Przeszły już testy i homologację na naszym rynku, kilka dni temu była ich prezentacja na bocznicy kolejowej w Lubinie. - Mamy około 50 lokomotyw, stare powoli wycofujemy - powiedział nam Marek Danysz z Pol-Miedź Transu. - Te nowe są dwoma pierwszymi z serii kilkunastu, które zamierzamy zamówić w najbliższych latach. Będą jeździły po całej Polsce w naszym taborze.
Producentem lokomotyw jest międzynarodowy koncern produkujący pojazdy, m.in. lokomotywy, Bombardier Transportation, który ma swoją centralę w Kanadzie. Umowa na dostawę dwóch lokomotyw została zawarta w listopadzie 2009 roku.
- Naszym celem było pozyskanie silnych, szybkich, energooszczędnych lokomotyw i jestem pewien, że Traxxy spełnią nasze oczekiwania. Ich zakup jest też początkiem kolejnego etapu modernizacji naszego taboru kolejowego - mówi Karol Wołkowiński, prezes Pol-Miedź Trans.
Według Janusza Kućmina, generalnego przedstawiciela Bombardier Transportation na Polskę, te lokomotywy sprawdzają się na europejskim rynku. Obecnie w Europie zamówiono ich ponad 1.500. Nadwozia ich są produkowane w zakładzie we Wrocławiu, pozostałe elementy są sprowadzane zza granicy, przeważnie z Włoch.
Rodzina lokomotyw należących do platformy Traxx przeznaczona jest do ruchu pasażerskiego i towarowego, zarówno krajowego jak i zagranicznego. Ich charakterystyczną cechą jest modułowa konstrukcja. Producent - Bombardier Transportation - prowadzi działalność w ponad 60 krajach, a jego centrala europejska znajduje się w Berlinie. Obecnie na całym świecie jeździ około 100.000 pojazdów tego koncernu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?