Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autostrada ma wytrzymać co najmniej 80 lat

(wak)
fot. Archiwum
fot. Archiwum
Do końca stycznia 2010 roku Autostrada Wielkopolska ma dostać pozwolenia na budowę dwóch ostatnich odcinków A2, od Rzepina do Świecka oraz między Torzymiem a Łagowem.

Co się dzieje na placu budowy? Spółka wylała prawie trzy km nawierzchni betonowej między Nowym Tomyślem a Trzcielem. Pas służy do testów. Firma chce sprawdzić jak będzie reagować na zmiany pogodowe i użytkowanie przez auta. Nawierzchnię położono według nowej, nieznanej dotychczas w Polsce, technologii budowy nawierzchni betonowych. Składa się ona z warstwy mrozoodpornej o grubości 32 cm, podbudowy o grubości 20 cm z tzw. chudego betonu oraz nawierzchni podstawowej o grubości 28 cm. Razem to 80 cm. Nawierzchnia taka jak zapewnia niemiecka firma Helit&Woerner Strabag wytrzyma samochody o nacisku 115 KN/oś przez ponad 30 lat. To oznacza, że zbędne będzie jakiekolwiek umacnianie autostrady, jak to się działo w przypadku asfaltu.

Dodajmy, że technologia stosowana przy budowie A2 jest od 2007 roku powszechną w Niemczech, stosuje się ją także w Belgii i Austrii. Obecnie na A2 od Nowego Tomyśla do Łagowa pracuje ponad tysiąc osób. Trasa będzie gotowa jesienią 2011 roku. W Lubuskiem liczy 105,9 km długości.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska