zł ma pod maską wolnossącą jednostkę benzynową 1.2 R4 DPI o mocy 84 KM i maksymalnym momencie obrotowym 118 Nm. Współpracuje ona z 5-biegową skrzynią manualną i napędem na przód. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,5 s, a prędkość maksymalna to 165 km/h. Bogatsza odmiana L kosztuje od 82 900 zł. W ofercie jest też mocniejsza jednostka 1.0 R3 1.0 T-GDI z turbodoładowaniem, generująca 100 KM oraz 172 Nm. Przyspieszenie od 0 100 km/h zajmuje 10,7 s, a prędkość maksymalna to 183 km/h. Standardem jest 6-biegowa skrzynia manualna. Wariant ten wyceniono na 77 900 zł za konfigurację M. Gamę wieńczy odmiana 1.0 T-GDI MHEV o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 172 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s i rozpędza się do 185 km/h i wyceniono ją na 80 900 zł za konfigurację M. Wersje z silnikiem 1.0 T-GDI oferowane są także w topowej odmianie GT Line.

3/5
Skoda Kamiq 1.0 TSI Active 5MT - 78 200 zł...
fot. Skoda

Skoda Kamiq 1.0 TSI Active 5MT - 78 200 zł
Skoda Kamiq została oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2019 roku. Stylizacja pojazdu nawiązuje do zaprezentowanego rok wcześniej konceptu Vision X. Auto zbudowane zostało na bazie modułowej płyty podłogowej MQB A0, która wykorzystana została do budowy m.in. modelu Scala. Wizualnie pojazd jest mieszanką stylów zastosowanych w modelach Karoq oraz Kodiaq wraz z nową koncepcją designu znaną z modelu Scala z którego przejęto m.in. design pokrywy bagażnika oraz całkowite wnętrze pojazdu. Najbardziej charakterystycznym elementem designu pojazdu są dwuczęściowe reflektory przednie: część dolna to światła mijania/drogowe, część górna to światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Jako pierwszy model marki auto otrzymało system dynamicznych kierunkowskazów zarówno z tyłu jak i z przodu pojazdu. Skoda Kamiq mierzy 4241 mm długości, 1793 mm szerokości oraz 1553 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2651 mm. Bagażnik pomieści od 400 do 1395 litrów.

Bazowa Skoda Kamiq Active z silnikiem 1.0 R3 TSI o mocy 95 KM i maksymalnym momencie obrotowym 175 Nm oraz 5-biegową skrzynią manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,1 s i rozpędza się do 188 km/h, zaś jej cena to 78 200 zł. Bogatsza odmiana Ambition kosztuje od 85 200 zł. Mocniejszy wariant 1.0 TSI o mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm ma już 6-biegową skrzynię manualną i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 s, a jego prędkość maksymalna to 198 km/h. Wyceniono go na 81 500 zł za wariant Active. Dopłata do 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni DSG (od wersji Ambition) wynosi 6500 zł. Na szczycie oferty plasuje się 1.5-litrowa jednostka R4 TSI o mocy 150 KM, przyspieszająca od 0 do 100 km/h w 8 s (8,2 s z DSG) i rozpędzająca się do 219 km/h (218 km/h z DSG). Wyceniono ją na 97 200 zł za konfigurację Ambition, zaś przekładnia DSG wymaga 5000 zł dopłaty. W ofercie są też wersje Style oraz Monte Carlo.

4/5
SsangYong Tivoli 1.5 6MT Crystal - 80 990 zł...
fot. Kamil Rogala

SsangYong Tivoli 1.5 6MT Crystal - 80 990 zł
Oficjalna premiera SsangYonga Tivoli odbyła się z kolei w styczniu 2015 roku w Korei Południowej, przedstawiając najmniejszy i najtańszy pojazd w portfolio SsangYonga. Nazwa Tivoli nawiązuje do małego, włoskiego miasteczka, które jest ośrodkiem wypoczynkowym leżącego w pobliżu Rzymu. Pojazd zbudowany został w wyniku współpracy firmy SsangYong z jej właścicielem, indyjską firmą Mahindra (pierwszy model stworzony po przejęciu SsangYonga przez Mahindrę). W maju 2019 roku zaprezentowany został SsangYong Tivoli po obszernej restylizacji[9]. W jej ramach pojazd zyskał zmodyfikowany wygląd pasa przedniego, z większymi i bardziej foremnymi reflektorami, a także zmodyfikowany kształt przednich i tylnych zderzaków, na odświeżonym układzie diod w tylnych lampach kończąc. Ponadto, w kabinie pasażerskiej znalazła się zupełnie nowa deska rozdzielcza zapożyczona od większego modelu Korando, a zmiany producent zakończył na zmodyfikowanych jednostkach napędowych. SsangYong Tivoli mierzy 4225 mm długości, 1810 mm szerokości oraz 1613 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2600 mm. Bagażnik pomieści od 427 do 1118 litrów.

Obecnie SsangYong Tivoli występuje wyłącznie z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.5 R4 o mocy 163 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (260 Nm w przypadku przekładni automatycznej). Prędkość maksymalna wynosi 181 km/h. Bazowa odmiana Crystal kosztuje od 80 990 zł. Bogatsza konfiguracja Quartz to koszt rzędu 92 990 zł, zaś topowa Sapphire 107 990 zł. Napęd AWD wymaga 8500 zł dopłaty, zaś 6-stopniowa przekładnia automatyczna 7500 zł.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Wisła Kraków zdobyła Puchar Polski! Drużyna z 1 ligi w europejskich pucharach

Wisła Kraków zdobyła Puchar Polski! Drużyna z 1 ligi w europejskich pucharach

Znane osoby na finale Pucharu Polski. Zobacz zdjęcia z loży

Znane osoby na finale Pucharu Polski. Zobacz zdjęcia z loży

Pierwsza oprawa kibiców Wisły Kraków na finale Pucharu Polski

Pierwsza oprawa kibiców Wisły Kraków na finale Pucharu Polski

Zobacz również

Znane osoby na finale Pucharu Polski. Zobacz zdjęcia z loży

Znane osoby na finale Pucharu Polski. Zobacz zdjęcia z loży

Gorzowianie rozłożyli 100-metrową Biało-Czerwoną. Tak obchodzili Dzień Flagi

Gorzowianie rozłożyli 100-metrową Biało-Czerwoną. Tak obchodzili Dzień Flagi