4. Reklamacji nie uwzględniamy
Wbrew wywieszanym tabliczkom "po odejściu od stoiska reklamacji nie uwzględniamy", sprzedawcy mają obowiązek przyjmować reklamacje produktu na zasadzie rękojmi w ciągu 2 lat.
Zobacz jak oszukują nas sprzedawcy --->
5. Ukrywanie cen
Stoisko pełne upominków i żadnej ceny? To znana praktyka z targowisk i podawanie ceny w zależności od tego, kto pyta. W ten sposób handlarze swobodnie kształtują ceny produktów w zależności od utargu, czy pory dnia.
Zobacz jak oszukują nas sprzedawcy --->
6. Kaucje nie do zwrotu
Europejskie Centrum Konsumenckie sygnalizuje, że znane są przypadki braku zwrotu kaucji za kubek, w którym podawane jest grzane wino. Na większości jarmarków, aby napić się ciepłego grzańca, trzeba albo kupić specjalny kubek, albo zapłacić za niego kaucję i wziąć w depozyt.
Zobacz jak oszukują nas sprzedawcy --->
Przy okazji zakupów na świątecznych jarmarkach warto pamiętać, że każdy klient ma prawo do otrzymania potwierdzenia zakupu, np. paragonu, prawo do otrzymania danych kontaktowych sprzedawcy i prawo do reklamacji produktu w ciągu 2 lat.
Ważne jednak, aby pamiętać, że sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania produktu, jeżeli klient się rozmyśli. Pozytywne rozpatrzenie zwrotu to indywidualna decyzja każdego handlującego.