We wtorek, 9 maja, w godzinach 10 - 15 w oddziale ZUS w Gorzowie Wlkp. przy ul. Sikorskiego 42 odbędzie się konferencja „Wdrażanie i monitorowanie dostępności w instytucjach publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami”.
- Konferencja ma ułatwić wymianę doświadczeń i wypracowanie dobrych praktyk w dziedzinie dostępności, szczególnie w zakresie usuwania barier i utrudnień architektonicznych, cyfrowych oraz informacyjno-komunikacyjnych - podkreśla Agata Muchowska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa lubuskiego.
Podczas konferencji odbędą się wykłady o celach i postępach programów, które zapewniają dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami, postępowaniach skargowych na brak dostępności oraz praktykach w zakresie wdrażania dostępności w instytucjach publicznych. Omówione będą też narzędzia, które wspierają wdrażanie dostępności, m.in. pożyczki z Funduszu Dostępności oraz programy i projekty realizowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
W wydarzeniu udział wezmą: Małgorzata Jarosińska-Jedynak, wiceminister funduszy i polityki regionalnej, Mariusz Jedynak, wiceprezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a także przedstawiciele urzędów, instytucji oraz organizacji pozarządowych.
Konferencję organizują Zakład Ubezpieczeń Społecznych, wspólnie z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej, Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Bankiem Gospodarstwa Krajowego.
Osoby z niepełnosprawnościami w Polsce. Statystyki
Według szacunków podawanych przez ZUS, liczba osób z niepełnosprawnością w Polsce wynosi ponad 4,7 mln, to ponad 12 procent ludności kraju. Rzeczniczka oddziału ZUS podkreśla, że zakład dąży do poprawy jakości usług i na bieżąco podnosi standard obsługi klientów, w tym w również osób z niepełnosprawnościami.
- Wspieranie osób ze specjalnymi potrzebami jest dla ZUS priorytetem. W placówkach ZUS likwidowane są bariery budowlane i komunikacyjne, a w większości z nich niepełnosprawni mają pełny dostęp do sali obsługi klientów. Wejścia do obiektów usytuowane są na poziomie chodnika albo można skorzystać z windy, pochylni lub platformy schodowej. We wszystkich placówkach działa przyjazny osobom z niepełnosprawnością sensoryczną system kierowania ruchem, wyposażony w funkcję wizualno-fonicznego przywoływania klientów do poszczególnych stanowisk obsługi. W każdej placówce jest pracownik, który potrafi posługiwać się językiem migowym. Cały czas jednak pracujemy nad zwiększeniem standardów - zapewnia Agata Muchowska.
Czytaj też:
Zobacz też wideo: PFRON podsumowuje 2022 rok i zapowiada nowości
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?