Pełna informacja o cenie
Pełna informacja o cenie
Jeśli restauracja pobiera obowiązkową opłatę za obsługę, to musi o tym jasno i czytelnie informować w widocznym miejscu, np. w menu.
Posiłki w hotelu
Przed zawarciem umowy z organizatorem turystycznym, hotelem lub pośrednikiem, warto upewnić się, co dokładnie znajduje się w ofercie danego obiektu. Zwróć uwagę, w jakich godzinach będą wydawane posiłki, ile restauracji zapewnia hotel, gdzie są usytuowane. Przedsiębiorca powinien wywiązać się ze wszystkich elementów umowy
Posiłki w hotelu
Szczególną uwagę należy poświęcić wyjazdom „all inclusive”, organizatorzy przewidzieli bowiem dla nich nowe kategorie „all inclusive soft” - pomniejszony np. o przekąski lub niektóre rodzaje napoi, czy „all inclusive ultra” z dodatkowymi udogodnieniami.
Zgłoszenie do inspekcji handlowej
Zgłoszenie do inspekcji handlowej
Jeśli masz zastrzeżenia związane z jakością usług gastronomicznych w Polsce, zawiadom odpowiedni wojewódzki inspektorat inspekcji handlowej. Napisz, jakiej restauracji dotyczą, dołącz dokumentację.
Przykładowo: jeśli w cenniku była informacja, że dorsz kosztuje 10 zł bez wskazania, że to cena za 100 g, a zapłaciłeś 35 zł, wyślij zdjęcie cennika i paragonu.
Inspekcja Handlowa uwzględnia skargi przy planowaniu kontroli. Jeśli restauracja odrzuciła twoją reklamację, możesz także złożyć wniosek do inspekcji o polubowne rozstrzygnięcie sporu.
Źródło: UOKiK