Pojawiły się również sygnały o fałszywych SMS-ach, nakłaniających do skorzystania z podanego w SMS-ie linku w celu odczytania ważnej wiadomości.
PKO Bank Polski informuje na swojej stronie, że nie jest autorem tych wiadomości i przypomina, że nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową.
Fałszywe e-maile i SMS-y mają na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.
Najlepiej więc nie odpowiadać na tego typu e-maile i SMS-y, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, jak również danych dotyczących karty płatniczej – PIN-u, kodu CVV.
Bank prosi wszystkie osoby, które skorzystały z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podały jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO o telefoniczny kontakt z konsultantem pod jednym z numerów: 801 307 307, (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?