Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Międzychód: Szkolne wyprawki dla dzieci z ubogich rodzin

(dab)
Uczniowie z ubogich rodzin mogą liczyć na zwrot części wydatków poniesionych na zakup podręczników szkolnych.
Uczniowie z ubogich rodzin mogą liczyć na zwrot części wydatków poniesionych na zakup podręczników szkolnych. Archiwum "GL”
Uczniowie z niezamożnych rodzin mogą liczyć na zwrot części wydatków poniesionych na zakup podręczników. Wnioski z fakturami przyjmowane są tylko do środy.

O refundację części wydatków na zakup podręczników szkolnych mogą się ubiegać rodziny, w których dochód nie przekracza 351 zł netto na osobę. W przypadku uczniów klas pierwszych szkół podstawowych kryterium wynosi 504 zł netto na osobę

W roku szkolnym 2012/2013 programem objęci będą ze względu na dochód:
1. uczniowie rozpoczynający edukację szkolną w
- klasach I-IV szkoły podstawowej,
- klasach I szkoły ponadgimnazjalnej : zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum,
2. uczniowie słabowidzący, niesłyszący, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, uczęszczający w roku szkolnym 2012/2013 do szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. poza kryterium dochodowym wszyscy uczniowie poza uczniami kl. I szkoły podstawowej (spełniający warunki określone w art. 7 ustawy o pomocy społecznej) na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.

Dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów będzie wynosić od 180 do 325 zł. Wnioski wydaje i przyjmuje szkoła, do której będzie uczęszczał uczeń w roku szkolnym 2012/2013. Rodzice powinni je złożyć do dyrektora szkoły, a w przypadku szkół prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego inne niż gminy do burmistrza Międzychodu (Zespołu Obsługi Ekonomicznej i Administracyjnej Oświaty ul. Piłsudskiego 2 w Międzychodzie pok. 63) w terminie do 5 września.

Do wniosku należy dołączyć

- zaświadczenie o wysokości dochodów lub zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego z OPS,
- w przypadku uczniów kl. I szkoły podstawowej zaświadczenie o dochodach lub zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych lub dodatku do zasiłku rodzinnego,
- w przypadku ubiegania się o pomoc poza kryterium dochodowym zamiast zaświadczenia o dochodach należy dołączyć uzasadnienie,
- w przypadku uczniów z wymienioną wyżej niepełnosprawnością do wniosku zamiast zaświadczenia o dochodach należy dołączyć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

Dyrektor szkoły lub burmistrz dokona zwrotu kosztów zakupu podręczników rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym) po przedłożeniu dowodu zakupu podręczników - faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego) lub rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska