1/10
Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna....
fot. GDDKIA Zielona Góra

Co dzieje się na budowie mostu na S3 w Cigacicach? Co zostało do zrobienia? Kiedy będzie gotowy?

Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna. Brakuje jedynie drugiego mostu nad Odrą w Cigacicach. Co zostało jeszcze do zrobienia? Kiedy zakończą się roboty?

W grudniu 2018 oddano do ruchu drugą jezdnię drogi ekspresowej S3 na odcinku Niedoradz – Nowa Sól. To był już ostatni odcinek S3 realizowany na terenie województwa lubuskiego. Jesteśmy pierwszym województwem, w którym droga S3 jest prawie kompletna. Jedynym wąskim gardłem jest budowa drugiego mostu w Cigacicach. Przypomnijmy, że pierwszy został już oddany do użytku, a stary został rozebrany.

Co zostało do zrobienia? Jak informuje zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do wykonania pozostała część nośna mostu, która realizowana jest w trzech technologiach. Na części zalewowej od strony Zielonej Góry od podpory czwartej do jedenastej wykonywane są przęsła betonowane metodą nasuwową, część zalewowa od strony Sulechowa będzie betonowana na rusztowaniach w szalunkach stałych, natomiast budowa części nurtowej od podpory P3 do P4 odbywa się metodą betonowania nawisowego.

Jeżeli prace będą przebiegać bez zakłóceń, nowy most zostanie włączony do ruchu w drugiej połowie tego roku.

Lubuski fragment S3 to środkowy odcinek tej drogi na terenie Polski. W województwach ościennych zachodniopomorskim i dolnośląskim znaczna część trasy została już udostępniona kierowcom. W zachodniopomorskim prace trwają jeszcze między Szczecinem a Świnoujściem, w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica, roboty budowlane na tych odcinkach ruszą wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie nastąpi w 2021 roku. W przygotowaniu jest ostatni fragment S3 w województwie Zachodniopomorskim - Świnoujście – Troszyn o długości 33 km. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka.

W województwie Dolnośląskim spore opóźnienie jest na odcinku Polkowice – Lubin. Niestety po zimowej przerwie wykonawca nie wrócił na plac budowy.

Do wybudowania został też najtrudniejszy odcinek łączący Bolków z granicą z Czechami w Lubawce. To bardzo trudny odcinek pod względem geologicznym, w jego ciągu powstaną w sumie cztery tunele. Ten fragment S3 ma byż gotowy w 2023 roku.

Polecamy: NIETYPOWE ZDARZENIA NA DRODZE EKSPRESOWEJ S3. KIEROWCY I POLICJANCI PRZECIERALI OCZY ZE ZDUMIENIA [ZDJĘCIA]

Zobacz wideo: Otwarcie drugiej nitki S3 od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól



2/10
Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna....
fot. GDDKIA Zielona Góra

Co dzieje się na budowie mostu na S3 w Cigacicach? Co zostało do zrobienia? Kiedy będzie gotowy?

Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna. Brakuje jedynie drugiego mostu nad Odrą w Cigacicach. Co zostało jeszcze do zrobienia? Kiedy zakończą się roboty?

W grudniu 2018 oddano do ruchu drugą jezdnię drogi ekspresowej S3 na odcinku Niedoradz – Nowa Sól. To był już ostatni odcinek S3 realizowany na terenie województwa lubuskiego. Jesteśmy pierwszym województwem, w którym droga S3 jest prawie kompletna. Jedynym wąskim gardłem jest budowa drugiego mostu w Cigacicach. Przypomnijmy, że pierwszy został już oddany do użytku, a stary został rozebrany.

Co zostało do zrobienia? Jak informuje zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do wykonania pozostała część nośna mostu, która realizowana jest w trzech technologiach. Na części zalewowej od strony Zielonej Góry od podpory czwartej do jedenastej wykonywane są przęsła betonowane metodą nasuwową, część zalewowa od strony Sulechowa będzie betonowana na rusztowaniach w szalunkach stałych, natomiast budowa części nurtowej od podpory P3 do P4 odbywa się metodą betonowania nawisowego.

