1/5
Dacia Duster Essential 1.0 TCe 90 6MT - 67 800 zł...
fot. Archiwum

Dacia Duster Essential 1.0 TCe 90 6MT - 67 800 zł
Aktualna Dacia Duster to II generacja rumuńskiego SUV-a, któa zadebiutowała w 2017 roku, zaś w 2021 przeprowadzono modernizację, w ramach której upodobniono samochód stylistycznie do pozostałych modeli jak Sandero czy Jogger i wprowadzono nowy system multimedialny z beprzewodowymi Apple CarPlay'em i AndroidAuto. wanie przez ponad 7-letni staż producent zdecydował się na ewolucję. Druga generacja Dustera wyraźnie nawiązuje do poprzednika zarówno sylwetką, jak i kształtem wielu elementów nadwozia. Charakterystycznym elementem jest wypełnienie tylnych lamp, a także chromowany grill. Deska rozdzielcza tym razem nie jest już zapożyczona z modelu Logan, lecz została zaprojektowana od podstaw. Znakiem szczególnym są trzy oddzielne nawiewy, a także duży ekran dotykowy oraz panel klimatyzacji zapożyczony z o wiele nowszych, niż dotychczas, modeli siostrzanej marki Renault. Dacia Duster mierzy 4341 mm długości, 1804 mm szerokości oraz od 1982 do 1693 mm wysokości (napęd FWD/AWD). Rozstaw osi liczy 2676 mm, zaś bagażnik pomieści od 376 do 1478 litrów.
Bazowy Duster Essential z silnikiem 1.0 TCe kosztuje od 67 800 zł. Współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,1 s i rozpędza się do 166 km/h. Dopłata do wersji z LPG wynosi 2850 zł. Wariant ten generuje 100 KM i 170 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s i rozpędza się do 168 km/h. Odmiana 130-konna kosztuje od 82 100 zł za bogatszy wariant Expression. Ma ona cztery cylindry, 1.3 litra pojemności i generuje 130 KM oraz 240 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s i rozpędza się do 193 km/h. Topowy silnik benzynowy 1.3 TCe o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm występuje tylko w topowej odmianie Journey i kosztuje od 97 800 za odmianę FWD ze skrzynią EDC (od 0 do 100 km/h w 9,7 s i V/max 199 km/h) lub 98 300 zł za AWD z przekładnią ręczną (od 0 do 100 km/h w 10,4 s i V/max 204 km/h). Diesel 1.5 dCi o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm przyspiesza od 0 do 100 kmh/ w 10,2 s i rozpędza się do 183 km/h. Kosztuje od 90 800 zł za odmianę Journey, zaś dopłata do napędu 4x4 wynosi 8500 zł. W gamie jest też limitowana odmiana SL Extreme.

2/5
SsangYong Tivoli Grand 1.5 T Crystal - 85 900 zł...
fot. Kamil Rogala

SsangYong Tivoli Grand 1.5 T Crystal - 85 900 zł
Na początku marca 2016 roku SsangYong przedstawił pierwsze informacje na temat nowego modelu, który docelowo ma uplasować się w gamie pomiędzy modelami Tivoli i SsangYong Korando. Oficjalnie prezentacja modelu XLV odbyła się podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2016 roku. SsangYong XLV został zbudowany na bazie przedłużonej płyty podłogowej modelu Tivoli, odróżniając się od niego wydłużoną, inaczej stylizowaną częścią nadwozia z charakterystycznymi, wielokształtnymi reflektorami i opcjonalnym trzecim, chowanym rzędem siedzeń w bagażniku. Analogicznie do pokrewnego modelu Tivoli, także i większe XLV objęte zostało obszerną restylizacją nadwozia z nowym pasem przednim z większymi, bardziej kanciastymi reflektorami, a ponadto nowym wzorem tylnego zderzaka. Ponadto, producent wprowadził również nowy projekt deski rozdzielczej z bardziej rozbudowaną, masywniejszą konsolą centralną z wysoko osadzonymi nawiewami. Oficjalna premiera gruntownie zmodernizownanego modelu SsangYonga odbyła się w listopadzie 2020 roku. Po restylizacji, w 2021 roku polskie przedstawicielstwo SsangYonga zdecydowało się zmienić nazwę modelu z XLV na SsangYong Tivoli Grand. SsangYong Tivoli Grand mierzy 4480 mm długości, 1810 mm szerokości oraz 1646 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2600 mm. Bagażnik pomieści od 720 do 1440 l.
SsangYong Tivoli Grand występuje wyłącznie z turbodoładowaną jednostką benzynową R4 o pojemności 1.5 litra, generującej 163 KM oraz 280 Nm w przypadku 6-biegowej skrzyni manualnje lub 260 Nm w przypadku 6-stopniowej automatycznej. Napęd trafia na przednią oś. Prędkość maksymalna wynosi 181 km/h (z automatem 175 km/h). Bazowa odmiana Crystal kosztuje od 85 990 zł, bogatsza Quartz od 97 990 zł, zaś topowa Sapphire 112 990 zł.

