Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hondę crv z rocznika 2008 można kupić teraz o 10 tysięcy złotych taniej

(wak)
Nadwozie crv jest dosyć wysokie. To sprawia, że autem można pokonywać nawet polne drogi czy leśne dukty. Honda doskonale zachowuje się także na normalnych drogach.
Nadwozie crv jest dosyć wysokie. To sprawia, że autem można pokonywać nawet polne drogi czy leśne dukty. Honda doskonale zachowuje się także na normalnych drogach. Fot. Czesław Wachnik
Honda crv należy do bardziej interesujących aut segmentu SUV, czyli pojazdów rekreacyjno-terenowych.

W Polsce popularność SUV też rośnie. Mimo, że auta te są znacznie droższe od najlepiej wyposażonych kompaktów i czasem aut segmentu D.
Pierwsze hondy crv pojawiły się na rynku w 1995 roku. Już wtedy auto to stało się jedną z najpopularniejszych terenówek. Obecnie mamy do czynienia z trzecią wersją tego pojazdu, znacznie ładniejszą, bardziej luksusowo wyposażoną i z nowymi silnikami.

Chociaż tych jest tylko dwa. Crv jest oferowana z silnikiem benzynowym 2,0 litra o mocy 150 KM oraz dieslem 2,2 litra o mocy 140 KM.
Auto występuje tylko w wersji pięciodrzwiowej. Rozmiary to: długość - 453 cm, szerokość - 209 cm i wysokość 167,5 cm, przy rozstawie osi wynoszącym 263 cm. Pojemność bagażnika od 442 do 955 litrów. Z jedna uwagą. Tylną kanapę można regulować od 442 do 556 litrów. To bardzo dobre rozwiązanie, nie zawsze bowiem trzeba rozkładać fotele z tyłu.

Luksusowe nadwozie i wygodne wnętrze

Piszemy luksusowe, biorąc pod uwagę inne auta klasy SUV. Wnętrze crv jest przytulne, w czarnej tonacji i bardzo pojemne. Deska rozdzielcza jest ładna, klasyczna. Mamy tradycyjne dwa liczniki, czyli prędkościomierz i obrotomierz oraz wygodną i dużą, trzyramienną kierownicę. Między zegarami znajduje się jeszcze wyświetlacz danych z komputera. Mnie najbardziej zaintrygował wyświetlacz zużycia paliwa.

Rosnąca czy też malejąca liczba prostokącików, które pokazują aktualne zużycie paliwa, może mobilizować do bardziej oszczędnej jazdy. Jest to szczególnie przydatne przy silniku benzynowym.
Fotele nie są zbyt duże, ale podróżować w nich można w miarę wygodnie. Siadając do crv trzeba się przyzwyczaić do wysokich siedzeń, a to z kolei ułatwia manewrowanie. Tym bardziej, że dźwignię skrzyni biegów umieszczono wysoko, tuż przy kierownicy. Na tylnej kanapie wygodnie może podróżować nawet pięć osób.

Bez zarzutu jest też komfort jazdy. Oczywiście tu trzeba pamiętać, iż jedziemy autem segmentu SUV. W środku jest cicho, a pojazd ochoczo rozpędza się nawet do 160-180 km/godz. Co może zaskakiwać, nie słychać ,,tylnego mostu'', co jest grzechem wielu pojazdów z napędem 4x4. Tajemnica tkwi w tym, iż jadąc po asfalcie napędzana jest jedynie przednia oś. Dopiero, gdy wjedziemy, np. na polną drogę, automatycznie uaktywnia się napęd 4x4.

Jazda po polach

Auta typu SUV są bardzo uniwersalne i wygodne. Można nimi podróżować po górskich serpentynach, polnych czy leśnych wertepach, ale też po autostradzie. Co istotne, SUV-y pod względem komfortu jazdy jak też wyglądu w niczym nie ustępują klasycznym kompaktom czy tzw. limuzynom. Jedyna różnicą jest chyba to, iż w autach tych siedzi się wyżej niż w innych pojazdach. Wynika to po prostu z konieczności zachowania wysokiego prześwitu, między nawierzchnią a podłogą. By auto mogło dzięki temu pokonywać nawet znaczne nierówności. Dlatego są pojazdy idealne dla osób, które są zmuszone niekiedy jechać gorszymi drogami.

CRV jest bogato wyposażona. Już w standardzie mamy poduszki z przodu i boczne, ABS z EBD, system wspomagający hamowanie, system stabilizacji toru, elektrycznie podnoszone wszystkie szyby, centralny zamek, wspomaganą i regulowaną kierownicę, klimatyzację itp.

Jak wspomnieliśmy auto występuje w dwóch wersjach silnikowych. Osobom, które dużo podróżują, należałoby polecić diesla. Tu jednostka z wtryskiem typu common rail o pojemności 2,2 litra litrów i mocy 140 KM. Przy rozsądnej jeździe zużywa ona 6-7 litrów oleju napędowego na 100 km. Natomiast jednostka benzynowa zużywa średnio 8-9 litrów benzyny na 100 km. Plusem drugiej wersji benzynowej jest to, że jej cena jest średnio niższa o ponad 15 tys. zł. W najtańszej wersji honda crv kosztuje od 101.400 zł, ale dilerzy mają jeszcze sprowadzone z zagranicy modele z 2008 roku. Kosztują one od 89.900 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska