Ćwiczenia w domu w czasie kwarantanny. Gimnastyka podczas pandemii koronawirusa - jak ćwiczyć?

Joachim Przybył
Joachim Przybył
Koronawirus. Gimnastyka w domu. Jakie ćwiczenia można zrobić w czasie kwarantanny? Piotr Wojnarowicz
Jak ćwiczyć w czasie kwarantanny? Ćwiczenia w domu - jak to zrobić? Gimnastyka w domu podczas pandemii koronawirusa. Jak ćwiczyć w czasie kwarantanny? Jakie ćwiczenia wybrać w domu, aby zachować kondycję fizyczną? w prosty sposób można zorganizować sobie zestaw ćwiczeń, które pozwolą w dobrej kondycji fizycznej i psychicznej przetrwać nam epidemię koronawirusa. To ważne dla ciała, ale także spokoju ducha. Sprawdzamy jakie ćwiczenia fizyczne w domu proponują fachowcy w tej dziedzinie.

Koronawirus: gimnastyka w domu w czasie kwarantanny

Od dawna wiadomo, że aktywność fizyczna to kluczowy element dłuższego, zdrowszego i szczęśliwszego życia. Nawet proste ćwiczenia pomagają łagodzić stres, poprawiają ogólne samopoczucie i pozwalają nam z większym optymizmem spojrzeć w przyszłość. Wysiłek fizyczny uwalnia endorfiny, które nazywane są "naturalną morfiną". Daj sobie w kość, a od razu świat zobaczysz w bardziej kolorowych barwach. Sprawdzamy: jak w prosty sposób ćwiczyć w domu.

KIEDY BĘDZIE MOŻNA POGRAĆ W PIŁKĘ NA ORLIKU? SPRAWDZAMY!

Dlaczego warto ćwiczyć w domu?

  • Obniżanie ryzyka chorób serca
  • Kontrolowanie ciśnienia krwi
  • Utrzymanie prawidłowej kondycji kości, mięśni i stawów
  • Budowanie wytrzymałości i siły
  • Większa odporność, szczególnie ważna w czasie epidemii
  • Poprawa stanu psychicznego, zmniejszenie ryzyka depresji i lęków

RUCH NA ŚWIEŻYM POWIETRZU? MINISTER ZDROWIA APELUJE: WYCHODŹCIE Z DOMÓW TYLKO NA CHWILĘ

Jak ćwiczyć w domu w czasie kwarantanny?

Ale jak ćwiczyć w domu, gdy z powodu społecznej kwarantanny wyjścia musimy mocno ograniczyć? Minister zdrowia Łukasz Szumowski zaleca, aby zrezygnować także z rekreacji na świeżym powietrzu i wychodzić jedynie na krótko, żeby zaczerpnąć świeżego powietrza. Zestaw ćwiczeń możemy sobie jednak zorganizować w domu i nie wymaga to ani wiele zachodu, ani wiele miejsca.

Jaka gimnastyka i jakie ćwiczenia w domu? Inspirację łatwo można znaleźć w internecie. Wybraliśmy dla was kilku specjalistów, którzy zaproponowali zestaw ćwiczeń gimnastycznych, które każdy może z łatwością wykonać w domu.

GWIAZDY SPORTU WYDAJĄ MILIONY NA WALKĘ Z KORONAWIRUSEM

Gimnastyka w domu: zestawy ćwiczeń

Jakie ćwiczenia wybrać w domu? Na początek Dominik Narojczyk. To specjalista od przygotowania fizycznego, który na co dzień pracuje z koszykarzami reprezentacji Polski. Oto zestaw ćwiczeń Dominika Narojczyka na poranną rozgrzewkę.

Ćwiczenia w domu: olimpijczyk poleca

Gimnastyka w domu - jak ćwiczyć? Bardziej zaawansowany zestaw ćwiczeń przygotował Robert Korzeniowski, nasz mistrz olimpijski w chodzie. Pokazuje także jak w bardzo prosty sposób wykorzystać do ćwiczeń i gimnastyki w domu przedmioty, które mamy pod ręką.



Kwarantanna w domu: jak można ćwiczyć?

Domowe lekcje WF z Drużyną Energii - gimnastyka bez wychodzenia z domu. To nowa akcja, w której znani sportowcy pokazują jak pozostać w dobrej formie bez wychodzenia z domu. Joanna Fiodorow, Sławomir Szmal, Adam Hrycaniuk i wiele innych gwiazd polskiego sportu, motywuje starszych i młodszych do ćwiczeń gimnastycznych w ramach domowych lekcji WF. W gronie wykładowców jest m.in. czeski bramkarz Patrik Spesny, który na co dzień gra w hokejowej drużynie KH Energa Toruń. Zobaczcie jakie ćwiczenia w domu proponuje zawodowy hokeista.

OD 1 KWIETNIA NOWE ZASADY TAKŻE W PRZEMIESZCZANIU SIĘ I ZAKUPACH - SPRAWDŹCIE CZEGO NIE WOLNO

Ćwiczenia w domu - lekcja wychowania fizycznego online

Uczniowie bez szkoły, więc także ćwiczeń na lekcjach WF? Nic z tych rzeczy! W mediach społecznościowych roi się od lekcji nauczycieli wychowania-fizycznego, które kierowane są zwłaszcza do młodszych. Oto zestaw ćwiczeń przygotowany przez Mariusza Sobczaka, nauczyciela WF w szkole podstawowej w Wyszogrodzie. Sprawdźcie - w domu można wykonać proste ćwiczenia na zachowanie dobrej kondycji fizycznej.

Ćwiczenia w domu: o czym pamiętać?

  • Wykonuj treningi/ćwiczenia o umiarkowanym natężeniu przez ok. 20-45 minut, maksymalnie trzy razy w tygodniu
  • W czasie kwarantanny staraj się zachować, a nie wzmacniać siłę i kondycję
  • Zadbaj o właściwą dietę i odpowiednią ilość i jakość snu. Ma to pozytywny wpływ na układ odpornościowy.

Gorąco Was zachęcamy do aktywności w domu. Wystarczą dobre chęci, kawałek podłogi i kwadrans czasu każdego dnia. Wszystko zależy od wyobraźni i pomysłowości, ale i warunków. Jeśli macie dość miejsca w domu, to możecie rozegrać nawet mecz w tenisa, co udowadnia Novak Djoković.

Wideo

Materiał oryginalny: Ćwiczenia w domu w czasie kwarantanny. Gimnastyka podczas pandemii koronawirusa - jak ćwiczyć? - Gazeta Pomorska

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

mogę się założyć że 98 procent panów którzy weszli na stronę ćwiczeń ,weszło z powodu wypiętego tyłeczka

S
Syśka

Na diecie lightdiet już jestem to teraz czas na ćwiczenia, skorzystam z tych co tu są, zobaczymy jak tam moja kondycja :)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3