3/5
Seat Ateca 1.0 TSI 110 6MT Reference - 95 100 zł...
fot. Archiwum

Seat Ateca 1.0 TSI 110 6MT Reference - 95 100 zł
Pierwszy SUV Seata został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2016 roku. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej MQB, która wykorzystana została do zbudowania m.in. Volkswagena Tiguana, Škody Kodiaq oraz Audi Q3. Wyglądem i projektem kabiny, Ateca przypomina trzecią generację kompaktowego Leona.Nazwa modelu, zgodnie z tradycją marki SEAT nadawania nazw nawiązujących do miejsc w Hiszpanii, pochodzi od gminy Ateca w Aragonii. W 2020 roku Seat Ateca doczekał się modernizacji, w ramach której odświeżono nadwozie i wnętrze, zmodyfikowano reflektory, zastosowano nową kierownicę i nowy system infotainment. Ateca mierzy 4381 mm długości, 1841 mm szerokości oraz 1601 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2638 mm. Bagażnik pomieści 510 litrów (485 l w odmianie z napędem 4x4).
Bazowy Seat Ateca z silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm występuje tylko w bazowej wersji Reference i kosztuje od 95 100 zł. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,4 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Mocniejsza jednostka 1.5 TSI występuje od bogatszej odmiany Style (od 118 100 zł) i generuje 150 KM oraz 250 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,3 s, a prędkość maksymalna to 198 km/h. Bogatsza odmiana Experience kosztuje od 132 600 zł, zaś topowa FR od 136 200 zł. Dopłata do 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni DSG wynosi 10 300 zł. Topowy benzyniak ma 2 litry pojemności i rozwija 190 KM oraz 320 Nm, współpracuje z przekładnią DSG oraz napędem na obie osie 4Drive. Ateca 2.0 TSI Style kosztuje od 147 200 zł. W gamie jest też 150-konny diesel 2.0 TDI. Odmiana Style z napędem na przód i 6-biegową skrzynią manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,3 s i rozpędza się do 200 km/h. Wariant ten kosztuje od 128 400 zł. Konfiguracja z napędem 4Drive występuje od odmiany Experience i kosztuje 168 300 zł.

4/5
Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT Comfort -...
fot. Archiwum

Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 6MT Comfort - 103 900 zł
Suzuki S-Cross jest tak naprawdę kolejną generacją modelu SX4 S-Cross, jednak japoński koncern zdecydował się na zmianę nazwy samochodu. Pod względem rozwiązań technicznych nie różni się wiele od poprzednika - bazuje na tej samej platformie podłogowej, tj. Suzuki Global C. W przeciwieństwie do modelu Across, samochód nie został zapożyczony z gamy Toyoty.
S-Cross ma identyczne wymiary (długość, szerokość, wysokość), co poprzednik. Rozstaw osi również się nie zmienił, jednak według producenta w środku jest nieco więcej miejsca. Wymiary samochodu czynią z niego jedną z mniejszych propozycji wśród crossoverów segmentu C. Pojemność bagażnika, niezmiennie, wynosi 430 litrów przy rozłożonej kanapie tylnej. Samochód zyskał inną atrapę chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni oraz nowe, trzypunktowe reflektory LED, które prezentują się znacznie ciekawiej i przede wszystkim nowocześniej od poprzednika. Bojowego wyglądu nadają S-Crossowi także czarne, plastikowe nakładki na nadkolach, zderzakach i progach. Sporo wizualnych zmian znajdziemy także w tylnej partii nadwozia. Mowa tu m.in. o szerokich światłach ze srebrnymi kloszami połączonymi czarną listwą, a także przemodelowanym zderzaku o bardziej outdoorowym kształcie. Parę zmian zaszło także w kabinie. W górnej części konsoli środkowej zastosowano nowy, wolnostojący, 9-calowy dotykowy ekran systemu infotainment z funkcjami Android Auto i Apple CarPlay. Nowe są też centralne nawiewy. Suzuki S-Cross mierzy 4300 mm długości, 1785 mm szerokości oraz 1585 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2600 mm.
Bazowe Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet mild hybrid o mocy 129 KM i maksymalnym momencie obrotowym 235 Nm wyceniono na 103 900 zł za konfigurację Premium z napędem na przód i napędem na przód. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,5 s, a prędkość maksymalna to 195 km/h. Bogatsza odmiana Premium kosztuje od 108 900 zł, zaś topowa Elegance od 118 900 zł. Dopłata to napędu AWD wynosi 12 000 zł (występuje on od odmiany Premium). W jego przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,2 s. Jest też odmiana hybrydowa z wolnossącą jednostką o pojemności 1.5 litra i silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu wynosi 116 KM, zaś napęd trafia na przednią lub obie osie poprzez 6-stopniową zautomatyzowaną przekładnię. Bazowa odmiana hybrydowa z napędem na przód w odmianie Premium kosztuje od 124 900 zł. Bogatszy wariant Elegance wymaga 10 000 zł dopłaty. Odmiana Premium z napędem AWD kosztuje od 136 900 zł. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,7 s, a prędkość maksymalna to 175 km/h.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Najlepsze zakończenie tegorocznej majówki - tylko w parku książęcym w Zatoniu

Najlepsze zakończenie tegorocznej majówki - tylko w parku książęcym w Zatoniu

Krzysztof Kiljański Trio na koniec Lubuskiego Festiwalu Otwartych Piwnic i Winnic

Krzysztof Kiljański Trio na koniec Lubuskiego Festiwalu Otwartych Piwnic i Winnic

Miało być ciastko na deser, a wyszedł zakalec. Stal znów przegrała w Arenie Gorzów

Miało być ciastko na deser, a wyszedł zakalec. Stal znów przegrała w Arenie Gorzów

Zobacz również

Najlepsze zakończenie tegorocznej majówki - tylko w parku książęcym w Zatoniu

Najlepsze zakończenie tegorocznej majówki - tylko w parku książęcym w Zatoniu

Ochotnicy ze Złotnika założyli góralskie kapelusze. Tak świętują Dzień Strażaka

Ochotnicy ze Złotnika założyli góralskie kapelusze. Tak świętują Dzień Strażaka