W salonach ich jeszcze nie ma. Pierwsze pokazy zaplanowano w lipcu.
Nadwozie i wnętrze
Spider i GTV zadebiutowały na salonie paryskim w 1994 roku. Do wiosny 2003 oba auta były oferowane w niemal niezmienionej formie, a jedyną liczącą się nowością były wprowadzane co kilka lat mocniejsze i nowocześniejsze silniki. Znane biuro konstrukcyjne Pininfarina, które zaprojektowało oba auta, wprowadziło też najnowsze poprawki. Jeśli chodzi o różnice między spiderem a GTV to jednak jest zasadnicza, ten pierwszy jest 2-osobowym kabrioletem, a tym drugim może jechać cztery osoby. Jednak tak naprawdę, to na tylnej kanapie miejsca jest jedynie dla dwojga dzieci, dorośli a szczególnie osoby o słusznej posturze nie maja co tam szukać.
Natomiast jeśli chodzi o zawieszenie, płytę podłogową czy silniki to oba auta są praktycznie identyczne. Spider i GTV są tak samo smukłe, ze skróconym w porównaniu do modelu 156 tyłem oraz przetłoczeniami po bokach. Wszystko to sprawia, iż alfy romeo są nadal wzorem sportowej sylwetki. Najbardziej widoczną zmianą z przodu są inne kratki wlotu powietrza (obecne nawiązują do legendarnego modelu z lat czterdziestych); z tyłu nieco inaczej rozmieszczone zostały światła. Oba modele dostały nowe 16-calowe alufelgi, które dodają im sportowego szyku. Spider i GTV występują w kolorach czerwieni, zieleni i błękitu.
Więcej zmian zauważymy we wnętrzach: nową deskę rozdzielczą, panel konsoli środkowej z radiem oraz nawigację satelitarną (na razie w Polsce niedostępną). Zegary i przełączniki są podświetlane na czerwono. Fotele i tapicerkę wykonano z lepszych materiałów. Fotel kierowcy został obniżony.
Nowe silniki, nowe ceny
Największe zmiany dotyczą jednostek napędowych. Chodzi o dwa zupełnie nowe silniki. Pierwszy to motor 2,0 litra JTS o mocy 165 KM, a drugi 24-zaworowy motor 3,2 litra V6 o mocy 240 KM. Dzięki temu ostatniemu alfa GTV osiąga prędkość 255 km/h, będąc jednym z najszybszych produkowanych seryjnie aut. Trzeci - który w obu autach pojawi się nieco później - to znany już wcześniej silnik o pojemności 2,0 litra T spark i mocy 150 KM pozwala na jazdę z prędkością około 215 km/h.
Oba auta są doskonale wyposażone, m.in. w automatyczną klimatyzację, ABS, elektrycznie podnoszone szyby itp. Ceny nowych modeli są niestety nieco wyższe od dotychczas oferowanych. W najtańszej wersji z motorem 2,0 JTS GTV kosztuje od 130.500 zł, a spider od 140.500 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?