Przypomnijmy: w kwietniu wszystkie dzienniki regionalne rozpoczęły kampanię społeczną, by zahamować falę agresji i przemocy w szkole. Pokazywaliśmy, jak szkoły radzą sobie z problemem, organizowaliśmy debaty, konkursy, ułożyliśmy kodeks ,,Szkoły bez przemocy". Teraz chcemy, by placówki oświatowe aktywniej włączyły się do kampanii.
Jak się zgłaszać?
Zgłosić może się każda szkoła - wystarczy przesłać wypełniony kwestionariusz, który będzie dostępny na stronie www.szkolabezprzemocy.pl oraz zobowiązać się do przestrzegania kodeksu. Kwestionariusz trzeba wydrukować i przesłać na adres: Profile sp. z o.o., skr. poczt. 36, 00-967 Warszawa z dopiskiem ,,Szkoła bez przemocy". W akcji chodzi też o to, by współpracowali ze sobą wszystkie związane z oświatą osoby - dlatego chcielibyśmy, by kwestionariusz podpisali: dyrektor szkoły, przedstawiciel samorządu i rady rodziców, a także reprezentant organu prowadzącego placówkę.
Już od pierwszych dni nowego roku szkolnego będziemy na bieżąco publikować listę placówek, które włączyły się do naszej akcji.
Znak dla szkół
W październiku wszystkie szkoły, które zgłoszą się do kampanii, otrzymają pocztą przesyłkę. Co się w niej znajdzie? Plakat z kodeksem ,,Szkoła bez przemocy", materiały dla nauczycieli ,,Jak radzić sobie z przemocą i agresją", naklejkę na drzwi z logo akcji i napisem, że szkoła bierze udział w kampanii.
Do szkół, które w kwestionariuszu opiszą swoje pomysły dotyczące przeciwdziałania przemocy, trafią nasi dziennikarze i opiszą je na łamach ,,GL". Nie zabraknie konkursów i prezentacji. Na witrynie internetowej kampanii znajdą się specjalne podstrony dla uczniów (dobre praktyki, dokąd po pomoc, konkursy...), nauczycieli (scenariusze lekcji, standardy programów profilaktycznych, broszury...), rodziców (materiały o tym, jakie pytania zadawać nauczycielom twojego dziecka, publikacje, adresy przydatnych instytucji...).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?