Jeżeli prace będą przebiegać bez zakłóceń, nowy most zostanie włączony do ruchu w drugiej połowie tego roku.

Lubuski fragment S3 to środkowy odcinek tej drogi na terenie Polski. W województwach ościennych zachodniopomorskim i dolnośląskim znaczna część trasy została już udostępniona kierowcom. W zachodniopomorskim prace trwają jeszcze między Szczecinem a Świnoujściem, w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica, roboty budowlane na tych odcinkach ruszą wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie nastąpi w 2021 roku. W przygotowaniu jest ostatni fragment S3 w województwie Zachodniopomorskim - Świnoujście – Troszyn o długości 33 km. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka.

W województwie Dolnośląskim spore opóźnienie jest na odcinku Polkowice – Lubin. Niestety po zimowej przerwie wykonawca nie wrócił na plac budowy.

Do wybudowania został też najtrudniejszy odcinek łączący Bolków z granicą z Czechami w Lubawce. To bardzo trudny odcinek pod względem geologicznym, w jego ciągu powstaną w sumie cztery tunele. Ten fragment S3 ma byż gotowy w 2023 roku.

Polecamy: NIETYPOWE ZDARZENIA NA DRODZE EKSPRESOWEJ S3. KIEROWCY I POLICJANCI PRZECIERALI OCZY ZE ZDUMIENIA [ZDJĘCIA]

Zobacz wideo: Otwarcie drugiej nitki S3 od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól



3/10
Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna....
fot. GDDKIA Zielona Góra

Co dzieje się na budowie mostu na S3 w Cigacicach? Co zostało do zrobienia? Kiedy będzie gotowy?

Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna. Brakuje jedynie drugiego mostu nad Odrą w Cigacicach. Co zostało jeszcze do zrobienia? Kiedy zakończą się roboty?

W grudniu 2018 oddano do ruchu drugą jezdnię drogi ekspresowej S3 na odcinku Niedoradz – Nowa Sól. To był już ostatni odcinek S3 realizowany na terenie województwa lubuskiego. Jesteśmy pierwszym województwem, w którym droga S3 jest prawie kompletna. Jedynym wąskim gardłem jest budowa drugiego mostu w Cigacicach. Przypomnijmy, że pierwszy został już oddany do użytku, a stary został rozebrany.

Co zostało do zrobienia? Jak informuje zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do wykonania pozostała część nośna mostu, która realizowana jest w trzech technologiach. Na części zalewowej od strony Zielonej Góry od podpory czwartej do jedenastej wykonywane są przęsła betonowane metodą nasuwową, część zalewowa od strony Sulechowa będzie betonowana na rusztowaniach w szalunkach stałych, natomiast budowa części nurtowej od podpory P3 do P4 odbywa się metodą betonowania nawisowego.

Jeżeli prace będą przebiegać bez zakłóceń, nowy most zostanie włączony do ruchu w drugiej połowie tego roku.

Lubuski fragment S3 to środkowy odcinek tej drogi na terenie Polski. W województwach ościennych zachodniopomorskim i dolnośląskim znaczna część trasy została już udostępniona kierowcom. W zachodniopomorskim prace trwają jeszcze między Szczecinem a Świnoujściem, w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica, roboty budowlane na tych odcinkach ruszą wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie nastąpi w 2021 roku. W przygotowaniu jest ostatni fragment S3 w województwie Zachodniopomorskim - Świnoujście – Troszyn o długości 33 km. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka.

W województwie Dolnośląskim spore opóźnienie jest na odcinku Polkowice – Lubin. Niestety po zimowej przerwie wykonawca nie wrócił na plac budowy.

Do wybudowania został też najtrudniejszy odcinek łączący Bolków z granicą z Czechami w Lubawce. To bardzo trudny odcinek pod względem geologicznym, w jego ciągu powstaną w sumie cztery tunele. Ten fragment S3 ma byż gotowy w 2023 roku.

Polecamy: NIETYPOWE ZDARZENIA NA DRODZE EKSPRESOWEJ S3. KIEROWCY I POLICJANCI PRZECIERALI OCZY ZE ZDUMIENIA [ZDJĘCIA]

Zobacz wideo: Otwarcie drugiej nitki S3 od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól



4/10
Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna....
fot. GDDKIA Zielona Góra

Co dzieje się na budowie mostu na S3 w Cigacicach? Co zostało do zrobienia? Kiedy będzie gotowy?

Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna. Brakuje jedynie drugiego mostu nad Odrą w Cigacicach. Co zostało jeszcze do zrobienia? Kiedy zakończą się roboty?

W grudniu 2018 oddano do ruchu drugą jezdnię drogi ekspresowej S3 na odcinku Niedoradz – Nowa Sól. To był już ostatni odcinek S3 realizowany na terenie województwa lubuskiego. Jesteśmy pierwszym województwem, w którym droga S3 jest prawie kompletna. Jedynym wąskim gardłem jest budowa drugiego mostu w Cigacicach. Przypomnijmy, że pierwszy został już oddany do użytku, a stary został rozebrany.

Co zostało do zrobienia? Jak informuje zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do wykonania pozostała część nośna mostu, która realizowana jest w trzech technologiach. Na części zalewowej od strony Zielonej Góry od podpory czwartej do jedenastej wykonywane są przęsła betonowane metodą nasuwową, część zalewowa od strony Sulechowa będzie betonowana na rusztowaniach w szalunkach stałych, natomiast budowa części nurtowej od podpory P3 do P4 odbywa się metodą betonowania nawisowego.

Jeżeli prace będą przebiegać bez zakłóceń, nowy most zostanie włączony do ruchu w drugiej połowie tego roku.

Lubuski fragment S3 to środkowy odcinek tej drogi na terenie Polski. W województwach ościennych zachodniopomorskim i dolnośląskim znaczna część trasy została już udostępniona kierowcom. W zachodniopomorskim prace trwają jeszcze między Szczecinem a Świnoujściem, w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica, roboty budowlane na tych odcinkach ruszą wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie nastąpi w 2021 roku. W przygotowaniu jest ostatni fragment S3 w województwie Zachodniopomorskim - Świnoujście – Troszyn o długości 33 km. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka.

W województwie Dolnośląskim spore opóźnienie jest na odcinku Polkowice – Lubin. Niestety po zimowej przerwie wykonawca nie wrócił na plac budowy.

Do wybudowania został też najtrudniejszy odcinek łączący Bolków z granicą z Czechami w Lubawce. To bardzo trudny odcinek pod względem geologicznym, w jego ciągu powstaną w sumie cztery tunele. Ten fragment S3 ma byż gotowy w 2023 roku.

Polecamy: NIETYPOWE ZDARZENIA NA DRODZE EKSPRESOWEJ S3. KIEROWCY I POLICJANCI PRZECIERALI OCZY ZE ZDUMIENIA [ZDJĘCIA]

Zobacz wideo: Otwarcie drugiej nitki S3 od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól



Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Darmowe gry na PC w maju 2024 roku. Jakie tytuły zgarniesz bezpłatnie?

Darmowe gry na PC w maju 2024 roku. Jakie tytuły zgarniesz bezpłatnie?

Misiek ze Słubic może przestać sam oddychać. Na leczenie potrzeba jeszcze 11 milionów

Misiek ze Słubic może przestać sam oddychać. Na leczenie potrzeba jeszcze 11 milionów

Nagie wdzięki pod prysznicem najseksowniejszej siatkarki świata. Prowokacyjnie ujęcia

Nagie wdzięki pod prysznicem najseksowniejszej siatkarki świata. Prowokacyjnie ujęcia

Zobacz również

Philips Xperion. Zestaw uniwersalnych, bezprzewodowych lamp dla każdego!

Philips Xperion. Zestaw uniwersalnych, bezprzewodowych lamp dla każdego!

Misiek ze Słubic może przestać sam oddychać. Na leczenie potrzeba jeszcze 11 milionów

Misiek ze Słubic może przestać sam oddychać. Na leczenie potrzeba jeszcze 11 milionów