Drogę buduje m.in. firma Herman Kirchner, a wiadukt przedsiębiorstwo Gotowski. – Przetarg na tak ogromne zadanie jak S3 często wygrywają międzynarodowe firmy – mówi Paweł Pietraszak, zastępca dyrektora. – Jednak budowę wiaduktów i mostów chętnie powierzają one innym wyspecjalizowanym firmom. Nam zlecono produkcję jednego z najdłuższych wiaduktów na budowanej trasie. Obecnie trwa transport wszystkich elementów konstrukcji na plac budowy.
W sumie musi dostarczyć do Świebodzina 150 elementów (poprzecznic, podłużnic i fragmenty dwóch łuków). Obiekt w Świebodzinie będzie liczył ponad 16 metrów szerokości. Głównymi elementami nośnymi będą dwa stalowe łuki. Zaprojektowany wiadukt jest jednoprzęsłowym łukiem bez podpór pośrednich. Taka forma architektoniczna jest obecnie jednym z najczęściej stosowanych rozwiązań nad autostradami i drogami szybkiego ruchu. Dzięki takim konstrukcjom następuje otwarcie przestrzeni pod obiektem, co zapewnia kierowcom bardzo dobrą widoczność, a z pasa drogowego znikają potencjalne przeszkody.
Na budowanym odcinku trasy S3 w rejonie Świebodzina powstaną także dwa węzły drogowe Świebodzin Północ i Świebodzin Południe. Z kolei nad linią kolejową Warszawa-Berlin i przyległymi terenami powstaje ponad 900-metrowa estakada. Podstawowe prace na odcinku drogi S3 pomiędzy Międzyrzeczem i Sulechowem mają zakończyć się do końca tego roku.
Czytaj też: Odcinek S3 z Jordanowa do Świebodzina jeszcze w tym roku?
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?