5/8
Platforma ExpertSender sprawdziła również, co zachęca...
fot. Pexels

Platforma ExpertSender sprawdziła również, co zachęca klientów oraz zniechęca klientów do finalizacji zakupów. Wśród czynników zachęcających znalazły się szybka i przewidywalna dostawa (19,4 proc.), najniższa cena (15,5 proc.), czy opinie o sklepie (13,8 proc.).

Do niesfinalizowania prowadzą przede wszystkim wyskakujące reklamy na stronie (15,4 proc.), brak przewidywalnej lub darmowej dostawy (13,5 proc.) i reklamy nieinteresujących produktów (13,1 proc.). Problemem może być też skomplikowana strona internetowa (12.1 proc.).

Wszystko to może prowadzić do porzucenia koszyka, czyli sytuacji, gdy klient dodał do koszyka produkt lub usługę, ale ostatecznie nie decyduje się na zakup. Obecnie robi tak ponad 90 proc. kupujących. Co piąta osoba nawet 6-10 razy w miesiącu.

Sprawdź, jak wyglądały zakupy online w 2020 roku >>

6/8
Pomimo nowych technologii, które mają zastępować odwiedzanie...
fot. Pexels

Pomimo nowych technologii, które mają zastępować odwiedzanie sklepów stacjonarnych, by przymierzyć ubranie lub obejrzeć produkt, klienci dalej preferują sklepy internetowe, które mają też swoją stacjonarną placówkę.

64,3 proc. badanych chce móc obejrzeć produkt w sklepie stacjonarnym. Dla 20,4 proc. ważna jest możliwość odbioru osobistego.

Sprawdź, jak wyglądały zakupy online w 2020 roku >>

7/8
Stworzenie i rozwijanie własnego programu lojalnościowego to...
fot. Pexels

Stworzenie i rozwijanie własnego programu lojalnościowego to dla sprzedawców pewny sposób na zatrzymanie istniejących, ale także pozyskiwanie nowych klientów.

W programach lojalnościowych uczestniczy (zbiera punkty/pieczątki), prawie 2/3 kupujących (62 procent).

Sprawdź, jak wyglądały zakupy online w 2020 roku >>

8/8
W piątce najrzadziej kupowanych drogą internetową produktów...
fot. Pexels

W piątce najrzadziej kupowanych drogą internetową produktów znalazły się:
- samochody i części samochodowe,
- materiały budowlane i wykończeniowe,
- artykuły dla kolekcjonerów,
- ubezpieczenia,
- produkty farmaceutyczne.

Wynika z tego, że Polacy niechętnie kupują w internecie produkty specjalistyczne, wymagające profesjonalnego doradztwa.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczPrzejdź na i.pl

Polecamy

Zakończono naprawę sieci wodociągowej w Żarach! Woda wkrótce popłynie z kranów!

Zakończono naprawę sieci wodociągowej w Żarach! Woda wkrótce popłynie z kranów!

Groźny pożar w Kostrzynie nad Odrą. Paliło się mieszkanie socjalne

Groźny pożar w Kostrzynie nad Odrą. Paliło się mieszkanie socjalne

Falubaz Zielona Góra na własnym torze lepszy od Motoru Lublin |ZDJĘCIA

Falubaz Zielona Góra na własnym torze lepszy od Motoru Lublin |ZDJĘCIA

Zobacz również

Najlepsze oprawy z finałów Pucharu Polski. Przoduje Legia

Najlepsze oprawy z finałów Pucharu Polski. Przoduje Legia

Poważna awaria wodociągu w Żarach. Zobaczcie nagranie i zdjęcia

Poważna awaria wodociągu w Żarach. Zobaczcie nagranie i zdjęcia