Co się dzieje na placu budowy? Spółka wylała prawie trzy km nawierzchni betonowej między Nowym Tomyślem a Trzcielem. Pas służy do testów. Firma chce sprawdzić jak będzie reagować na zmiany pogodowe i użytkowanie przez auta. Nawierzchnię położono według nowej, nieznanej dotychczas w Polsce, technologii budowy nawierzchni betonowych. Składa się ona z warstwy mrozoodpornej o grubości 32 cm, podbudowy o grubości 20 cm z tzw. chudego betonu oraz nawierzchni podstawowej o grubości 28 cm. Razem to 80 cm. Nawierzchnia taka jak zapewnia niemiecka firma Helit&Woerner Strabag wytrzyma samochody o nacisku 115 KN/oś przez ponad 30 lat. To oznacza, że zbędne będzie jakiekolwiek umacnianie autostrady, jak to się działo w przypadku asfaltu.
Dodajmy, że technologia stosowana przy budowie A2 jest od 2007 roku powszechną w Niemczech, stosuje się ją także w Belgii i Austrii. Obecnie na A2 od Nowego Tomyśla do Łagowa pracuje ponad tysiąc osób. Trasa będzie gotowa jesienią 2011 roku. W Lubuskiem liczy 105,9 km długości.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?